3p

Az IKEA már korábban rájött, hogy használt bútorai újraértékesítéséből pénzt csinálhat és a covid idején azt is megtapasztalta, mekkora lehetőségek rejlenek az e-kereskedelemeben. Most összeadták ezt a kettőt.

Az IKEA elindította útjára legújabb értékesítési platformját, a IKEA Preowned (Ikea használt vagy Ikea másodkézből) online piacteret – adta hírül a fenntarthatósággal foglalkozó ESG News hírportál. Valójában egyfajta elektronikus bolhapiacról van szó, amelyek a svéd bútoráruházlánc termékei cserélhetnek gazdát közvetlenül, a régi tulajdonostól az újhoz kerülve.

A vállalat ezzel fityiszt mutat a hasonló profilú elektronikus piactereknek, az eBaynek, a Craigsilstnek és a Gumtreenek. Az IKEA egy ideje fontolgatta ennek a rendszernek az elindítását – árulta el Jesper Brodin, az IKEA bútoráruházainak fő üzemeltetője, az INGKA vezérigazgatója. A cégvezető úgy véli, hogy jobban tudják üzemeltetni saját termékeik e-bolhapiacát, mint a nagy online használtcikk-kereskedelmi platformok.

Osztanak lapot az MI-nek is

Az újdonságot Madridban és Oslóban tesztelik. Az év végén akarnak elindulni vele az egész világon. Az IKEA Preowned eladói létrehozhatják eladandó bútoraik listáját, amit fotókkal feltölthetnek a piactérre. Ezt követően az Ikea mesterséges intelligenciával támogatott adatbázisából automatikusan promóciós képek egészítik ezt ki, megtámogatva az ajánlatot.

Új megoldással próbálkozik a bútorlánc
Új megoldással próbálkozik a bútorlánc
Fotó: Depositphotos

A vásárlók közvetlenül az eladótól vehetik meg termékeket. Az eladók ezután választhatnak, hogy az adott ország saját pénznemében kérik az áru ellenértékét vagy az Ikeánál levásárolható vásárlási utalványban 15 százalékos bónusszal megfejelve. Az nem derült ki a tájékoztatóból, hogy az áruházlánc kér-e közvetítő szerepéért valamilyen díjat.

Mindenesetre Brodin szerint a használtcikk-platformok sokszor monopolhelyzetben vannak a piacon, részben ezt akarják megtörni saját e-bolhapiacukkal. Emellett kihasználnák, hogy az Ikeának nagyobb piaci részesedése van a használt bútorok adásvételében, mint az újak eladásában. A cégvezető szerint a koronavírus-járvány alatt, amikor fizikai boltjaik egytől egyig zárva voltak megtanulták, mekkora az e- kereskedelem hatalma. Ez tartotta életben az Ikeát. Végül a másodpiac segíti a vállalatot abban, hogy teljesítse zöld vállalásait. Az IKEA körforgás- és klímapozitív vállalattá akar válni 2030-ra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG