3p

Egy családi vállalkozást többek között akkor nevezhetünk igazán sikeresnek, ha a működése generációkon keresztül átível, a vezetése apáról-fiúra, anyáról-lányára és még tovább száll. Az eközben eltelt évtizedek alatt pedig az alábbi alappillérek szükségesek ahhoz, hogy a vállalkozás életképes és nyereséges legyen:

1. Rengeteg befektetett munka

Minden vállalkozás egy jó ötlettel kezdődik. Ez viszont önmagában kevés, a fő kérdés ugyanis az, hogy ebből az ötletből hogyan lehet profitot termelni. Bár sokan ábrándoznak gyors és könnyű meggazdagodásról, a valóságban viszont ez csak nagyon keveseknek sikerül.

A legtöbb vállalkozó ugyanis - főként eleinte - éjt nappallá téve dolgozik, feláldozva a pihenést és a szabadidőt a jövőbeli siker érdekében. Ugyanígy tett Kiss László lakatosmester, a Nívó alapítója is, aki 1989 óta foglalkozik betörésbiztos bejárati ajtók gyártásával. Szakértelme és a munkája iránti alázata pedig gyümölcsözőnek bizonyult. 

2. Növekedés

Hogyha végre-valahára kezd “beindulni a szekér”, sok vállalkozó találja magát abban a helyzetben, hogy a cége kezdi kinőni magát, ugyanis a jelenlegi kapacitása már nem elegendő a kereslet kielégítésére. Ilyenkor jön el a növekedés ideje. Ez jelenthet több alkalmazottat, új, nagyobb telephelyet, gyártással foglalkozó cég esetén korszerűbb gépeket is, amelyek meggyorsítják a termelést. 

Bár egy ilyen mértékű változtatás mindig hordoz magában kockázatot, a legtöbbször mégis érdemes meglépni, hiszen hihetetlen fejlődést hozhat, és a vetélytársak sem fognak egykönnyen lekörözni. 

3. A piaci igények felmérése, új termékek bevezetése

A fejlődéshez elengedhetetlen, hogy feltérképezzük, mire van igény a piacon. Ebből kiindulva pedig új termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővíthetjük vállalkozásunk palettáját. 

A már említett Nívó esetében például a biztonsági ajtók sikerén felbuzdulva a cég 2012-től gondozásmentes acél kerítéselemek gyártásával is foglalkozni kezdett, 2018-tól pedig már az alumínium kerítés is fellelhető a kínálatban. A termékpaletta ilyen mértékű bővülése természetesen új gyárépületekkel, telephelyekkel, valamint bemutatótermek létesítésével is járt. 

4. Márkaépítés

Egy könnyen megjegyezhető, jól csengő márkanév könnyen felismerhetővé teszi a terméket, kiemelkedve ezzel a versenytársak közül. Ezért egy vállalkozás sikerességéhez elengedhetetlen a márkaépítés is. A brand segítségével a termékek egyértelműen beazonosíthatóak, de persze ehhez egy jól felépített marketing stratégiára is szükség lesz. 

5. Innováció

Az emberek többsége manapság igencsak érdeklődik a modern, újszerű megoldások iránt, melyek kényelmesebbé vagy épp biztonságosabbá teszik az életet. Ha a vállalkozásunk innovatív termékekkel van jelen a piacon, az hatalmas előnyt jelenthet. Merjünk nagyot álmodni, újat alkotni, egy régi problémára újszerű megoldást kínálni!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG