4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A készpénzmentes forgalom a következő időszakban is növekedhet, mivel januártól az online pénztárgépes boltoknak kötelező lesz elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk.

Folytatódik a bankkártyák térhódítása Magyarországon - derül ki a K&H Bank összeállításából, amelyből kiderül az is, hogy pontosan mire, mennyit költenek a bankkártyások. A jegybank hivatalos adatai szerint az év első kilenc hónapjában a magyar piacon kibocsátott kártyákkal belföldön összesen több 5574 milliárd forintért vásároltak az érintettek, ami 18 százalékos növekedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest. Ez az összeg pedig majdnem a triplája a 2015 első felében mért kártyás vásárlási forgalomnak.

“A K&H bankkártyásai is kivették a részüket a növekedésből: kártyával belföldön 444 milliárd forintért vásároltak az első kilenc hónapban, ez pedig közel 21 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésben” - mondta Árva András, a K&H Bank lakossági marketing szegmensének vezetője.

Mire, mennyit?

A kártyás forgalom növekedését segítette az is, hogy a koronavírus-járvány miatt sokan inkább kártyára váltottak készpénzről. Ugyanakkor fontos, hogy még lendületesebben nőhetett volna a kártyás forgalom, ha a járvány kedvezőtlen hatásai – elbocsátások, fizetéscsökkentések – miatt nem torpant volna meg a kiskereskedelmi forgalom elmúlt években látott 5-6 százalékos bővülése. Az első félévben ugyanis a hivatalos KSH-adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom mindössze 1 százalékkal nőtt éves szinten. 

(Fotó: Pixabay)
(Fotó: Pixabay)

A részletes adatokból látható, hogy a különböző bolttípusok forgalma eltérően alakult. A főként élelmiszert forgalmazó üzletek forgalma 4,5 százalékkal nőtt az első félévben. Jelentősen, több mint 50 százalékkal emelkedett a csomagküldő és internetes forgalom az online kereskedelem felfutása miatt. Ezzel szemben több üzlet forgalma visszaesett a járványkorlátozások és az elhalasztott lakossági vásárlások miatt: a textil, ruha és cipőboltok forgalma több mint 20 százalékkal csökkent, illetve hasonló mértékben mérséklődött a könyveket, papírárukat, újságokat értékesítő üzletek forgalma is.

A K&H megnézte azt is, hogy a bankkártyás ügyfelei január és szeptember vége között élelmiszerre 40 százalékkal, drogériákban kapható termékekre 33 százalékkal, egészségügyi cikkekre pedig 23 százalékkal többet költöttek kártyával, mint egy évvel korábban, online pedig 44 százalékkal nagyobb értékben vásároltak. Árva András ugyanakkor hozzátette azt is, hogy készpénzmentes fizetésre való átállásra és tudatosságra utal, hogy jelentősen, 10 százalékkal nőtt a kártyás rezsifizetés is a szóban forgó időszakban.

“A kártyás forgalmunk értékbeli növekedése több tényezőnek köszönhető. A kártyás vásárlások növekvő népszerűsége és a járványhatás mellett bizonyos termékkörökben az árak is feljebb mentek. Például az élelmiszerek ára az idei hónapokban 6-9 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A gyógyszerek is drágultak, jellemzően 2 százalékkal, ezeknél a termékeknél a kártyás forgalom bővülése a járvány miatti óvatossággal is magyarázható” - tette hozzá a K&H szakembere.

Árva András a következő időszakban várható trendekről azt mondta, hogy a kártyás forgalom és a digitális banki megoldások iránti kereslet a következő időszakban is növekedhet. Segítheti a bővülést az is, hogy jövő januártól az online kassza bevezetése után a kereskedőknek, szolgáltatóknak kötelező lesz elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk, ez pedig több tízezer új elfogadóhelyet jelent. A márciusban a magyar bankrendszerben elindított azonnali fizetési rendszer szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy minél inkább az elektronikus tér adjon helyet a pénzforgalomnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG