3p

Marinált lazac friss, ropogós salátával, pirított magvakkal a top kategóriás étteremben? A megszokott áruválaszték a sarki kisboltban? Balaton-parti grillezés a barátokkal? Mi a közös bennük? Mindegyikhez a METRO-ban intézik a nagybevásárlást. A vevők régóta, tudatosan választják a hazai élelmiszernagykereskedő egységeit. Mi az újdonság? Erről kérdeztük Taferner Ákost, a társaság marketing osztályvezetőjét.

Mi változott a METRO stratégiájában?

2021-ben visszatértünk az induláskor cégünk alapfilozófiájának számító szemlélethez, azaz a HORECA (vendéglátóipar) és a kiskereskedő ügyfelek kiszolgálásához. Ők a kezdetektől kiemelt vevőközönségünk, akik most újra a fő fókuszba kerültek. E két csoport az árubeszerzés során alapvetően a kedvező, stabil árat és a folyamatos termékellátást értékeli. Ők adják bevételünk jelentős részét, azonban mindemellett hangsúlyozni szeretném, hogy továbbra is tárt kapukkal várjuk az egyéni vásárlókat is! A digitálisan igényelhető és akár azonnal használatba vehető  „Gourmet-kártya” is az ő, azaz az egyéni vásárlók, kényelmét szolgálja.  A nyári baráti összejövetelekhez, teraszos grillezéshez, tóparti koccintáshoz szükséges nagyobb volumenű bevásárlás esetén is érdemes hozzánk fordulni.

Vannak akcióik akár most, a nyári szezonban?

Manapság a hazai kiskereskedelemi üzletláncok között ádáz árháború, eltérő kategóriákban, de folyamatos akciózás zajlik. A METRO egységekben vevőink főként nem akciókkal, hanem következetes, hosszú távon alacsonyan tartott árakkal találkoznak. Ez az ármeghatározás minden termékkategóriában jellemző.   

Kijelenthetjük, hogy hasít a HORECA és a kiskereskedelem a METRO-ban?  

Mindkét vevőcsoport esetében dinamikus növekedést értünk el. A HORECA részesedésünk az elmúlt hónapokban gyors növekedésnek indult, köszönhetően az új értékesítési stratégiánknak és annak, hogy felépítettük Magyarország legnagyobb HORECA értékesítési csapatát. A kiszállítási üzletágunk szintén csúcsokat döntöget. Két programunk, a „Többet olcsóbban!” és a „Sztárajánlataink” ugyanarra a stratégiára épül: minél nagyobb mennyiséget vásárol valaki, annál alacsonyabb a termékek egységára. Ez az egyéni vásárlók számára is vonzó alternatíva. A számok azt mutatják, hogy e stratégia közkedvelt vásárlóink körében: a „Többet olcsóbban” termékek például átlagosan 45%-kal nagyobb arányban fogynak az előző évhez képest.

Kínálatunk kialakítása során figyelembe vesszük a nemzetközi trendeket is: különleges a hús, hal és tenger gyümölcsei választék, a hivatásos séfek és egyéni vásárlóként a főzés rajongói speciális zöldségeket és gyümölcsöket is megtalálnak nálunk. A ma divatos „gourmet világban” érték a gasztronómia rajongóinak is, hogy barátaikat, rokonaikat a jónevű séfek által is vásárolt top minőségű, különleges élelmiszerekkel kínálhatják meg.

(x)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG