3p

Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.

A tőzsdén jegyzett Tesco és a Sainsbury’s, növelni tudta piaci részesedését hazai piacán, az Egyesült Királyságban a privát tulajdonban lévő Asdával és Morrisonsszal szemben - írja a brit kiskereskedelmi piacról szóló cikkében a Reuters. . A Which? vásárlási tanácsadó magazin szerint mind az áruházak elérhetőségében, mind az áruk minőségében, mind a választékban felülmúlták két versenytársukat.

Jó úton halad a brit boltlánc. Fotó: Depositphotos
Jó úton halad a brit boltlánc. Fotó: Depositphotos

 

Alex Clifton 20 éves bristoli egyetemista sokak véleményét fogalmazta meg a Tescóval és annak hűségprogramjával, a Clubcarddal kapcsolatban. Mint mondta, eszébe sem jut az Asdánál vagy a Morrisonsnál vásárolni, mert a kedvezményeket kihasználva nem csupán jobb minőséget kap a Tescónál, hanem emellett olcsóbban megússza a bevásárlást.

A The Grocer kiskereskedelmi magazin hetente frissülő ár-összehasonlítása igazolja ezt az állítást a Tesco és a Sainsbury’s, illetve az Asda és Morrisons szembeállításában. Ezekben a vizsgálatokban figyelembe vették a Clubcarddal, illetve a Sainsbury’s Nectar programjával elérhető kedvezményeket is. A szakértők úgy látják, hogy az alacsonyabb áraknak köszönhető forgalomnövekedés megerősíti a két kiskereskedő alkuerejét beszállítóival szemben, ami lehetővé teszi bekerülési áraik leszorítását. Emellett több mint tíz évre szerződnek le partnereikkel. A február 12-ét megelőző 12 hétben a Tesco és a Sainsbury’s 0,7 százalékkal növelte részesedését a brit kiskereskedelemben a két versenytárs rovására. A két vállalatnak együtt 43,2 százaléka van, míg ellenfeleik kénytelenek beérni 22,6 százalékkal. A brit kiskereskedelmi piac összértéke 230 milliárd font, azaz 295 milliárd dollár. 

A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy míg a két tőzsdei cég a befektetőktől szerzi a tevékenysége finanszírozásához szükséges pénzügyi forrást, addig a privát tulajdonban lévőknek hiteleket kell felvenniük. Az utóbbi finanszírozás érezhetően drágább. Ezt használja ki a Tesco és a Sainsbury’s. A Morgan Stanley bankház februárban a Tescót választotta 2024 legígéretesebb európai kiskereskedőjének. A HSBC bank a Tescót és a Sainsbury’st, illetve a francia Carrefourt találta az európai élelmiszer-kiskereskedelem három legtöbbet ígérő áruházláncának az idei évben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG