3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Közeleg a karácsony, mindenki ajándékok után kutat. Vajon mik a legnépszerűbb termékek? Mikor kezdjük el a vásárlást? Mennyit tervezünk költeni, és vajon miből? Ami már most látszik, a mobiltelefonok népszerűsége idén is töretlen, de mely termékek kerültek még fel idén a magyarok kívánságlistájára?
A magyarok közel 40 százaléka saját bevallása szerint nem szereti az utolsó pillanatra hagyni az ajándékok megvásárlását, ezért folyamatosan nyitva tartja a szemét. Így akad olyan is, aki már nyáron beszerez egy-két karácsonyi meglepetést. Nagyjából ugyanilyen arányban vannak azok, akik az adventi időszakban járják a boltokat, de minden ötödik ember még így is főként az utolsó héten vásárol be. A férfiak közt magasnak mondható, 6,5 százalék azoknak az aránya, akik még ennél is tovább halogatják a dolgot, és az utolsó napon keresnek ajándékokat. A megyék közt is eltérés mutatkozik e téren, míg Bács-Kiskunban a többség folyamatosan szerzi be a fa alá valót, addig Hajdú-Biharban sokan az utolsó hétre hagyják mindezt - derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc legfrissebb felméréséből.

25  ezer forintot költünk

A magyar lakosság fele 25 ezer forint alatt tervezi a karácsonyi költést, negyede pedig 25 és 50 ezer forint között. Akadnak azonban olyan megyék, ahol ennél többet adnak majd ki az ajándékokra, Nógrád és Tolna megyében például 50-100 ezer forint körül mozog ez az összeg.

Érdekes a megoszlás abban a kérdésben, hogy főként miből állják majd a vásárlásokat a magyarok. A többség saját állítása szerint személyes megtakarítását fordítja majd erre, ugyanakkor míg a férfiak mindössze 3 százalékának, addig majdnem minden tizedik nőnek belefér az is, hogy kölcsönkérjen a családtól vagy a barátoktól.

A hagyományos boltokat szeretjük

Habár az utóbbi időben egyre inkább nő az online boltok népszerűsége, továbbra is csak minden ötödik ember tervezi, hogy a netről rendel majd meg 1-2 ajándékot. Ugyanilyen arányban készülnek majd kézzel készített meglepetések, 16 százalék pedig a biztos utat választva ajándékutalvánnyal lepi majd meg szeretteit.

Mobiltelefon, kisgépek, laptop és kávéfőző

A felmérésben arra is kíváncsi voltak, hogy mik lesznek a legnépszerűbb termékek. Mint kiderült, a mobiltelefonok népszerűsége töretlen, minden harmadik magyar karácsonyfa alá kerül majd legalább egy. A slágertermékek listáján az olyan háztartási kisgépeket, mint a vasaló, a mikró, a kenyérpirító vagy a porszívó a laptop, a számítógép és TV követi. Emellett majdnem minden tizedik ember kamera, fényképezőgép vagy hangfal ajándékozását is tervezi.

A megyék közül mobiltelefont leginkább Nógrádban és Bács-Kiskunban vásárolnak majd. A háztartási kisgépek Baranyában és Nógrádban, míg a televíziók Pest, Komárom-Esztergom és Tolna megyében lesznek majd a legkelendőbbek - derült ki a felmérésből.

Mire figyelj, ha a neten rendelsz?

Vermes Bellát, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivőjét kérdeztük a webshopos vásárlás buktatóiról, és arról, mikre kell igazán odafigyelni. Részletek >>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG