A Magyar Bankszövetség egységes eljárásrendet készített elő tagbankjai számára a Malév leállása kapcsán felmerült bankkártyás kérdésekben. Eszerint a Bankszövetség megerősíti, hogy mindazok, akik bankkártyájukkal vásároltak Malév jegyet, a hatályos bankkártyás szabályoknak megfelelően a repülőjegy teljes árának visszatérítését kezdeményezhetik a bankkártyájukat kibocsátó banknál.
A szövetség az elmúlt napokban sikeres egyeztetéseket folytatott az érintett piaci szereplőkkel. Ennek eredményeként egyértelművé vált, hogy hétfőtől kezdődően a későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkező utasok is kezdeményezhetik a visszatérítést.
Hogyan indítsuk el a visszatérítési folyamatot?
Aki bankkártyával vásárolt Malév-repülőjeggyel rendelkezik, a jegy árának visszatérítése érdekében vegye fel a kapcsolatot a kártyakibocsátó bankjával. Érdemes előzetesen informálódni az ügyfélszolgálatokon a szükséges dokumentumokról; alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség. Ezek alapján kezdeményezhető a bankkártyás panaszeljárás.
Fontos, hogy a többszereplős, nemzetközi folyamat az ügyfelektől minél pontosabb dokumentációt és türelmet kíván, ugyanakkor a bankoknak igen jelentős adminisztrációs feladatot jelent - hívja fel a figyelmet a Bankszövetség. Az átfutási idő esetenként eltérő. A visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik meg, várhatóan 3 hónapon belül.
Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik.
Mit tegyen, aki nem bankkártyával fizetett?
A készpénzes vásárlókra más szabályok vonatkoznak, mint a bankkártyásokra; a Malév honlapján olvasható tájékoztató szerint nekik az alábbiak szerint kell eljárniuk:
- ha utazási irodában készpénzért vagy átutalással vásárolta repülőjegyét, március 2-ig nyújtsa be visszatérítési igényét az utazási irodához;
- ha utazási irodában repülőjegyet is tartalmazó utazási csomagot vásárolt, forduljon igényével az utazási irodához;
- ha Malév irodában készpénzért vagy átutalással vette repülőjegyét, küldje kárigényét a malev@malev.com e-mail címre vagy a 1476 Budapest, Postafiók 79. címre.
- más légitársaságok által a Malév járataira kiállított jegyek esetében forduljon az értékesítő légitársasághoz;
- ha a Malévra szóló törzsutas jegyéhez kapcsolódó adókat és illetékeket átutalással teljesítette, küldje kárigényét malev@malev.com email címre vagy a 1476 Budapest, Postafiók 79. címre.
- ha más légitársaságra vásárolt Malév törzsutas pontokért jegyet, érdeklődjön az adott légitársaságnál;
- Malév repülőjegyen más légitársaság járatára kiállított utazás esetében küldje kárigényét a malev@malev.com email címre vagy a 1476 Budapest, Postafiók 79. címre.
Az igények megtérítésére előreláthatóan a várható felszámolási eljárás keretében, a hatályos jogszabályok szerint kerülhet sor.