3p

Egy családi vállalkozást többek között akkor nevezhetünk igazán sikeresnek, ha a működése generációkon keresztül átível, a vezetése apáról-fiúra, anyáról-lányára és még tovább száll. Az eközben eltelt évtizedek alatt pedig az alábbi alappillérek szükségesek ahhoz, hogy a vállalkozás életképes és nyereséges legyen:

1. Rengeteg befektetett munka

Minden vállalkozás egy jó ötlettel kezdődik. Ez viszont önmagában kevés, a fő kérdés ugyanis az, hogy ebből az ötletből hogyan lehet profitot termelni. Bár sokan ábrándoznak gyors és könnyű meggazdagodásról, a valóságban viszont ez csak nagyon keveseknek sikerül.

A legtöbb vállalkozó ugyanis - főként eleinte - éjt nappallá téve dolgozik, feláldozva a pihenést és a szabadidőt a jövőbeli siker érdekében. Ugyanígy tett Kiss László lakatosmester, a Nívó alapítója is, aki 1989 óta foglalkozik betörésbiztos bejárati ajtók gyártásával. Szakértelme és a munkája iránti alázata pedig gyümölcsözőnek bizonyult. 

2. Növekedés

Hogyha végre-valahára kezd “beindulni a szekér”, sok vállalkozó találja magát abban a helyzetben, hogy a cége kezdi kinőni magát, ugyanis a jelenlegi kapacitása már nem elegendő a kereslet kielégítésére. Ilyenkor jön el a növekedés ideje. Ez jelenthet több alkalmazottat, új, nagyobb telephelyet, gyártással foglalkozó cég esetén korszerűbb gépeket is, amelyek meggyorsítják a termelést. 

Bár egy ilyen mértékű változtatás mindig hordoz magában kockázatot, a legtöbbször mégis érdemes meglépni, hiszen hihetetlen fejlődést hozhat, és a vetélytársak sem fognak egykönnyen lekörözni. 

3. A piaci igények felmérése, új termékek bevezetése

A fejlődéshez elengedhetetlen, hogy feltérképezzük, mire van igény a piacon. Ebből kiindulva pedig új termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővíthetjük vállalkozásunk palettáját. 

A már említett Nívó esetében például a biztonsági ajtók sikerén felbuzdulva a cég 2012-től gondozásmentes acél kerítéselemek gyártásával is foglalkozni kezdett, 2018-tól pedig már az alumínium kerítés is fellelhető a kínálatban. A termékpaletta ilyen mértékű bővülése természetesen új gyárépületekkel, telephelyekkel, valamint bemutatótermek létesítésével is járt. 

4. Márkaépítés

Egy könnyen megjegyezhető, jól csengő márkanév könnyen felismerhetővé teszi a terméket, kiemelkedve ezzel a versenytársak közül. Ezért egy vállalkozás sikerességéhez elengedhetetlen a márkaépítés is. A brand segítségével a termékek egyértelműen beazonosíthatóak, de persze ehhez egy jól felépített marketing stratégiára is szükség lesz. 

5. Innováció

Az emberek többsége manapság igencsak érdeklődik a modern, újszerű megoldások iránt, melyek kényelmesebbé vagy épp biztonságosabbá teszik az életet. Ha a vállalkozásunk innovatív termékekkel van jelen a piacon, az hatalmas előnyt jelenthet. Merjünk nagyot álmodni, újat alkotni, egy régi problémára újszerű megoldást kínálni!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG