1p
Magyarországról importált, marhahúsként megjelölt lóhúst találtak Angliában - közölte a brit Élelmiszer-szabványügyi Hivatal.

Az FSA bejelentése szerint száz kilogrammnyi hússzállítmányról van szó, amelyből Liverpoolban és a közeli Prestonban 40 kilogrammnyit már eladtak. Az FSA közölte, hogy a fennmaradó mennyiséget lefoglalta, az esetről pedig értesítette az Európai Bizottságot és a magyar hatóságokat.

A brit hatóság szakértői vizsgálják azt is, hogy a kockára vágott marhahúsként árult magyar lóhús nem tartalmazza-e a fenilbutazon nevű állatgyógyszert. A szer szakértői vélemények szerint az emberi szervezetbe jutva nagyon ritka esetben súlyos vérképzőszervi megbetegedést okozhat, ezért az e gyógyszerrel kezelt állatok húsának forgalmazása szigorúan tilos Nagy-Britanniában.

Az FSA tájékoztatása szerint a marhahúsként forgalomba hozott lóhúst a Hungarian Food Ltd. nevű, prestoni székhelyű vállalkozás importálta, és a készítményt a cég saját prestoni piaci árusítóhelyén, illetve egy Taste of Hungary (Magyarország ízei) nevű liverpooli boltban kezdték értékesíteni, egy kilogrammos kiszerelésben.

Fábián Attila, a családi vállalkozásként tavaly februárban alapított liverpooli bolt tulajdonosa elmondta: még tavaly vásárolt 20 kilogrammnyit a fagyasztott hússzállítmányból a Hungarian Food Ltd.-től, amellyel vállalkozása akkoriban még üzleti kapcsoltban volt. Fábián Attila közölte: szerinte az ő vállalkozását és a neki beszállító prestoni céget is becsapták, mivel egyikük sem tudott arról, hogy a Magyarországról érkező, marhahúsként megjelölt szállítmány valójában lóhúst tartalmazott. Elmondta azt is: boltjában még három kilogrammnyi volt a fagyasztott húsból, amikor a brit szakhatóság emberei megjelentek nála, hogy lefoglalják a készítményt.

Arra a kérdésre, hogy a brit élelmiszerbiztonsági hatóság illetékesei kilátásba helyeztek-e valamilyen szankciót, Fábián Attila kijelentette: nem számít hatósági ellenlépésekre, mivel cége jóhiszeműen vásárolta a beszállítótól a terméket, amelynek csomagolásán egyértelműen szerepelt a marhahús megjelölés.

És a magyar reakció

Mokran Ildikó, a húst Magyarországról vásárló, prestoni központú nagykereskedő cég, a Hungarian Food Ltd. illetékes igazgatója megerősítette, hogy nekik is marhahúsként adták el a szállítmányt, ők sem tudtak arról, hogy a húskészítménnyel probléma lehet. Nem kívánta megnevezni azt a magyarországi nagykereskedelmi céget, amelytől ők vették a húst, mondván: lehetséges, hogy a magyar beszállító partnernek sem volt tudomása a készítmény lóhústartalmáról.

Mokran Ildikó azt mondta, hogy a brit hatósági közléssel ellentétben nem 40 kilogramm került forgalomba a teljes szállítmányból, hanem csak az a 20 kilogrammnyi rész, amelyet a liverpooli bolt vett meg tőlük. A Hungarian Food Ltd. menedzsere elmondta azt is, hogy a brit hatóságok a múlt hónapban vittek el vizsgálatra bizonyos mennyiséget a szállítmányból, és március 20-án közölték vele, hogy a vizsgálati eredmény lóhústartalomra utal. Mokran Ildikó elmondta: cége ezek után maga vonta ki a forgalmazásból a szállítmányt, amelyet meg fog semmisíteni.

Az egyre nagyobbra duzzadó - és immár nemzetközivé vált - lóhúsbotrány januárban pattant ki, amikor az ír élelmiszerbiztonsági hatóság (FSAI) bejelentette, hogy rutinellenőrzések során lóhússal kevert marhahúshamburgereket talált a Tesco, a Lidl, az Aldi és a fagyasztott élelmiszerek forgalmazására szakosodott Iceland szupermarket-hálózatok nagy-britanniai és írországi üzleteiben.

Lehet, hogy a maffia?

A vizsgálatba bevont Tesco-termékek között találtak olyan marhahúsosként árult hamburgerfélét, amely 29,1 százalékban lóhúst tartalmazott. Az ügy nemrég újabb fordulatot vett, miután az FSA bejelentette, hogy a Findus nevű, fagyasztott hústermékek előállítására és nagybani forgalmazására szakosodott vállalat marhahúsosként megjelölt árucikkeiben is nagy mennyiségű lóhúst talált.

Az FSA tesztjei alapján a Findus marhahúsos lasagne-készítményei zömmel - egyes esetekben 100 százalékban - lóhúst tartalmaztak. A brit sajtóban az utóbbi hetekben olyan értesülések is megjelentek, hogy a botrány mögött kelet-európai szervezett bűnözői csoportok állhatnak.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG