Az Egyesült Államokban július eleje óta tart a szakértők szerint mostanra nyári karácsonnyá duzzadt bevásárlási időszak. A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart, amely éppen a napokban került ismét egy a világ áruházláncait listázó rangsor élére, július második hetében indította akciósorozatát. Egy másik nagy amerikai boltlánc, a Target is egyhetes show-t rendez és persze jön az Amazon Prime Day is.
A Walmart Deals névre keresztelt négynapos vásárlóvadászat július 8-án kezdődött. A kiskereskedő szerint ez a legnagyobb akciókat kínáló értékesítési időszaka az évben, amellyel életet akar lehelni a nyári holtszezonba. Az év végén, karácsony idején, amikor az emberek amúgy is vásárlói hangulatban vannak és nem utaznak el nyaralni, bizonyára nincs szükség akkora árengedményekre a megmozdításukhoz, mint a nyár kellős közepén.
Emellett a hagyományos kereskedelem nagymesterének nyíltan vállalt célja, hogy legyőzze az online piacterek királyát, az Amazont, amelynek Prime Day akciósorozata elindította azt a folyamatot, amelyben az emberek egy részének szokásává vált a nagy nyári bevásárlás. A Walmart aonline versenytársához hasonlóan hűségakcióval kötötte össze a kedvezményeket. Akik Walmart+ tagkártyával rendelkeznek, adtak némi előnyt az akciók lefölözésében. Ők július 8-án már 12 órától élhettek az árleszállításokkal, míg a mezei vásárlóknak csak délután ötkor nyitották meg az áruházak „kincsesládáit”. Emellett a rendezvény alatt érvényben maradt a klubtagoknak járó 50 százalékos kedvezmény bizonyos termékek esetén. A vevők kiszámolhatják, hogy havi 13 dollár (majdnem 4700 forint) vagy évi 100 dollár (közel 36 ezer forint) tagdíj megéri nekik klubtaggá válni.
Az Amazon Prime Day kétnapos rendezvény lesz július 16–17-én. A kiskereskedő platform és a piacterén áruló webáruházak bedobják, amijük van, hogy felpörgessék forgalmukat. Szakértők szerint kiváló alkalom ez az alapáron viszonylag drágább elektronikai cikkek, köztük az okos lakások kellékeinek megvásárlására. (Via CNN, Yahoo Finance)