6p

A luxusórák az egyik legfontosabb státuszszimbólumnak számítanak, azonban ezek közt is akadnak elképesztő különlegességek. 

Amikor laptársunk, az Mfor.hu a képviselői vagyonnyilatkozatokban szereplő luxustárgyakról szóló cikkét készítette, egyértelműen kiderült, hogy a magyar politikusok sem vetnek meg egy-egy csinos karórát, még ha több tízmilliós, vagy akár százmilliós tételekről is van szó.

Mostani összeállításunkat elnézve azonban kiderül, hogy politikusaink tulajdonképpen szerényen választottak, hiszen a világ legkülönlegesebb és legdrágább órái tényleg elképesztő vagyonokba kerülnek. De hogy pontosan mely darabok is ezek? A DuPont Registry luxuspiactér adatainak segítségével összegyűjtöttük.

10. Franck Muller Aeternitas Mega – 2,58 millió dollár (870 millió forint)

A svájci gyártó legdrágább modellje, amelyet összesen 1483 alkatrészből állítottak össze, 36 komplikációt rejt, külsejét pedig 18 karátos fehérarany borítja. Megvásárolni sem vásárolhatja meg csak úgy bárki, az Aeternitas Mega kizárólag előzetes bejelentkezés után kapható a gyártó butikjában.

Az Aeternitas Mega tényleg rendkívül kifinomult. Fotó: Franck Muller
Az Aeternitas Mega tényleg rendkívül kifinomult. Fotó: Franck Muller

9. Louis Moinet Meteoris Collection – 4,6 millió dollár (1,5 milliárd forint)

Louis Moinet minden idők egyik legnevesebb órásmestere, akit 1816-ban az első kronográf megalkotásáért díjazott a Guinness World Records – az eleinte még csak a luxusórákban feltűnő funkció mostanra a mindennapi karórák világában is megjelent.

A Louis Moinet cég legértékesebb terméke nem egy óra, hanem egy kollekció, amely négy egyedi, a naprendszer által inspirált modellből áll: a Tourbillon Mars, a Tourbillon Rosetta Stone, a Tourbillon Asteroid és a Tourbillon Moon mindegyike meteoritdarabokat tartalmaz, azaz igazi különlegesség az óragyűjtők számára.

8. Hublot Big Bang – 5 millió dollár (1,68 milliárd forint)

A Hublot 2014-ben készítette ezt az egyedi, a létező Big Bang modellektől is különböző példányt, amely azóta is gyártó legdrágább karórája. A 18 karátos fehérarany konstrukciót 1282 gyémánt díszíti, amelyek végigfutnak a számlapon, a tokon, és a szíjon is.

A különleges darabot eredetileg az énekesnő Beyoncé vásárolta meg férje, Jay-Z 43. születésnapja alkalmából, és az ’5 millió dolláros Big Bang’ becenevet viseli – ez árát tekintve nem meglepő.

7. Patek Philippe Nautilus 5711/1A Tiffany & Co. – 6,5 millió dollár (2,19 milliárd forint)

A Patek Philippe és a Tiffany & Co. egyűttműködéséből megszületett kék számlapos luxusdarab iránti kereslet akkor ugrott meg igazán, mikor kiderült, hogy nem vásárolhatja meg csakúgy bárki, hanem csak a Tiffany kiemelt ügyfelei számára lesz elérhető. A kollaborációban készített darab első nyilvános eladása a Sotheby’s jótékonysági aukcióján történt, itt a licit végül 6 503 500 dolláros végső eladási árral zárult.

6. Vacheron Constantin Ref. 57260 – 8 millió dollár (2,7 milliárd forint)

Most jöjjön a lista egyik kakukktojása, ugyanis ez az egyedi darab, amelyet a Vacheron Constantin készített, nem karóra, hanem zsebóra. A Reference 57260 zsebóra több naptárat és egy dupla retrográd másodpercosztásos kronográfot is tartalmaz, az összetett számlapkialakítás pedig egy 18 karátos fehérarany tokban kapott helyet. 2800 alkatrészét egyetlen órásmester teljesen kézzel, hagyományos technikákkal díszítette.

