Audi A3 Sportback e-tron |
Előbb az autó legyen meg, vagy a töltő?
Az autóipar kész hozzájárulni az elektromos mobilitás elterjedésének ösztönzéséhez - közölte Dietmar Voggenreiter, az Audi AG értékesítési igazgatója hétfőn, a pekingi autószalon nyitónapján a dpa hírügynökséggel. Mindenekelőtt azonban meg kell oldani a tyúk-tojás problémát, azaz mi legyen előbb, elegendő számú elektromos autó, vagy elegendő számú töltőállomás - mutatott rá.
Úgy vélte, egyformán fontos a járművek és a működtetésükhöz szükséges infrastruktúra fejlesztése. Az autógyártók a maguk részéről már egyértelműen elkötelezték magukat a német elektromos mobilitási program támogatása mellett - mondta.
Milyen kedvezményeket kapnak az elektromos autók?
A dpa hírügynökség értesülése szerint a német kormánykoalíció ezen a héten önti végső formába az elektromos járművek terjedését támogató intézkedéscsomagot. A vitákban a közvetlen vásárlási támogatások mellett az elektromos járművek gépjárműadó alól való korlátozott idejű felmentése is szóba került.
A verseny éles
A német autógyártók nem késlekedhetnek tovább: a Tesla új modelljének belengetésével fontos mérföldkövet tett le az elektromobilitás útján. Ügyesen megszervezte a Tesla az első, viszonylag elérhetőbb árú modelljének virtuális keresletét: a még nem is kapható autóra 400 ezer foglalás érkezett. A hírverés megvan, most már csak szállítani kell, és persze ki kell, hogy derüljön, van 400 ezer vagy még több igazi vevő. Háttérelemzésünk >>