Nyakunkon az „online karácsony”: a zsúfolt boltok helyett inkább a webáruházakban, részletre vesszük meg a kiszemelt ajándékokat. Egyre több pénzt költünk a neten: idén akár 200 milliárd forintot is hagyhatunk majd az online kasszákban a legfrissebb előrejelzések szerint. Már nemcsak a vásárlást, a hitelt is intézhetjük fotelből, így egyre többen a kényelmes ügyintézést választják.
Tanácsok az áruhitelekhez 1. A drágább ajándékokat is érdemes a neten megvenni: az online vásárlással nemcsak időt és pénzt spórolhatunk, de már az áruhitelt is intézhetjük a weben.
2. Szánjunk időt a lehető legjobb ajánlat kiválasztására, a webáruházak kínálatát néhány kattintással összehasonlíthatjuk.
3. Válasszunk körültekintően: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk a termékről és az áruhitellel járó lényeges feltételekről is.
4. Döntsünk felelősen pénzügyeinkről: olyan törlesztőrészletet válasszunk, ami biztosan nem terheli túl a családi kasszát.
5. Ellenőrizzük a THM-et, ha szükséges, kérjünk további információkat. |
A trend egyértelmű: a Cetelemnél idén több mint másfélszeresére nőtt az online áruhitelek aránya a múlt évhez viszonyítva. Online részletre főként értékesebb eszközöket veszünk: átlagosan 120 ezer forintot költünk egy-egy kiszemelt termékre. Míg évközben a 0%-os akciók pörgették fel a netes áruhitelt, az igazi boom-ot az egyre később kezdődő karácsonyi szezon hozza majd.
Nincs új a fa alatt
Az év végi vásárlási láz a boltok mellett már a webáruházakban is „tombol”. Éves netes költésünk negyedét ajándékra fordítjuk, a drágább meglepetéseket egyre többször online kölcsönre vesszük. Ahogy januártól októberig, az áruhiteles toplistát az év utolsó hónapjaiban is a lapostévé, a mobiltelefon és a tabletgép vezeti majd – derül ki a Cetelem előrejelzéséből.
A statisztikák alapján idén is várható, hogy sokan az év során eltervezett műszaki „nagybevásárlásaikat” is kifejezetten a karácsonyi időszakra időzítik. Az egyre tudatosabb vásárlók már a webáruházakban, online áruhitel segítségével szeretik kényelmesen megoldani az év végi beszerzéseket. A netes ügyintézés gyors, de arra fordítsunk időt, hogy olyan havi törlesztőrészletet válasszunk, ami kényelmesen belefér a családi költségvetésbe – mondta Lukácsi Zoltán, a Cetelem Bank marketing igazgatója.
A régi kedvencek mellett nem kizárt, hogy egyre több fitneszgép, szobakerékpár is az online részletre vett ünnepi meglepetések közé kerül majd. Fontos átrendeződés látható a neten vásárlók körében, ami nemcsak a karácsonyi költésekre, de várhatóan az online áruhitel-kihelyezésre is hatással lesz. Míg korábban a webáruházakba főként fiatalok „jártak”, évről-évre nagyobb az idősebbek (55 év felettiek) aránya.