2p

A brit szupermarketekben árusított húsok és zöldségek ára csaknem megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Which? fogyasztóvédelmi szervezet - amely több mint 26 ezer terméket elemzett az összes nagy brit kiskereskedelmi láncban – szerint a gyümölcslevek, a joghurt, a csokoládé, a víz, a hal, a hűtött készételek és a sajt ára is jelentős mértékben emelkedett.

Bár az élelmiszer-infláció összességében némi látszatcsökkenést mutat - a márciusi 17,2 százalékról áprilisban 17,1 százalékra „mérséklődött” - a Which? élelmiszer-követési mutatója szerint a britek erősen továbbra is küzdenek az élelmiszerárakkal és az emelkedő háztartási számlákkal - írja a Grocery Gazette.

A zöldségárak is elszálltak. Fotó: Depositphotos
A zöldségárak is elszálltak. Fotó: Depositphotos

Az elmúlt egy év során például a Morliny Frankfurter virsli az Asdában 1,25 fontról 2,42 fontra emelkedett (ez 93,8 százalékos emelkedés), a vöröshagyma egységcsomagja a Morrisonsban 65 pennyről 1,24 fontra (90,8 százalék), a Lancashire Farm Natural Bio Yoghurt kilója pedig 1,18 fontról 2,18 fontra (85,3 százalék) drágult.

A brit szupermarketek állítják, hogy az élelmiszerárak most  tetőznek és az infláció idén jelentősen csökkenni kezd. Ráadásul a kiskereskedők, mint a Tesco és a Morrisons már el is kezdték csökkenteni a kenyér és a sajt árát.

"Tudjuk, hogy a jelenlegi élelmiszerár-válság miatt nagyon sok háztartás kénytelen lefaragni az alapvető élelmiszerekből" - mondta Rebecca Tobi, a The Food Foundation üzleti és befektetői kapcsolatokért felelős vezetője.

Mivel a 2023 januárjáig tartó évben a gyermekek körében megduplázódott az élelmiszerszegénység szintje, a kormánynak és a vállalkozásoknak sürgősen cselekedniük kell annak érdekében, hogy mindenki megengedhesse magának az olyan alapvető fontosságú élelmiszerekhez való hozzáférést, mint a gyümölcsök és zöldségek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG