2p
Nem csak azért költünk többet, mert minden drágább lett: hat év után először nőtt mennyiségben is az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma.

2013. decembere és 2014. márciusa közt 4 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint a tavalyi hasonló időszakban. A Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória a kiskereskedelemnek négy hónap alatt mintegy 470 milliárd forint bevételt hozott; 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Nagyon rákaptunk az ásványvízre

Ha nem az eladott mennyiséget, hanem az abból befolyt pénzt nézzük, két számjeggyel bővült az ásványvíz (15 százalék), a sajt és a gyümölcslé (10-10 százalék) piaca. Ásványvízre nem csak sokkal többet költünk, hanem az elfogyasztott mennyiség is nő: négyhónapos összehasonlításban 10 százalékkal nőtt az eladott mennyiség. Az ásványvíz-piac kiemelkedő növekedését nagyrészt az okozza, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik a drágább, ízesített változatokat.

Kevésbé szeretjük a hipermarketeket

Egy kicsit kiegyenlítődtek a viszonyok abból a szempontból, hogy hol szerzik be leginkább az élelmiszereket a magyarok: a 2 500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya ugyanis 31 százalékról 29-re változott az elköltött pénz szempontjából. A szupermarketek és a diszkontok részesedése 1 százalékpontot emelkedett, hasonlóan a kisebb üzletekéhez.

Délnyugaton indult be igazán a vásárlás

Regionálisan legdinamikusabban a délnyugati megyék élelmiszerüzleteinek forgalma bővült – 6 százalékkal - egyik négy hónapos időszakról a másikra. Északnyugaton és északkeleten szintén átlag feletti növekedést jelez a 4-4 százalékos mutató. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum régióban plusz 3 százalékot regisztráltak a piackutatók. Délkeleten legalacsonyabb - 1 százalék - a növekedés mértéke.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG