Egyre kevesebb leafletben (reklámújság, akciós szórólap) hirdetnek a kereskedők egyre több terméket – ez olvasható ki a GfK Hungária 2003-ban indult Leaflet Monitor szolgáltatásának 2011. évi adataiból. Tavaly összesen 1144 kiadványt jelentettek meg az egyes üzletek, üzlethálózatok, míg 2010-ben ez a szám még 1208 volt. A legnagyobb számban a diszkontok adnak ki akciós termékeiket bemutató fényképes újságot, őket a hipermarketek, majd a szupermarketek követik a sorban.
A hirdetések csúcsidőszaka az év végi szezon: míg 2010-ben a hirdetett termékeknek a 26 százaléka, addig 2011-ben 27 százaléka az utolsó negyedévben jelent meg az akciós újságok lapjain. A Leaflet Monitor felmérése szerint ez nagyjából egy oldalnyival növeli az átlagosan 12 napig érvényes leafletek terjedelmét. A karácsonyi szezonon belül mind 2010-ben, mind 2011-ben a november hónap volt a legintenzívebb, amikor is mintegy 22 000, illetve 24 000 terméket hirdettek a kereskedők saját nyomtatott akciós kiadványukban.
A hirdetett élelmiszer-kategóriák közül legtöbb hirdetés (18 271 darab) italokat népszerűsített tavaly. Hasonlóan nagy számban (17 151 darab) hirdettek húsárút, akciós tejtermékek 9383 hirdetésben jelentek meg. Az utolsó negyedévek hirdetéseit 2010-ben és 2011-ben egyaránt a bor uralja, a legtöbb akciós hirdetés e témában jelent meg. A legnépszerűbb 19 kategória új belépőjeként megjelentek a notebook-ok, ezekkel a vásárlók 180 hirdetésben találkozhattak.