2p

Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.

A világ egyik legnagyobb boltlánca, a francia Carrefour Olaszországban kénytelen volt kilábalási stratégiát kidolgozni a következő évekre, ugyanis a francia kiskereskedelmi óriás számai nem igazán alakulnak jól az olaszországi piacon az elmúlt időszakban.

Az idei első félév különösen kiábrándítóra sikerült. A vállalat árbevétele 3,5 százalékkal, 2,1 milliárd euróra csökkent, és a harmadik negyedévről készülő beszámolóban sem lesznek olyan számok, amilyeneket a cég vezetősége és az anyavállalat tulajdonosai látni szeretnének. Ezért a francia tulajdonú áruházlánc arra készül, hogy átalakítja olaszországi felépítését.

Kisebbre váltanak / A kép illusztráció
Kisebbre váltanak / A kép illusztráció
Fotó: Carrefour

Egyrészt növelik a kis, városi boltok számát, másrészt ezeket franchise rendszerben akarják üzemeltetni. A Carrefour Italia közvetlenül üzemeltetett áruházait mindössze négyre csökkentik, miközben az Express franchise hálózatot évente 50 új bolttal akarják növelni. Jelenleg 1200 ilyen üzletük van, amelyek közül 900 van 450 franchise-vállalkozó kezében

A hálózatot négy éven belül teljesen „franchise-osíthatják” – mondta Christophe Rabatel, a Carrefour Italia vezérigazgatója az ESM Magazine-nak. Emögött az a helyzet állhat, hogy az olasz piac enyhén szólva zsúfolt: összesen 370 kiskereskedelmi márka igyekszik magához csalogatni a vásárlókat. Eközben növelni fogják az e-kereskedelem forgalmát és az Olaszországból származó termékek exportját.

Az utóbbit angolul „Act for Food” programnak keresztelték. Ezzel akarják kompenzálni, hogy a gyenge forgalom miatt vissza kellett venniük a vállalat 2026-os stratégia terjeszkedési, azaz áruháznyitási terveiből. A cégvezető elismeri, hogy nem számítottak a rossz eredményekre, így most arra hajtanak, hogy egyensúlyba hozzák a vállalat kiadásait és bevételeit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Hogyan válassz okosan szerszámokat?
Márkázott tartalom | 2024. december 15. 11:41
Az otthoni és professzionális szerszámvásárlás tele van kihívásokkal és lehetőségekkel. Aki már próbált eligazodni a különböző márkák, modellek és árkategóriák tengerében, az tudja, hogy nem könnyű megtalálni a legmegfelelőbb eszközöket. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG