1p
Tavaly 10 százalékkal csökkent a kiadott ingyenes reklámújságok száma, legnagyobb mértékben a diszkontok esetében.

A GfK Hungária Leaflet Monitor 2012. évi adatai azt mutatják, hogy a kiadványokban leggyakrabban a felvágottak szerepelnek és egyre többször jelennek a legfrissebb technológiai termékek, mint például a e-könyv, vagy a tabletek. Míg 2011-ben országosan 1144 reklámkiadvány jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot jelentettek meg az áruházak és áruházláncok.

Az országos hatókörű kiadványok száma 2011-2012-ben

2011

2012

Diszkont

309

Diszkont

246

Hipermarket

279

Hipermarket

250

Szupermarket

117

Szupermarket

100

Drogéria

91

C+C

91

Barkácsáruház

106

Barkácsáruház

117

Elektroshop

88

Drogéria

77

C+C

107

Elektroshop

104

Hazai lánc

47

Hazai lánc

49

Összesen:

1144

1034

Forrás: Leaflet Monitor 2011, 2012, GfK Hungária

A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, így a barkácsáruházak kiadványainak száma 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi láncok újságjainak száma 4 százalékkal nőtt. A drogériák leafletpiaci aktivitása nem változott a 2011-hez képest. A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg.

A kiadványok számának csökkenése ugyanakkor magával vonta a terjedelem bővülését a hipermarketek és a szupermarketek esetében. Egy reklámújság átlagos érvényességi időtartama továbbra is két hét, az átlagos terjedelem viszont a 2011-es 16,7 oldalról kis mértékben, 17,5 oldalra bővült tavaly.

A szezonalitás jelentősége valamelyest csökkent az előző évhez viszonyítva: akkor a kereskedelmi szempontból kiemelkedő időszaknak számító iskolakezdési szezonban, a harmadik negyedévben a 27 százalékot is elérte a hirdetett termékek száma, tehát meghaladta az időarányos átlagot. 2012-ben ugyanakkor ez az arány valamivel az átlag alatt, 24 százalék körül volt. Az iskolakezdés hónapjai tehát nem emelkedtek ki tavaly, az összes termékek 9 százalékát hirdették augusztusban és 7 százalékát szeptemberben, szemben a 2011-es 9 és 10 százalékos adatokkal.

Egyre több a kütyü hirdetés

A szokásos termékeken felül a kiadványokban a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, az elmúlt évben ez a szám háromszorosára ugrott és elérte 462-t. Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Érdekes jóslat jelent meg Lidlről, a Tescóról és a többi boltláncról
Buksza blog | 2023. november 29. 16:04
A legnagyobb boltláncok - köztük a Tesco és a Lidl - a piaci súlyuknál fogva fordulatot hozhatnának a húsfogyasztásban és ezzel a környezetvédelemben néhány éven belül.
Vásárló Erre vártak az autósok: péntektől csökken a benzin ára
Privátbankár.hu | 2023. november 29. 11:01
577 forintot kell majd fizetni egy literért.
Vásárló Mennyiért lehet bevásárolni a magyar diszkontokban? Itt a Privátbankár Diszkont Árkosár legfrissebb felmérése
Csernátony Csaba | 2023. november 27. 05:42
Tartották magukat novemberben is a diszkontláncok, a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára alig változott októberhez képest. Tehát a drágulás elmaradt, igaz, egyelőre várni kell az árak csökkenésére is.
Vásárló Itt a fordulat: vesztésre állnak a boltok online riválisai
Buksza blog | 2023. november 24. 09:31
Rossz idők járnak az online élelmiszer-forgalmazó cégekre: a járvány alatt felfutó elektronikus vásárlás után egyre inkább visszatértek a vevők a fizikai boltokba. Az Egyesült Államokban például az élelmiszerek mintegy 11 százaléka talál gazdára az interneten. Magyarországon is hasonló a helyzet: itt az elszálló árak miatt tértek vissza sokan a boltokba.
Vásárló Jönnek az új "árcímkék", érdemes tisztában lenni a boltok bűvésztrükkjeivel!
Buksza blog | 2023. november 22. 11:20
Az elmúlt évben nagyon árérzékennyé váltak a vásárlók, ezért kulcskérdés lett az árazás. A következő évben tovább folyhat a vásárlók „elbűvölése” a jó ármeghatározással.
Vásárló Komfortos otthon, kisebb környezethasználat
PR | 2023. november 21. 09:05
A napi közlekedés mellett az otthon, a háztartás működése a legnagyobb környezethasználat egy átlagember életében. Fűtünk, világítunk, háztartási gépeket üzemeltetünk – mindez jelentős energiafogyasztással és ökológiai lábnyommal jár. A fejlett országokban, így Magyarországon is egyre nagyobb teret nyernek az ún. intelligens otthonok, amelyek úgy képesek növelni a mindennapok komfortját, hogy közben egyszerre csökkentik a lakhatáshoz kapcsolódó negatív környezeti hatásokat és fokozzák a mindennapok biztonságát. Íme ezen otthonok legfőbb előnyei!
Vásárló A karikagyűrű divat évről évre változik
Márkázott tartalom | 2023. november 20. 10:16
A házasságkötés egy igen nagy döntés a pár életében, hiszen ezután már hivatalosan is összetartozónak minősülnek. Az összetartozás egyik szimbóluma a karikagyűrű, amit a pár az esküvő alkalmával húz rá egymás ujjára.
Vásárló A víz, mint természetes üzemanyag: így segíti a hidratáltság a hatékony munkavégzést
Márkázott tartalom | 2023. november 19. 09:49
A víz az emberi test legfontosabb üzemanyaga. Alapvető szerepet játszik az életfunkciók működésében, ugyanakkor a megfelelő hidratáltság javítja az agy teljesítményét és segíthet csökkenteni a fáradtságot. Éppen ezért a vízfogyasztás a munka folyamán is nélkülözhetetlen.
Vásárló Pocsék eredmény jött: utolsók között a magyar üzletek
Buksza blog | 2023. november 18. 16:03
Az uniós kiskereskedelmi listán Magyarország a legrosszabbul teljesítő államok között van. Csak Belgium és Szlovénia rendelkezik rosszabb eredménnyel. A spanyolok jelentik a jó példát. 
Vásárló Az Aldi újabb forradalmat indítana, így lehetnek olcsóbbak az élelmiszerek is
Buksza blog | 2023. november 18. 09:09
Olcsóbbá válhatnak alapvető élelmiszerek az Aldi boltjaiban: egy üzletben már munkába állt egy újratöltő állomást, amelyből kimérve, és a csomagolt verzióhoz képest olcsóbban lehet vásárolni. Az állomás ráadásul a környezetnek is jót tesz: heti egy újratöltéssel ugyanis 1,4 milliárd egyszer használatos műanyagtól lehetne elköszönni.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG