2013. decembere és 2014. márciusa közt 4 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint a tavalyi hasonló időszakban. A Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategória a kiskereskedelemnek négy hónap alatt mintegy 470 milliárd forint bevételt hozott; 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Nagyon rákaptunk az ásványvízre
Ha nem az eladott mennyiséget, hanem az abból befolyt pénzt nézzük, két számjeggyel bővült az ásványvíz (15 százalék), a sajt és a gyümölcslé (10-10 százalék) piaca. Ásványvízre nem csak sokkal többet költünk, hanem az elfogyasztott mennyiség is nő: négyhónapos összehasonlításban 10 százalékkal nőtt az eladott mennyiség. Az ásványvíz-piac kiemelkedő növekedését nagyrészt az okozza, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik a drágább, ízesített változatokat.
Kevésbé szeretjük a hipermarketeket
Egy kicsit kiegyenlítődtek a viszonyok abból a szempontból, hogy hol szerzik be leginkább az élelmiszereket a magyarok: a 2 500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya ugyanis 31 százalékról 29-re változott az elköltött pénz szempontjából. A szupermarketek és a diszkontok részesedése 1 százalékpontot emelkedett, hasonlóan a kisebb üzletekéhez.
Délnyugaton indult be igazán a vásárlás
Regionálisan legdinamikusabban a délnyugati megyék élelmiszerüzleteinek forgalma bővült – 6 százalékkal - egyik négy hónapos időszakról a másikra. Északnyugaton és északkeleten szintén átlag feletti növekedést jelez a 4-4 százalékos mutató. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum régióban plusz 3 százalékot regisztráltak a piackutatók. Délkeleten legalacsonyabb - 1 százalék - a növekedés mértéke.