3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Telefonunk mára szerves részét képezi az életünknek, amit az is bizonyít, hogy egy felmérésben megkérdezett válaszadók harmada nyilatkozott úgy, inkább okostelefonját választja a barátai helyett. A túl erős érzelmi kötödés mellett ugyanakkor rossz hír az is, hogy továbbra sem fordítunk kellő figyelmet adataik biztonságára.

A Würzburgi és a Nottingham Trent Egyetem Kaspersky Lab megbízásából folytatott kísérletében arra kérték a résztvevőket, hogy fontosságuk szerint rangsoroljanak különböző tárgyakat és személyeket.

Az eredmény rámutatott, hogy 37 százalékuk ugyanolyan fontosnak, vagy fontosabbnak tartja okostelefonját, mint közeli barátait. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy eszközeinket lassan többre becsüljük a barátainknál.

A kutatásban szereplőknek bizonyos tárgyakat illetve személyeket jelképező képeket kellett elhelyezniük magukhoz viszonyítva egy sakkdiagramon. Míg a család, a barátok és a háziállatok jellemzően közelebb kerültek a táblán a résztvevőhöz az okostelefonokhoz képest, más fontos szereplőket – például munkatársakat, osztálytársakat – leelőztek a digitális eszközök.

A résztvevők csaknem harmada (29 százalék) tartja ugyanolyan fontosnak vagy fontosabbnak okostelefonját a szüleinél, míg egyötödük a partnerük esetén is így vélekedik. A válaszadók 17 százaléka rangsorolta okostelefonját a legfontosabbnak, de csak 1 százalékuk vallotta minden másnál meghatározóbbnak eszközét.

A telefonok által képviselt értékek, mint például a szórakozás, információ- és adattárolás ellenére a kísérletben szereplők 93 százaléka osztotta meg kérésre PIN-kódját, hozzáférést biztosítva személyes és bizalmas adataikhoz.

Miféle barátság?

“Baráti kapcsolatunk az okostelefonokkal azt jelenti, hogy hihetetlen bizalmat szavazunk egy élettelen tárgynak – olyannyira, hogy úgy érezzük, fontosabb eleme az életünknek, mint sok más ember. Ezért is voltunk nagyon meglepve, milyen könnyen megosztották PIN-kódjaikat a kísérlet alanyai. Arra kértük őket, hogy maradjanak a váróban egy ideig, majd rákérdeztünk testmagasságukra és PIN-kódjaikra. A legtöbben gondolkodás nélkül megadták nekünk. Ez aggasztó, hiszen azt sugallja, hogy veszélyeztetjük digitális barátainkat, és az azon tárolt adatokat” - mondta Astrid Carolus, a Würzburgi Egyetem média pszichológusa.

Nem számít újdonságnak, hogy digitális eszközeinket emberi tulajdonságokkal ruházzuk fel. 1990-es kísérletek már rámutattak arra, hogy a fogyasztók emberi vonásokat tulajdonítottak számítógépeknek, amikor kapcsolatba léptek velük.

“A tavalyi Digitális Amnéziáról szóló kutatás után – amely jelenség arra mutat rá, hogy elfelejtjük az készülékeinkre bízott információkat – ez a kísérlet ismét rávilágít, milyen erősen kötődünk érzelmileg a telefonjainkhoz. Egy másik érdekes megfigyelés, hogy az emberek többre tartják okostelefonjaikat laptopjaiknál és más eszközöknél amelyek ugyanazokat az információkat tartalmazzák, kiemelve a telefonok szimbolikus szerepét, mint digitális társunkat ami örökké csak egy karnyújtásnyira van tőlünk.

Ez a fajta érzelmi kapcsolat ugyanakkor azt is jelentheti, hogy korlátozottabban ismerjük fel a tárolt adataink védelmének fontosságát. Azt már tudjuk, hogy sokan megfeledkeznek okostelefonjaik védelméről, ez pedig kiszolgáltatottá teszi őket a hackereknek” - mondta David Emm, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG