Ezt fogjuk alaposan megvizsgálni a bejegyzés keretei között. Tesszük ezt azzal az egyértelmű és nem titkolt szándékkal, hogy lehetőleg minél több cég számára kedvet csináljunk a CRM rendszerek irányába. Merthogy ez lehet a tartósan eredményes működés kulcsa, nem beszélve a növekedési potenciálról.
Miért kulcsfontosságú tudatosan bevezetni egy CRM rendszert?
Leginkább azért, mivel a CRM nem varázspálca, ami dobozos termékként, bármiféle energia befektetése nélkül rendet tesz a cégünkben. Nekünk is tennünk kell azért, hogy az alkalmazott CRM megoldás valóban segítse a hatékony és fenntartható működést.
Főként amiatt, mivel minden cég más és más. Egyedileg bejáratott folyamatokat és feladatokat célszerű úgy finomhangolni, hogy azok a lehető legjobb mértékben segítsék elő a tartósan eredményes ügyvitelt.
Itt jön képbe a kiválasztott CRM bevezetésének gyakorlata. Felmerülhet persze kérdésként, hogy ezt a lépést önállóan, vagy pedig dedikált tanácsadóval éri meg jobban elvégezni.
Önállóan vagy tanácsadóval jobb-e CRM-et bevezetni?
Erre a kérdésre minden cégvezetőnek és döntéshozónak önállóan érdemes megtalálni a választ. Hogy segítsünk ebben, vegyük végig az egyes lehetőségek szempontjait. Az önálló bevezetés nyilván akkor reális opció, ha ehhez cégen belül megvan a szükséges kapacitás.
Ha legalább egy munkatárs tud arra időt és energiát fordítani, hogy megtervezze és eredményesen be is vezesse a CRM projektmenedzsment szoftver jelleggel történő, személyre szabott alkalmazását.
Gyakori jelenség, hogy ebbe beletörik a vállalkozások bicskája. Ilyenkor jelent hatékony segítséget a dedikált szakemberek, a CRM bevezetésében jártas külsős tanácsadók közreműködése.
Amiért megéri releváns szakemberre bízni a CRM bevezetését
Kezdhetjük ott, hogy a CRM használatában és optimalizálásában jártas tanácsadó abban is segít, hogyan kell beállítani és kezelni magát a rendszert. Segít tehát felkészülni, hogy a használat később önállóan is flottul menjen.
Mivel kívül-belül ismeri a rendszer által kivitelezhető funkciók mindegyikét, ezáltal észrevehet olyan bevezetési lehetőségeket is, amik nekünk jó eséllyel eszünkbe sem jutnának. Nem ritka, hogy egy-egy ilyen fineszes megoldás százezreket vagy milliókat segít megspórolni havonta.
A legjobb, hogy mindezt gyorsan és egyszerűen lehet végrehajtani. Egy feszes tempóban történhet meg a CRM használatára való átállás. Ez pedig ugyebár egyet jelent azzal, hogy a CRM-be invesztált erőforrások a lehető legrövidebb időn belül meg tudnak térülni.