2p

Tényleg itt a repülőrajt, jön a gazdasági áttörés?
Mi vár a magyar vállalkozásokra? Mit okoz az árrésstop?

Online Klasszis Klub élőben Oszkó Péterrel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. április 8. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Advertisement

Remélhetőleg a webshopok üzemeltetői időben felkészültek a karácsonyi rohamra.

Már a pandémia előtt is dinamikusan nőtt az online vásárolt karácsonyi ajándékok aránya, amire a koronavírus-járvány rátett egy lapáttal. Az ajándékok online beszerzése a karácsonyi élmény része lett. Ezt mutatja az Árukereső idei kutatása is, ami szerint rengetegen szerezzük be idén a netről a fa alá valót.

Emiatt a webshop üzemeltetők számára a biztonságos megoldások hangsúlyozása az év ezen szakaszában még fontosabb, mint máskor. Ennek pedig az az oka, hogy az emberek ott szeretnek online vásárolni, ahol biztonságban érzik magukat. Ezt támasztja alá a Mastercard által támogatott idei Fizetési Élmény Riport, amiből az is kiderült, hogy az emberek jobban megbíznak azokban a webshoppokban, ahol lehet kártyával fizetni.

Bár a karácsony valószínűleg méltán nevezhető az év e-vásárlási csúcsidőszakának, részben a pandémia hatására az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett. Az év minden napján, szinte minden élethelyzetben rendelünk a netről, de a kényelem és az online shoppingolás mintha kéz a kézben járnának: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online, ágyában fekve vagy tévénézés közbe az internetről, derül ki a Fizetési Élmény Riportból. 

És ha már kényelem: a magyarok kifejezetten nyitott az innovációra, így 10-ből 6-an használták az ujjlenyomatukat jóváhagyásra. Persze a bárhonnan könnyen használható megoldások akkor jók, ha azok nem mennek a biztonság rovására. Jól mutatja ezt, hogy a hogy 10-ből 9 honfitársunk hagyott abba online vásárlást úgy, hogy a kiválasztott termék a kosarában volt, de a fizetés előtt elállt a tranzakciótól.

Az e-vásárlók több mint fele, 57 százaléka a bankkártyás fizetést preferálja, és 40 százalékuk szerint pusztán a kártyás fizetés lehetősége is a webshop megbízhatóságát erősíti. Az üzemeltetőknek erre mindenképpen érdemes figyelniük, mivel a Mastercard által támogatott kutatás szerint az e-kereskedelem lendülete a járvány után sem csökken, így 2022-ben várhatóan még nagyobb karácsonyi rohamra készülhetnek a webshoppok. Ideje időben elkezdeni a felkészülést.

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
Vásárló Nagyobb benzinár-esésre ébrehetünk kedden
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 09:54
Ha a kiskereskedők is úgy gondolják, akár 5-6 forinttal is olcsóbban tankolhatunk.
Vásárló Mennyit ér valójában az árrésstop? Megnéztük, tényleg olcsóbb lett-e minden
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. április 7. 05:42
Az árrésstop bevezetése óta először jelenik meg a Privátbankár Árkosár-felmérés – a mi méréseink szerint is nagyjából annyival csökkentek az árak, mint amennyit a miniszter számolt. A jelentős beavatkozással a négy hónappal ezelőtti szintre sikerült visszalökni a családi élelmiszer-bevásárlás árát, a jövő havi inflációs mutató is kedvezőbb lehet – de hogy mindez milyen hatásokat okoz majd hosszabb távon, azt nem tudni.
Vásárló Hasznos tudnivalók cserépkályha tisztításával kapcsolatban
Márkázott tartalom | 2025. április 2. 09:20
Természetes folyamat a cserépkályhák használata során, ha a belső járatok koszolódnak, kormosodnak, ami indokolhat időszakos tisztítást. Ez minden fűtés esetén szükséges, akár radiátorról, akár egyéb alternatíváról van szó, mert a hatásfokot nagymértékben meghatározza a működtetésből eredő lerakódás.
Vásárló Portugália édes gyöngyszeme: a gyümölcsös gin
Márkázott tartalom | 2025. április 1. 09:01
Portugália sokak számára a futball hazája, ám az ország más területeken is kiemelkedő, például a gasztronómia és az italgyártás terén. A mediterrán éghajlat, a gazdag kulturális örökség és a helyi alapanyagok együttese egyedi karaktert ölt, amely időről időre újdonságokkal színesíti az italvilágot. 
Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG