3p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A webáruházak általában a hét második felében szórják szét a legtöbb kedvezményes vásárlásra szolgáló kuponjaikat, ami sokakat csillapíthatatlan vásárlásra ösztönöz. Azonban ez is kezelhető "betegség".

A vásárlási kuponok divatja erősebb, mint valaha, miután az elmúlt évek magas inflációját a pénzromlás szerényebb üteme követte, ezért a fogyasztók nehezebben jönnek ki a pénzükből – derült ki a megtakarítási lehetőségeket monitorozó SimplyCodes internetes platform nemrégiben megjelent tanulmányából.

Az online kódok, a jó árakra vadászó böngészőkiegészítések és a megtakarítást ígérő mobiltelefon- alkalmazások korában élünk. Ezek segítségével bármikor sokat spórolhatunk, ám úgy tűnik, időnként még többet. Nevezetesen a péntek az a nap, amikor az online vásárlók a legjobb árajánlatokkal találkozhatnak. Erre a következtetésre jutott a SimplyCodes 30 ezer e-kereskedő e-mailes promócióinak áttekintésével március és július között.

Csak óvatosan az akciókkal!
Csak óvatosan az akciókkal!
Fotó: Pixabay

A fizetésnapok közeledtével érezhetően megugranak a kuponos vásárlások. Főként a nők ruhák és testápolási cikkek iránti érdeklődése nő, illetve alkoholból vásárolnak többet az emberek. A vizsgálatban részt vevő e-kereskedők kuponjaik 52 százalékát szerda és péntek között hozzák forgalomba. A hétvége holt időszak ebből a szempontból. Péntekenként átlagosan 19 százalékkal ugrik meg a vásárlási kuponok kínálata - idézte az eredményeket a CNBC amerikai gazdasági hírportál. 

Diagnosztizálta már magán a spaving tüneteit?

Sajátos tanulsága a felmérésnek, hogy az árkedvezményeknek is lehet az a következménye, hogy a fogyasztók egy része túlzásba viszi a pénzköltést.

Spavingnak nevezik azt a jelenséget, amikor valaki azért vásárol túl sok mindent vagy feleslegles dolgokat, mert úgy gondolja, hogy akkor kell minél többet költenie, amikor akciós áron szerezheti meg a termékeket.

Szakértők szerint az első módszer, amivel ez elkerülhető, ha a vevő mérlegeli a további vásárlás és az ingyenes házhoz szállítás anyagi egyenlegét. A kisebb kedvezmények esetén jobb lehet befejezni a shoppingolást azon a ponton, ahonnan nem kell fizetni a kiszállításért. Nagyobb, például 25 százalékos árkedvezményeknél jelentéktelen lehet az ingyen házhozszállítással elérhető nyereség.

A webáruházak hírleveleinek előfizetése, a mobilos figyelemfelkeltő alkalmazások használata, az akciók követése a közösségi médiában kétélű fegyver. Egyszerre lehet hasznos, mert a fogyasztó értesül a legjobb akciókról. Ugyanakkor kárt okozhat, ha ezeket olvasva ellenállhatatlanná válik a vásárlási „ösztön” és a spaving csapdájába esik a vásárló.

Pszichológusok szerint jó döntés lehet az akciókat ajánló automatikus figyelmeztetések törlése, és a kuponok keresése akkor, amikor a vásárló tudja, hogy mit keres. Ezért tudja, mi az, amit a lehető legkedvezőbb áron akar megszerezni, és csak arra vadászik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG