1p
Tavaly 10 százalékkal csökkent a kiadott ingyenes reklámújságok száma, legnagyobb mértékben a diszkontok esetében.

A GfK Hungária Leaflet Monitor 2012. évi adatai azt mutatják, hogy a kiadványokban leggyakrabban a felvágottak szerepelnek és egyre többször jelennek a legfrissebb technológiai termékek, mint például a e-könyv, vagy a tabletek. Míg 2011-ben országosan 1144 reklámkiadvány jelent meg, addig 2012-ben 1034 ilyen lapot jelentettek meg az áruházak és áruházláncok.

Az országos hatókörű kiadványok száma 2011-2012-ben

2011

2012

Diszkont

309

Diszkont

246

Hipermarket

279

Hipermarket

250

Szupermarket

117

Szupermarket

100

Drogéria

91

C+C

91

Barkácsáruház

106

Barkácsáruház

117

Elektroshop

88

Drogéria

77

C+C

107

Elektroshop

104

Hazai lánc

47

Hazai lánc

49

Összesen:

1144

1034

Forrás: Leaflet Monitor 2011, 2012, GfK Hungária

A csökkenés az egyes üzlettípusokat eltérő mértékben érintette, így a barkácsáruházak kiadványainak száma 10 százalékkal, a hazai élelmiszerkereskedelmi láncok újságjainak száma 4 százalékkal nőtt. A drogériák leafletpiaci aktivitása nem változott a 2011-hez képest. A legnagyobb mértékben, egyötödével, a diszkontok kiadványainak száma csökkent, a szupermarketek 15 százalékkal, a hipermarketek pedig 10 százalékkal kevesebb akciós kiadványt jelentettek meg.

A kiadványok számának csökkenése ugyanakkor magával vonta a terjedelem bővülését a hipermarketek és a szupermarketek esetében. Egy reklámújság átlagos érvényességi időtartama továbbra is két hét, az átlagos terjedelem viszont a 2011-es 16,7 oldalról kis mértékben, 17,5 oldalra bővült tavaly.

A szezonalitás jelentősége valamelyest csökkent az előző évhez viszonyítva: akkor a kereskedelmi szempontból kiemelkedő időszaknak számító iskolakezdési szezonban, a harmadik negyedévben a 27 százalékot is elérte a hirdetett termékek száma, tehát meghaladta az időarányos átlagot. 2012-ben ugyanakkor ez az arány valamivel az átlag alatt, 24 százalék körül volt. Az iskolakezdés hónapjai tehát nem emelkedtek ki tavaly, az összes termékek 9 százalékát hirdették augusztusban és 7 százalékát szeptemberben, szemben a 2011-es 9 és 10 százalékos adatokkal.

Egyre több a kütyü hirdetés

A szokásos termékeken felül a kiadványokban a technológiai újdonságok is megjelennek, elterjedésük nyomon követhető a hirdetési számok alakulásában: 2011-ben még csak 129 alkalommal szerepeltek táblagépek az akciós termékek között, az elmúlt évben ez a szám háromszorosára ugrott és elérte 462-t. Az e-könyv olvasóknál ennél csekélyebb mértékű volt a növekedés, 42-ről 57-re emelkedett a hirdetett termékek száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG