A Barbie-ról szóló mozifilm sikerének köszönhető eladásai ellenére szerény karácsonyi forgalomra számít a Mattel - erre figyelmeztette a befektetőit a napokban a világ legnagyobb játékgyártójaként ismert cég. A vállalat részvényei 8 százalékkal gyengültek azt követően, hogy bejelentette, idei árbevétele várhatóan a tavalyi 5,44 milliárd dolláros nagyságrenddel esik majd egybe.
A mozifilmből becslések szerint 125 millió dolláros értékesítési többletet érhetett el a cég, ám ennek nagyját a harmadik negyedévben már elkönyvelték. Bár a Barbie hozhat még némi pluszt a negyedik negyedévben, a Mattel vezetőségének óvatos várakozása arra utal, hogy gyenge év végi szezonra készül – mondták a szakértők Reutersnek
A kiskereskedők ugyan piacra dobhatják játékkészleteik egy részét, de az inflációval küzdő családok aligha fogják két kézzel szórni a pénzt idén.
Ezzel együtt a Mattel úgy véli, hogy jól ismert márkái, a Hot Wheels és mások jobban fognak szerepelni, mint más gyártók játékai. A vállalat 1,15 dollárról 1,25 dollárra emelte az egy részvényre eső nyereségre vonatkozó várakozását. A javulást a Barbie-filmnek tulajdonítja.
Mínuszok a másik nagyágyúnál
Az ágazat másik nagy cége, a Hasbro még kiábrándítóbban szerepelt a befektetők előtt. Idén már másodszor csökkentette 2023 szóló bevételvárakozását. E szerint 13-15 százalékkal zsugorodhat az árbevétel a korábbi mínusz 8 százalékos előrejelzés helyett. Erre a bejelentésre 13 százalékkal gyengültek a cég részvényei.
„Az ünnepi szezon kiszámíthatatlan” – véli Chirs Cocks vezérigazgató.
Elmondása szerint októberben 8- 10 százalékkal maradtak el a játékeladások a 2022. októberitől. Csak a videójátékok eladásai nőttek, igaz, jó tempóban, 40 százalékkal.