4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A használt luxusórák árai kétéves mélypont közelében vannak, több mint 31 százalékkal csökkentek a 2022. márciusi csúcs óta.

A luxusórák árai kétéves mélypont közelében vannak a használt piacon, megfordítva azt a rallyt, amely a világjárvány idején rekordmagasra emelte például a Rolex, a Patek Philippe vagy az Audemars Piguet ellenértékét.

A luxusórák árait monitorozó WatchCharts szerint a használtan eladott órák átlagos ára 31 százalékkal csökkent 2022 márciusa óta - írja a CNBC. A piac csúcspontján egy használtan eladott luxusóra átlagára 45 108 dollárra szökött fel, a vevők a kiskereskedelmi érték akár ötszörösét is kifizették a keresett órákért.

"A történelemben példátlan időszak volt, amikor az emberek otthon voltak fogságban. Volt egy kis kriptopénz- és bitcoin-felfutás is" - mondta Paul Altieri, a Bob's Watches óra viszonteladó oldal vezérigazgatója. "Ami most zajlik, az egy egészséges korrekció."

Olcsó, de nem az átlagemberek számára.
Olcsó, de nem az átlagemberek számára.

A világjárvány idején sokan, akik otthon ragadtak, a luxuskiadásokhoz felé fordultak. Mivel sok óramodell nem volt elérhető a kiskereskedelemben, a rajongók a használt piacra áramlottak.

"Érdekes volt, hogy az áremelkedés elsősorban három családi tulajdonban lévő márka, a Rolex, a Patek Philippe és az Audemars Piguet modelljeit érintette. A legtöbb más márka esetében azonban tavaly ezt nem tapasztaltuk" - mondta Tim Stracke, a Chrono24, a használt órák németországi székhelyű online piacterének vezérigazgatója.

Most a magánszemélyek elárasztották a piacot ugyanezekkel a készletekkel, ami lehúzta az  árakat. Stracke szerint a visszaesés különösen erős volt az olyan ikonikus modellek esetében, mint a Rolex Daytona, a Patek Philippe Nautilus és az Audemars Piguet Royal Oak.

A viszonylag alacsonyabb árak pedig vásárlási lehetőséget jelenthetnek a vásárlók és gyűjtők új generációja számára.

Az ezredfordulósok és a Z generáció egyre nagyobb keresletet mutatnak a luxusórák és státuszszimbólumok iránt. A BCG egy nemrégiben készült jelentése szerint a Gen Z és az ezredfordulós vásárlók 54 százaléka mondta, hogy az elmúlt két évben növelte a luxusórákra fordított kiadásait.

"Szívesen vennék még egy Rolexet. Látva az áruk csökkenését, ez már kevésbé tűnik kockázatos befektetésnek. Nem akarsz többet fizetni valamiért, ha várhatnál és kevesebbet fizethetnél" - mondta Brian Burns, egy ezredfordulós kalandor és egy Rolex Submariner tulajdonosa.

Arról persze nincs szó, hogy az átlagemberek számára is kezdenének megfizethetőek lenni ezek a luxusórák. A mostani árak a visszeséssel együtt is durván az eredetiek felett mozognak: a Rolex Cosmograph Daytona 116500 modell – amely egyike a WatchCharts indexének legsúlyosabb tételeinek - például jelenleg 29 ezer dollárt kóstál, ami közel kétszerese az eredeti árának. Egy Patek Philippe Nautilus 5711 Stainless Steel modellért átlagosan 103 357 dollárt kérnek, ami a WatchCharts szerint háromszoros növekedés a 34 890 dolláros kiskereskedelmi jegyzéshez képest.

"Én személy szerint nagyra értékelem az órák kézműves kivitelezését" - mondta Chan Hirunsri, a Penn State University 20 éves hallgatója. "Vettem egy Grand Seiko SBGA407-et májusban, amikor az árak viszonylag alacsonyak voltak, és várom, hogy felfedezzem a Rolexet."

Szakértők arra figyelmeztettek, hogy a kriptopénzekkel és más divatos világjárványokkal együtt a luxusórák buborékja is kipukkadhat. A WatchCharts szerint a Rolex használt órák átlagára 12 százalékkal csökkent az egy évvel ezelőttihez képest, a Patek Philippe-é 19, az Audemars Piguet-é pedig 17 százalékkal esett. A közelmúltbeli csökkenés azonban stabilizálódni látszik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG