3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Isztambul Atatürk repülőtere immár megelőzte Frankfurtot az utasforgalomban, és így a harmadik legforgalmasabb légikikötő lett Európában. A fő török légitársaság ügyesen terjeszkedik, kihasználva a repülésben is az Európa kapuja szerepet.

A legnagyobb

A legforgalmasabb repülőtér Európában továbbra is a meglehetősen túlterhelt London Heathrow 75 millió utassal. Itt az utasszám csak kismértékben, 2,2 százalékkal nőtt, hisz a kifutópályák nem bírnak már el több gépet. A növekedés abból adódik, hogy a légitársaságok a korábbiaknál nagyobb gépeket üzemeltetnek.

Heathrow már rég tervezi a harmadik kifutópályát, de a döntés mindig csúszik. Sokan úgy gondolják, hogy értelmetlen tovább terhelni a repteret, inkább máshol kéne fejleszteni. Kétségtelen, hogy a London környéki nagyobb repterek közül Heathrow az egyetlen, melynek kifutópályái sugárirányban vannak London központjához képest, így teljes forgalma átzúdul a város felett.

London, Párizs, Frankfurt

A másik három nagy reptér, Gatwick, Stanstad és Luton Londontól délre ill. északra fekszenek, és az uralkodó széljárásnak megfelelően nyugat-keleti kifutópályáik érintő irányúak a városhoz képest, így megközelítésük elkerüli Londont. Gatwick egyébként a 8. legnagyobb forgalmú repülőtér Európában 40 millió utassal, így London összességében messze a legnagyobb légiforgalmat tudhatja magáénak a kontinensen.

A második helyre a párizsi Charles de Gaulle került, és ott sem volt túl nagy a növekedés, köszönhetően az év utolsó két hónapjának, amikor erősen éreztette hatását a párizsi terrortámadás. Frankfurt is szerényen nőtt, főleg a Lufthansa sztrájkok miatt, de utasszáma így is 60 millió fölé került.

Európa kapuja

Isztambul Atatürk reptere 8 százalékkal növelte a forgalmát, az elmúlt három évben pedig 16 millió utassal bővült, így előzte meg Frankfurtot. A növekedés dinamikus, a Turkish Airlines meg akarja duplázni flottáját 5 éven belül, így ki is növi a légikikötőt. Ezért 30 km-el északabbra építenek egy óriási repteret, amely Heathrow dupláját, évente 150 millió utast lesz képes fogadni.

A növekvők

Az ötödik helyen Amszterdam található, viszonylag kedvező, 6 százalékos növekedéssel, mely főleg az Easyjet új járatainak köszönhető. A legnagyobb, 12 százalékos növekedés Madridban volt, ahol az Ibéria 10 százalékkal növelte kapacitásait, köszönhetően annak, hogy az Iberia és a British Airways közös tulajdonosa a megtelt Heathrow helyett itt fejleszt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG