1p
Tavaly 10 százalékkal csökkent a kiadott ingyenes reklámújságok száma, legnagyobb mértékben a diszkontok esetében.

A GfK Hungária Leaflet Monitor 2012. évi adatai azt mutatják, hogy a kiadványokban leggyakrabban a felvágottak szerepelnek és egyre többször jelennek a legfrissebb technológiai termékek, mint például a e-könyv, vagy a tabletek. Míg 2011-ben országosan 1144 reklámkiadvány jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot jelentettek meg az áruházak és áruházláncok.

Az országos hatókörű kiadványok száma 2011-2012-ben

2011

2012

Diszkont

309

Diszkont

246

Hipermarket

279

Hipermarket

250

Szupermarket

117

Szupermarket

100

Drogéria

91

C+C

91

Barkácsáruház

106

Barkácsáruház

117

Elektroshop

88

Drogéria

77

C+C

107

Elektroshop

104

Hazai lánc

47

Hazai lánc

49

Összesen:

1144

1034

Forrás: Leaflet Monitor 2011, 2012, GfK Hungária

A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, így a barkácsáruházak kiadványainak száma 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi láncok újságjainak száma 4 százalékkal nőtt. A drogériák leafletpiaci aktivitása nem változott a 2011-hez képest. A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg.

A kiadványok számának csökkenése ugyanakkor magával vonta a terjedelem bővülését a hipermarketek és a szupermarketek esetében. Egy reklámújság átlagos érvényességi időtartama továbbra is két hét, az átlagos terjedelem viszont a 2011-es 16,7 oldalról kis mértékben, 17,5 oldalra bővült tavaly.

A szezonalitás jelentősége valamelyest csökkent az előző évhez viszonyítva: akkor a kereskedelmi szempontból kiemelkedő időszaknak számító iskolakezdési szezonban, a harmadik negyedévben a 27 százalékot is elérte a hirdetett termékek száma, tehát meghaladta az időarányos átlagot. 2012-ben ugyanakkor ez az arány valamivel az átlag alatt, 24 százalék körül volt. Az iskolakezdés hónapjai tehát nem emelkedtek ki tavaly, az összes termékek 9 százalékát hirdették augusztusban és 7 százalékát szeptemberben, szemben a 2011-es 9 és 10 százalékos adatokkal.

Egyre több a kütyü hirdetés

A szokásos termékeken felül a kiadványokban a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, az elmúlt évben ez a szám háromszorosára ugrott és elérte 462-t. Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Miért éri meg jobban bérelni a padlótisztító gépeket?
Márkázott tartalom | 2025. június 11. 09:45
Egy vállalkozás életében minden pénzügyi döntést alaposan mérlegelni kell. Az olyan hétköznapi tevékenységek elvégzése esetében is fel kell kutatni az alternatívákat, mint a padlótisztítás. Az évszakok változásával újabb kihívásokkal találkozhatunk, rengeteg szennyeződés kerülhet be a “műveleti területre”.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG