A világ egyik legnagyobb boltlánca, a francia Carrefour Olaszországban kénytelen volt kilábalási stratégiát kidolgozni a következő évekre, ugyanis a francia kiskereskedelmi óriás számai nem igazán alakulnak jól az olaszországi piacon az elmúlt időszakban.
Az idei első félév különösen kiábrándítóra sikerült. A vállalat árbevétele 3,5 százalékkal, 2,1 milliárd euróra csökkent, és a harmadik negyedévről készülő beszámolóban sem lesznek olyan számok, amilyeneket a cég vezetősége és az anyavállalat tulajdonosai látni szeretnének. Ezért a francia tulajdonú áruházlánc arra készül, hogy átalakítja olaszországi felépítését.
Egyrészt növelik a kis, városi boltok számát, másrészt ezeket franchise rendszerben akarják üzemeltetni. A Carrefour Italia közvetlenül üzemeltetett áruházait mindössze négyre csökkentik, miközben az Express franchise hálózatot évente 50 új bolttal akarják növelni. Jelenleg 1200 ilyen üzletük van, amelyek közül 900 van 450 franchise-vállalkozó kezében
A hálózatot négy éven belül teljesen „franchise-osíthatják” – mondta Christophe Rabatel, a Carrefour Italia vezérigazgatója az ESM Magazine-nak. Emögött az a helyzet állhat, hogy az olasz piac enyhén szólva zsúfolt: összesen 370 kiskereskedelmi márka igyekszik magához csalogatni a vásárlókat. Eközben növelni fogják az e-kereskedelem forgalmát és az Olaszországból származó termékek exportját.
Az utóbbit angolul „Act for Food” programnak keresztelték. Ezzel akarják kompenzálni, hogy a gyenge forgalom miatt vissza kellett venniük a vállalat 2026-os stratégia terjeszkedési, azaz áruháznyitási terveiből. A cégvezető elismeri, hogy nem számítottak a rossz eredményekre, így most arra hajtanak, hogy egyensúlyba hozzák a vállalat kiadásait és bevételeit.