3p

A webáruházak általában a hét második felében szórják szét a legtöbb kedvezményes vásárlásra szolgáló kuponjaikat, ami sokakat csillapíthatatlan vásárlásra ösztönöz. Azonban ez is kezelhető "betegség".

A vásárlási kuponok divatja erősebb, mint valaha, miután az elmúlt évek magas inflációját a pénzromlás szerényebb üteme követte, ezért a fogyasztók nehezebben jönnek ki a pénzükből – derült ki a megtakarítási lehetőségeket monitorozó SimplyCodes internetes platform nemrégiben megjelent tanulmányából.

Az online kódok, a jó árakra vadászó böngészőkiegészítések és a megtakarítást ígérő mobiltelefon- alkalmazások korában élünk. Ezek segítségével bármikor sokat spórolhatunk, ám úgy tűnik, időnként még többet. Nevezetesen a péntek az a nap, amikor az online vásárlók a legjobb árajánlatokkal találkozhatnak. Erre a következtetésre jutott a SimplyCodes 30 ezer e-kereskedő e-mailes promócióinak áttekintésével március és július között.

Csak óvatosan az akciókkal!
Csak óvatosan az akciókkal!
Fotó: Pixabay

A fizetésnapok közeledtével érezhetően megugranak a kuponos vásárlások. Főként a nők ruhák és testápolási cikkek iránti érdeklődése nő, illetve alkoholból vásárolnak többet az emberek. A vizsgálatban részt vevő e-kereskedők kuponjaik 52 százalékát szerda és péntek között hozzák forgalomba. A hétvége holt időszak ebből a szempontból. Péntekenként átlagosan 19 százalékkal ugrik meg a vásárlási kuponok kínálata - idézte az eredményeket a CNBC amerikai gazdasági hírportál. 

Diagnosztizálta már magán a spaving tüneteit?

Sajátos tanulsága a felmérésnek, hogy az árkedvezményeknek is lehet az a következménye, hogy a fogyasztók egy része túlzásba viszi a pénzköltést.

Spavingnak nevezik azt a jelenséget, amikor valaki azért vásárol túl sok mindent vagy feleslegles dolgokat, mert úgy gondolja, hogy akkor kell minél többet költenie, amikor akciós áron szerezheti meg a termékeket.

Szakértők szerint az első módszer, amivel ez elkerülhető, ha a vevő mérlegeli a további vásárlás és az ingyenes házhoz szállítás anyagi egyenlegét. A kisebb kedvezmények esetén jobb lehet befejezni a shoppingolást azon a ponton, ahonnan nem kell fizetni a kiszállításért. Nagyobb, például 25 százalékos árkedvezményeknél jelentéktelen lehet az ingyen házhozszállítással elérhető nyereség.

A webáruházak hírleveleinek előfizetése, a mobilos figyelemfelkeltő alkalmazások használata, az akciók követése a közösségi médiában kétélű fegyver. Egyszerre lehet hasznos, mert a fogyasztó értesül a legjobb akciókról. Ugyanakkor kárt okozhat, ha ezeket olvasva ellenállhatatlanná válik a vásárlási „ösztön” és a spaving csapdájába esik a vásárló.

Pszichológusok szerint jó döntés lehet az akciókat ajánló automatikus figyelmeztetések törlése, és a kuponok keresése akkor, amikor a vásárló tudja, hogy mit keres. Ezért tudja, mi az, amit a lehető legkedvezőbb áron akar megszerezni, és csak arra vadászik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG