A legnagyobb
A legforgalmasabb repülőtér Európában továbbra is a meglehetősen túlterhelt London Heathrow 75 millió utassal. Itt az utasszám csak kismértékben, 2,2 százalékkal nőtt, hisz a kifutópályák nem bírnak már el több gépet. A növekedés abból adódik, hogy a légitársaságok a korábbiaknál nagyobb gépeket üzemeltetnek.
Heathrow már rég tervezi a harmadik kifutópályát, de a döntés mindig csúszik. Sokan úgy gondolják, hogy értelmetlen tovább terhelni a repteret, inkább máshol kéne fejleszteni. Kétségtelen, hogy a London környéki nagyobb repterek közül Heathrow az egyetlen, melynek kifutópályái sugárirányban vannak London központjához képest, így teljes forgalma átzúdul a város felett.
London, Párizs, Frankfurt
A másik három nagy reptér, Gatwick, Stanstad és Luton Londontól délre ill. északra fekszenek, és az uralkodó széljárásnak megfelelően nyugat-keleti kifutópályáik érintő irányúak a városhoz képest, így megközelítésük elkerüli Londont. Gatwick egyébként a 8. legnagyobb forgalmú repülőtér Európában 40 millió utassal, így London összességében messze a legnagyobb légiforgalmat tudhatja magáénak a kontinensen.
A második helyre a párizsi Charles de Gaulle került, és ott sem volt túl nagy a növekedés, köszönhetően az év utolsó két hónapjának, amikor erősen éreztette hatását a párizsi terrortámadás. Frankfurt is szerényen nőtt, főleg a Lufthansa sztrájkok miatt, de utasszáma így is 60 millió fölé került.
Európa kapuja
Isztambul Atatürk reptere 8 százalékkal növelte a forgalmát, az elmúlt három évben pedig 16 millió utassal bővült, így előzte meg Frankfurtot. A növekedés dinamikus, a Turkish Airlines meg akarja duplázni flottáját 5 éven belül, így ki is növi a légikikötőt. Ezért 30 km-el északabbra építenek egy óriási repteret, amely Heathrow dupláját, évente 150 millió utast lesz képes fogadni.
A növekvők
Az ötödik helyen Amszterdam található, viszonylag kedvező, 6 százalékos növekedéssel, mely főleg az Easyjet új járatainak köszönhető. A legnagyobb, 12 százalékos növekedés Madridban volt, ahol az Ibéria 10 százalékkal növelte kapacitásait, köszönhetően annak, hogy az Iberia és a British Airways közös tulajdonosa a megtelt Heathrow helyett itt fejleszt.