Az idei téli leárazások során több mint másfélszer annyit tettünk a kosarunkba műszaki cikkekből, mint egy évvel ezelőtt – derül ki a Cetelem áruhitelezési adataiból. Az általában időszakosan elérhető 0%-os THM népszerűsége továbbra is töretlen, és egyre bátrabban használjuk az egész évben kedvezményt biztosító hitelkártyákat is.
Tudatosan keressük a pénztárcakímélő vásárlási lehetőségeket, ezt mutatja az is, hogy sokan időzítették nagyobb műszaki beszerzéseiket a téli készletkisöprő akciókra. Idén év elején több mint másfélszer annyit vásároltak az ügyfelek a legnépszerűbb műszaki cikkekből részletre, mint 2012 hasonló időszakában, a felvett áruhitel volumene pedig 50%-kal nőtt.
A téli leárazások sztárja a lapostévé volt, mely mögé felzárkózott a hűtőgép, a mosógép és a mosogatógép is. A bank várakozásai szerint a legtöbb áruhitelt idén is a lapostévére költik majd a vásárlók. A tablet népszerűsége töretlen, a legújabb modellekből szintén sokan fognak részletre hazavinni. A barkácsolásról viszont úgy látszik, egyre inkább kezdünk leszokni: tavaly negyedével kevesebb áruhitelt vettünk fel barkácsárura, és jelentős javulás 2013-ban sem várható.
A Cetelem felmérése szerint az ügyfelek harmadával többet vásároltak a bank partnereinél, akik a hitelkártyás vásárláskor engedményt adnak, mint egy évvel korábban. Ez a tendencia is az erősödő vásárlói tudatosságot jelzi, egyes hitelkártyákkal akár 10-15%-os engedményt is elérhetünk.