A Vacheron Constantin Ref. 57260 zsebóra. Fotó: Vacheron Constantin
A Vacheron Constantin Ref. 57260 zsebóra. Fotó: Vacheron Constantin

5. Jacob & Co. Billionaire Timeless Treasure – 20 millió dollár (6,75 milliárd forint)

A Jacob & Co. luxusórájának teljes felületét drágakövek borítják, 216,9 karátnak megfelelő 482 sárga gyémánt, és 76 tsavorit is a különleges darabra kerül, amely így minden szögből csillog. A Billionaire órát összesen három évig készítették, és kis híján kiszárította a kivételesen jó minőségű sárga gyémántok piacát világszerte.

A sárga gyémántoktól ragyogó Jacob & Co. Billionaire Timeless Treasure óra. Fotó: Jacob & Co.
A sárga gyémántoktól ragyogó Jacob & Co. Billionaire Timeless Treasure óra. Fotó: Jacob & Co.

4. Jaeger-LeCoultre Joaillerie 101 Manchette – 26 millió dollár (8,77 milliárd forint)

A Jaeger-LeCoultre az iparág egyik legrégebbi óragyártója, amely 101-es kollekcióját 1929-ben indította útjára, azzal a céllal, hogy a világ legkisebb mechanikus óráit kínálja. Ezek közül is kiemelkedik a Joaillerie 101 Manchette, amely tulajdonképpen egy több mint 576 briliáns gyémántnégyzetből összeállított karkötő, amelyek között egyetlen miniatűr Jaeger-LeCoultre óramű rejtőzködik. A különleges darab II. Erzsébet angol királynő uralkodásának 60. évfordulójára készült.

3. Breguet Grande Complication Marie Antoinette – 30 millió dollár (10,1 milliárd forint)

A legendás óragyártó ezen zsebórája a francia történelem része, hiszen a Grande Complication órát Marie Antionette királynő 1783-ban kapta ajándékba, a színarany példány rendkívül fejlett szerkezeti megoldásokat tartalmaz. A Marie Antoinette-órát 2008-ban rekonstruálták, azóta egy olyan kiállítószekrényben pihen, amelyet annak a versailles-i tölgyfának a fájából faragtak, amely alatt a királynő egykor pihent.

2. Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A-010 – 33,6 millió dollár (11,3 milliárd forint)

A mindössze egyetlen példányban elkészített Grandmaster Chime 2014-ben jelent meg a cég 175. évfordulójának megünneplésére. A rozsdamentes acélból készült példány rendkívül bonyolult, és egészen különleges adottságokkal rendelkezik, köztük öt akusztikus funkcióval, amelyek közül kettő szabadalmaztatott újdonság: egy ébresztő, amely az előre beprogramozott ébresztési időt üti, és egy dátumismétlő, amely igény szerint a dátumot szólaltatja meg. A Grandmaster Chime emellett kétlapos tok kialakítással is rendelkezik, amely gyorsan megfordítható a Patek Philippe szabadalmaztatott megfordító mechanizmusa segítségével. A 2019-ben eladott darab a Patek Philippe valaha volt legdrágább órája.

A 2019-ben elkelt Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A-010 óra. Fotó: Patek Philippe
A 2019-ben elkelt Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A-010 óra. Fotó: Patek Philippe

1. Graff Hallucination – 55 millió dollár (18,5 milliárd forint)

A Graff Hallucination 2014-ben tűnt fel a piacon, mint a valaha készült legdrágább karóra, amely több mint 110 karát ritka gyémántot és drágakövet tartalmaz, ezek teljesen beborítják a platina karperecet szivárvány stílusú kialakításban, ezek közt rejtőzik egy kis kvarc számlap több rózsaszín gyémántba rejtve. A Hallucination a Graff Diamonds gyémántkereskedő és ékszercég alapítójának, Laurence Graffnek tulajdonában van.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG