A tőzsdén jegyzett Tesco és a Sainsbury’s, növelni tudta piaci részesedését hazai piacán, az Egyesült Királyságban a privát tulajdonban lévő Asdával és Morrisonsszal szemben - írja a brit kiskereskedelmi piacról szóló cikkében a Reuters. . A Which? vásárlási tanácsadó magazin szerint mind az áruházak elérhetőségében, mind az áruk minőségében, mind a választékban felülmúlták két versenytársukat.
Alex Clifton 20 éves bristoli egyetemista sokak véleményét fogalmazta meg a Tescóval és annak hűségprogramjával, a Clubcarddal kapcsolatban. Mint mondta, eszébe sem jut az Asdánál vagy a Morrisonsnál vásárolni, mert a kedvezményeket kihasználva nem csupán jobb minőséget kap a Tescónál, hanem emellett olcsóbban megússza a bevásárlást.
A The Grocer kiskereskedelmi magazin hetente frissülő ár-összehasonlítása igazolja ezt az állítást a Tesco és a Sainsbury’s, illetve az Asda és Morrisons szembeállításában. Ezekben a vizsgálatokban figyelembe vették a Clubcarddal, illetve a Sainsbury’s Nectar programjával elérhető kedvezményeket is. A szakértők úgy látják, hogy az alacsonyabb áraknak köszönhető forgalomnövekedés megerősíti a két kiskereskedő alkuerejét beszállítóival szemben, ami lehetővé teszi bekerülési áraik leszorítását. Emellett több mint tíz évre szerződnek le partnereikkel. A február 12-ét megelőző 12 hétben a Tesco és a Sainsbury’s 0,7 százalékkal növelte részesedését a brit kiskereskedelemben a két versenytárs rovására. A két vállalatnak együtt 43,2 százaléka van, míg ellenfeleik kénytelenek beérni 22,6 százalékkal. A brit kiskereskedelmi piac összértéke 230 milliárd font, azaz 295 milliárd dollár.
A szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy míg a két tőzsdei cég a befektetőktől szerzi a tevékenysége finanszírozásához szükséges pénzügyi forrást, addig a privát tulajdonban lévőknek hiteleket kell felvenniük. Az utóbbi finanszírozás érezhetően drágább. Ezt használja ki a Tesco és a Sainsbury’s. A Morgan Stanley bankház februárban a Tescót választotta 2024 legígéretesebb európai kiskereskedőjének. A HSBC bank a Tescót és a Sainsbury’st, illetve a francia Carrefourt találta az európai élelmiszer-kiskereskedelem három legtöbbet ígérő áruházláncának az idei évben.