Már a pandémia előtt is dinamikusan nőtt az online vásárolt karácsonyi ajándékok aránya, amire a koronavírus-járvány rátett egy lapáttal. Az ajándékok online beszerzése a karácsonyi élmény része lett. Ezt mutatja az Árukereső idei kutatása is, ami szerint rengetegen szerezzük be idén a netről a fa alá valót.
Emiatt a webshop üzemeltetők számára a biztonságos megoldások hangsúlyozása az év ezen szakaszában még fontosabb, mint máskor. Ennek pedig az az oka, hogy az emberek ott szeretnek online vásárolni, ahol biztonságban érzik magukat. Ezt támasztja alá a Mastercard által támogatott idei Fizetési Élmény Riport, amiből az is kiderült, hogy az emberek jobban megbíznak azokban a webshoppokban, ahol lehet kártyával fizetni.
Bár a karácsony valószínűleg méltán nevezhető az év e-vásárlási csúcsidőszakának, részben a pandémia hatására az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett. Az év minden napján, szinte minden élethelyzetben rendelünk a netről, de a kényelem és az online shoppingolás mintha kéz a kézben járnának: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online, ágyában fekve vagy tévénézés közbe az internetről, derül ki a Fizetési Élmény Riportból.
És ha már kényelem: a magyarok kifejezetten nyitott az innovációra, így 10-ből 6-an használták az ujjlenyomatukat jóváhagyásra. Persze a bárhonnan könnyen használható megoldások akkor jók, ha azok nem mennek a biztonság rovására. Jól mutatja ezt, hogy a hogy 10-ből 9 honfitársunk hagyott abba online vásárlást úgy, hogy a kiválasztott termék a kosarában volt, de a fizetés előtt elállt a tranzakciótól.
Az e-vásárlók több mint fele, 57 százaléka a bankkártyás fizetést preferálja, és 40 százalékuk szerint pusztán a kártyás fizetés lehetősége is a webshop megbízhatóságát erősíti. Az üzemeltetőknek erre mindenképpen érdemes figyelniük, mivel a Mastercard által támogatott kutatás szerint az e-kereskedelem lendülete a járvány után sem csökken, így 2022-ben várhatóan még nagyobb karácsonyi rohamra készülhetnek a webshoppok. Ideje időben elkezdeni a felkészülést.
(x)