1p
A Médiahatóság kegyetlenül lecsapott a hangos reklámokat adó tévékre: a 40 illetve 100 ezres bírság után a közmédia és a TV2 vezetősége valószínűleg komolyan elgondolkodik majd.

Miért nem halkítják már le a reklámokat?

"Igazodva a nézők és a hallgatók igényeihez az új médiatörvény szerint a reklámok már nem lehetnek hangosabbak az előttük, illetve utánuk következő műsorszámokhoz képest. A jogszabály lehetővé teszi ezen jogsértések pénzügyi szankcionálását is" - jelzi szerkesztőségünknek küldött közleményében az NMHH, hogy komolyan gondolja még mindig a hangoskodók elleni ádáz küzdelmet.

Ezúttal három tévécsatorna fizethet pénzbüntetést a fülsértő hirdetések miatt, a Médiatanács "műsorelemzői" az utóbbi negyedévet vizsgálták. A szakértők egy külön erre a célra kifejlesztett szoftverrel figyelik, hogy mekkora a hangerőben az eltérés az egyes műsorblokkok között. Hiába azonban a bírságolás és a precíz "felügyelet", rutinos és kevésbé rutinos tévénézők még mindig találkoznak a meglehetősen bosszantó jelenséggel.

Lehet, hogy itt van a kutya elásva

Hogy miért? Lehet, hogy megtaláltuk ennek magyarázatát. Úgy tűnik, hogy a kereskedelmi tévéket nem fogja vissza a jogsértő gyakorlat folytatásában a 40 ezer forintos büntetés, a 16 milliárdos árbevételt elérő TV2 például ekkora büntetés kapott most, amiért 3 hónapig nem halkította megfelelő szintre a reklámblokkokat. És ezek a tévék ugye a reklámokból élnek.

Most a Médiatanács a TV2 mellett még két csatornát büntetett meg, az adóforintokból működő Duna TV és M2 90 illetve 100 ezer forintos büntetést fizethet be a médiahatóságnak.

Az NMHH szerint súlyos a jogkövetkezmény

A hatóság munkatársai valamennyi, jelentősebb nézőtáborral rendelkező, magyar joghatóság alá tartozó médiaszolgáltató műsorát alapul veszik a mintavételhez. Minden alkalommal elemzik az M1-et, az M2-t, a Duna Televíziót, a RTL Klubot és a TV2-t. Vizsgálati időszakonként a médiumok három-három napját értékelik. A folyamatosan vizsgált, nagy nézettségű médiaszolgáltatókon túl hónapról hónapra megvizsgálnak más, a magyar joghatóság alá tartozó televíziócsatornákat is.

"A Médiatanács – folyamatos konzultációkkal – elsősorban arra törekszik, hogy a nézői igényeknek és a törvényi szabályozásnak megfelelően tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására, súlyosabb jogsértések esetén azonban súlyosabb jogkövetkezményeket, akár bírságot is alkalmaz" - írja az NMHH. Valószínűleg a köztévé és a kereskedelmi tévék vezetői sem kapnak a szívükhöz, amikor 40 vagy akár 100 ezer forintos csekket kapnak a felügyelő hatóságtól. Az is jó kérdés, hogy a tavaly 72 milliárdos büdzséből működő közmédia két csatornája miért nem tud megfelelni ennek az egyszerű technikai feltételnek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG