3p

Egy családi vállalkozást többek között akkor nevezhetünk igazán sikeresnek, ha a működése generációkon keresztül átível, a vezetése apáról-fiúra, anyáról-lányára és még tovább száll. Az eközben eltelt évtizedek alatt pedig az alábbi alappillérek szükségesek ahhoz, hogy a vállalkozás életképes és nyereséges legyen:

1. Rengeteg befektetett munka

Minden vállalkozás egy jó ötlettel kezdődik. Ez viszont önmagában kevés, a fő kérdés ugyanis az, hogy ebből az ötletből hogyan lehet profitot termelni. Bár sokan ábrándoznak gyors és könnyű meggazdagodásról, a valóságban viszont ez csak nagyon keveseknek sikerül.

A legtöbb vállalkozó ugyanis - főként eleinte - éjt nappallá téve dolgozik, feláldozva a pihenést és a szabadidőt a jövőbeli siker érdekében. Ugyanígy tett Kiss László lakatosmester, a Nívó alapítója is, aki 1989 óta foglalkozik betörésbiztos bejárati ajtók gyártásával. Szakértelme és a munkája iránti alázata pedig gyümölcsözőnek bizonyult. 

2. Növekedés

Hogyha végre-valahára kezd “beindulni a szekér”, sok vállalkozó találja magát abban a helyzetben, hogy a cége kezdi kinőni magát, ugyanis a jelenlegi kapacitása már nem elegendő a kereslet kielégítésére. Ilyenkor jön el a növekedés ideje. Ez jelenthet több alkalmazottat, új, nagyobb telephelyet, gyártással foglalkozó cég esetén korszerűbb gépeket is, amelyek meggyorsítják a termelést. 

Bár egy ilyen mértékű változtatás mindig hordoz magában kockázatot, a legtöbbször mégis érdemes meglépni, hiszen hihetetlen fejlődést hozhat, és a vetélytársak sem fognak egykönnyen lekörözni. 

3. A piaci igények felmérése, új termékek bevezetése

A fejlődéshez elengedhetetlen, hogy feltérképezzük, mire van igény a piacon. Ebből kiindulva pedig új termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővíthetjük vállalkozásunk palettáját. 

A már említett Nívó esetében például a biztonsági ajtók sikerén felbuzdulva a cég 2012-től gondozásmentes acél kerítéselemek gyártásával is foglalkozni kezdett, 2018-tól pedig már az alumínium kerítés is fellelhető a kínálatban. A termékpaletta ilyen mértékű bővülése természetesen új gyárépületekkel, telephelyekkel, valamint bemutatótermek létesítésével is járt. 

4. Márkaépítés

Egy könnyen megjegyezhető, jól csengő márkanév könnyen felismerhetővé teszi a terméket, kiemelkedve ezzel a versenytársak közül. Ezért egy vállalkozás sikerességéhez elengedhetetlen a márkaépítés is. A brand segítségével a termékek egyértelműen beazonosíthatóak, de persze ehhez egy jól felépített marketing stratégiára is szükség lesz. 

5. Innováció

Az emberek többsége manapság igencsak érdeklődik a modern, újszerű megoldások iránt, melyek kényelmesebbé vagy épp biztonságosabbá teszik az életet. Ha a vállalkozásunk innovatív termékekkel van jelen a piacon, az hatalmas előnyt jelenthet. Merjünk nagyot álmodni, újat alkotni, egy régi problémára újszerű megoldást kínálni!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG