2020-ra 54 ezer elektromos járműnek kell forgalomban lennie hazánkban, ehhez azonban előbb megfelelő infrastruktúra szükséges. A kormány gondoskodni kíván a megfelelő lefedettséget biztosító nyilvános töltőállomásokról, erre az idei költségvetésben hétmilliárd forintot különítettek el.
Kedvezményeket adnának
A Nemzetgazdasági Minisztérium hamarosan benyújtja azt a javaslatcsomagot, amelynek elfogadása után a környezetkímélő autók tulajdonosainak jövőre már nem kell regisztrációs adót fizetnie, valamint mentesülnek a különböző illetékek, gépjármű- és cégautó adó fizetése alól is. Megjegyezte, hogy jogszabály-módosítások is várhatók: a tisztaüzemű járművek könnyebben kaphatnának behajtási engedélyeket, használhatnák a buszsávokat, és díjmentesen hajthatnának fel a fizetős útszakaszokra.
Varga Mihály a rendezvény keretében elektromos töltőállomást avatott a főiskola előtti téren.
Az cél, hogy az év végére közel 150 nyilvános töltőállomás legyen Magyarországon.
Mikor éri meg átülni egy elektromos autóba? Kiszámoltuk A legtöbben azt gondolják, hogy az elektromos autó egy konzervdoboz méretű akkumulátoros autó, amivel jó esetben az utca végi kisboltig lehet elgurulni és vissza, pedig a technológia már régen nem itt tart. Privátbankár-interjú Sebestyén Istvánnal, az Everda Kft. vezetőjével és a Magyar Villanyautó Klub elnökével >>>> |