2p

Hazai piacán, azaz Nagy-Britanniában vezeti be először a Tesco azt az újítást, amivel több ezer tonna műanyag hulladék keletkezését akarja megelőzni. Ehhez az is kell, hogy a vásárló közreműködőként tudja, mi a dolga.

A Tesco lecseréli 425 millió tejespalackjának zárókupakját, hogy megkönnyítse azok újrahasznosítását – írja a brit Retail Gazette kiskereskedelmi hírportál. A piros, kék és zöld kupakok helyett a jövőben a palackok átlátszó fehér színével megegyező zárókupakokkal hozzák forgalomba a tejet. A vásárlók az ősz elején fognak először találkozni az újdonsággal.

Új kupakokat kapnak a tescós tejespalackok a brit piacon. Fotó: Depositphotos
Új kupakokat kapnak a tescós tejespalackok a brit piacon. Fotó: Depositphotos

A boltlánc azzal magyarázza a változtatást, hogy a színes műanyagokat a fehérektől elválasztva kell újrahasznosítani, miközben a vásárlók általában nem figyelnek arra, hogy a tejespalackokat és kupakjaikat hogyan dobják a szemétbe.

Az újítás évente 3900 tonnával növelheti az újrahasznosított műanyag mennyiségét. Ez is mehet vissza a körforgásba, ahol új tejespalackok készülnek a régiekből. Persze az is kell, hogy a fogyasztók a tej felhasználásával kiürült palackokat a kupakjukkal együtt dobják be a szelektív hulladékokat gyűjtő kukákba.

A Tesco azt ígéri, hogy a színes kupakok híján is világosan megkülönböztetők maradnak a különböző zsírtartalmú tejek. Erről a palackjaikra ragasztott címkék fognak gondoskodni.

Nagyon fontos, hogy termékeink a lehető legnagyobb mértékben fenntartható módon kerüljenek be a gazdaság körforgásába. Az eddigi vásárlói visszajelzések a kupakok megváltoztatásáról túlnyomó részben pozitívak voltak. Tovább fogjuk folytatni a lehetőségek keresését a csomagolások javítására. Egyben arra is figyelünk, hogy a fogyasztók minél könnyebben visszaforgathassák azokat a begyűjtési rendszerbe – mondta James Waddy, a Tesco illetékes vezetője.

A brit áruházlánc néhány hónapja arról számolt be, hogy 2019 óta több mint kétmillió műanyag csomagolást vont ki a forgalomból az Egyesült Királyságban. Ez része annak, hogy hadat üzentek a műanyag használatának.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kénytelenek szembemenni a vásárlókkal a húspótlógyártók
Buksza blog | 2024. március 1. 10:46
Az eddiginél is erősebb ellenszélben próbálnak teret nyerni maguknak a húspótló termékek gyártói, miután úgy tűnik, hogy tőzsdei befektetőik nem díjazzák a vevők megnyerését célzó árkedvezményeket.
Vásárló Nagyon jó hírt kaptak, akik a slágertablettákra vágynak
Buksza blog | 2024. február 28. 12:10
A cukorbetegséget kezelő és a súlycsökkentő gyógyszerek kereslete messze meghaladja a kínálatot, amit jól tükröz ezeknek a készítményeknek a csillagászati ára. Ez várhatóan hamarosan változni fog.
Vásárló Óriási összegre érkezett egy jóslat: 3091 billió forint megy vásárlásra
Buksza blog | 2024. február 28. 09:06
Még inkább leáldozóban van a falusi életmódhoz tartozó önellátó élelmiszer-termelés, a gyorséttermek és a házhoz szállítás előtt viszont fényes jövő előtt áll egy frissen megjelent előrejelzés szerint.
Vásárló Mire számíthatnak a diszkontláncokban a vevők?
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. február 26. 05:44
Januárhoz képest minimálisan drágult a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés - a korábbiakhoz képest módosított - kosara. Ez két terméknek köszönhető leginkább. Októberhez képest azonban sok termék két számjegyű csökkenést könyvelhetett el. 
Vásárló Kitört a csokiháború, berágott a Milka gyártója
Buksza blog | 2024. február 24. 17:08
A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 
Vásárló Kiderült a bevásárlókocsik titka, rafinált trükk helyett másról szól a történet
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. február 23. 15:20
Mindenkinek volt már dolga összevissza kacsázó kerekű, imbolygó bevásárlókocsival, ami enyhén szólva nem járul hozzá ahhoz, amit az áruházláncok pr-osai „jó bevásárlási élménynek” szoktak nevezni.
Vásárló Hogyan rendezzük be időtálló módon az irodánkat?
Márkázott tartalom | 2024. február 22. 18:04
Egy iroda belső kialakítása izgalmas feladat, azonban sok felelősséggel jár együtt. A környezet, amiben dolgozunk, közvetlen hatással van a munkavégzés hatékonyságára, de a dolgozók jólétére is, ezért meg kell gondolni, hogy milyen döntéseket hozunk. Egy teljes körű felújítás igen költséges folyamat, ezért természetes, hogy időtálló megoldásokban gondolkodunk. De hogyan rendezhetjük be az irodát úgy, hogy minden fontos körülménynek megfeleljünk? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban.
Vásárló Váratlan döntés a Pepcótól
Buksza blog | 2024. február 22. 11:02
Korábban még terjeszkedést tervezett a Pepco Ausztriában, most viszont az exitről döntött a cég.  
Vásárló Akár duplázhatja is az árakat a vörös-tengeri válság
Privátbankár.hu | 2024. február 19. 13:19
A támadások miatti hosszabb kerülőút csak a kisebbik baj, a krízis az egész világ szállítmányozási piacára komoly hatással van – és ezen keresztül a pénztárcánkra is.
Vásárló A boltláncoknak elege lett: a Lidl, a Tesco és a többiek közösen fordultak Brüsszelhez
Buksza blog | 2024. február 19. 10:55
Az elmúlt év ősze óta akadályozzák a Vörös-tengeren folyó hajózást a jemeni lázadók, ami túlcsordult az európai kiskereskedők tűrésküszöbén. Szakértők nem jósolják a helyzet gyors normalizálódását.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG