2p

A kerti gépeket gyártó vállalatokat egyszerre sújtja az ezt az iparágat is érintő elektromos átállás, illetve a koronavírus-járvány idején szépen megugrott kereslet visszaesése.

A kerti gépeket gyártó ágazat egyik legnagyobb vállalata, a svéd Husqvarna a vártnál gyengébb eredményekről számolt be 2023 harmadik negyedévében és további elbocsátásokról döntött – derült ki a Reuters cikkéből. A vállalat a korábban tervezetten felül további háromszáz alkalmazottját küldi el. 

A vállalat árbevétele 10,51 milliárd korona volt az elemzők 11,72 milliárdos jóslatával és a 2022. harmadik negyedéves 12,21 milliárddal szemben. A rövid magyarázat szerint azért csökken a kereslet a kerti gépek iránt, mert a cég két legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Európában a koronavírus-járvány lecsengése után szívesebben utaznak az emberek, mint hogy otthon töltsék az időt. Bezzeg a pandémia idején nem mozdulhattak ki, ezért nekiláttak kertjük rendbe tételélnek.

Emellett az extrém időjárás sem kedvezett a kerti gépek eladásának idén. A nagy melegben lassabban nőtt a fű, a sok eső miatt kevesebb öntözőberendezésre volt szükség a kertekben. A Husqvarna beszámolója szerint július-szeptemberben romlott a helyzet a korábbi évekhez képest. Ez az időszak máskor is a kerti elfoglaltságok lecsengésének periódusa, ám idén mintha durvábban zárult volna a szezon a kertigép-gyártó nézőpontjából. A cégvezetés beszámolója szerint csinos kis raktárkészlet maradt a nyakukon barkácsáruházak és más partnereik visszaesett megrendelései miatt. 

A fű se úgy nőtt, ahogy kellett volna neki. Fotó: Pixabay
A fű se úgy nőtt, ahogy kellett volna neki. Fotó: Pixabay

A vállalat 2022 októberében jelentette be, hogy egy nagy szervezeti átalakítás miatt elbocsátja ezer lkalmazottját. A változtatások lényege, hogy a hagyományos benzines gépek helyett áthelyezik a gyártás súlypontját az elektromos meghajtásra, az ehhez szükséges akkumulátorok gyártására és az „önvezető” robot kerti gépek előállítására. Az átszervezést 2025-re akarják befejezni, miközben 1,2 milliárd koronával akarják csökkenteni költségeiket. A szektor más vállalatai, a finn Fiskars, a német Hornbach és a brit Kingfisher szintén nyereségük csökkenéséről számoltak be 2023 harmadik negyedévében. Az ok náluk is a magas infláció, a gyenge fogyasztói kereslet és a pandémia nyomása alól felszabadult vásárlók erős utazási kedve.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG