1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Médiahatóság kegyetlenül lecsapott a hangos reklámokat adó tévékre: a 40 illetve 100 ezres bírság után a közmédia és a TV2 vezetősége valószínűleg komolyan elgondolkodik majd.

Miért nem halkítják már le a reklámokat?

"Igazodva a nézők és a hallgatók igényeihez az új médiatörvény szerint a reklámok már nem lehetnek hangosabbak az előttük, illetve utánuk következő műsorszámokhoz képest. A jogszabály lehetővé teszi ezen jogsértések pénzügyi szankcionálását is" - jelzi szerkesztőségünknek küldött közleményében az NMHH, hogy komolyan gondolja még mindig a hangoskodók elleni ádáz küzdelmet.

Ezúttal három tévécsatorna fizethet pénzbüntetést a fülsértő hirdetések miatt, a Médiatanács "műsorelemzői" az utóbbi negyedévet vizsgálták. A szakértők egy külön erre a célra kifejlesztett szoftverrel figyelik, hogy mekkora a hangerőben az eltérés az egyes műsorblokkok között. Hiába azonban a bírságolás és a precíz "felügyelet", rutinos és kevésbé rutinos tévénézők még mindig találkoznak a meglehetősen bosszantó jelenséggel.

Lehet, hogy itt van a kutya elásva

Hogy miért? Lehet, hogy megtaláltuk ennek magyarázatát. Úgy tűnik, hogy a kereskedelmi tévéket nem fogja vissza a jogsértő gyakorlat folytatásában a 40 ezer forintos büntetés, a 16 milliárdos árbevételt elérő TV2 például ekkora büntetés kapott most, amiért 3 hónapig nem halkította megfelelő szintre a reklámblokkokat. És ezek a tévék ugye a reklámokból élnek.

Most a Médiatanács a TV2 mellett még két csatornát büntetett meg, az adóforintokból működő Duna TV és M2 90 illetve 100 ezer forintos büntetést fizethet be a médiahatóságnak.

Az NMHH szerint súlyos a jogkövetkezmény

A hatóság munkatársai valamennyi, jelentősebb nézőtáborral rendelkező, magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltató műsorát alapul veszik a mintavételhez. Minden alkalommal elemzik az M1-et, az M2-t, a Duna Televíziót, a RTL Klubot és a TV2-t. Vizsgálati időszakonként a médiumok három-három napját értékelik. A folyamatosan vizsgált, nagy nézettségű médiaszolgáltatókon túl hónapról hónapra megvizsgálnak más, a magyar joghatóság alá tartozó televíziócsatornákat is.

"A Médiatanács – folyamatos konzultációkkal – elsősorban arra törekszik, hogy a nézői igényeknek és a törvényi szabályozásnak megfelelően tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására, súlyosabb jogsértések esetén azonban súlyosabb jogkövetkezményeket, akár bírságot is alkalmaz" - írja az NMHH. Valószínűleg a köztévé és a kereskedelmi tévék vezetői sem kapnak a szívükhöz, amikor 40 vagy akár 100 ezer forintos csekket kapnak a felügyelő hatóságtól. Az is jó kérdés, hogy a tavaly 72 milliárdos büdzséből működő közmédia két csatornája miért nem tud megfelelni ennek az egyszerű technikai feltételnek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG