4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ügyesen megszervezte a Tesla az első, viszonylag elérhetőbb árú modelljének virtuális keresletét: a még nem is kapható autóra 400 ezer foglalás érkezett. A hírverés megvan, most már csak szállítani kell, és persze ki kell, hogy derüljön, van 400 ezer vagy még több igazi vevő.

Ritkán veszik, ami nem kapható

Az adat már csak azért is érdekes, mert a Tesla eddig összesen 100 ezer autót adott el, és most ennek a négyszeresére vett fel megrendelést. Ugyanakkor a megrendelés nem kötelez semmire: be kell fizetni ezer dollárt, de bármikor vissza lehet mondani, és visszaküldik a pénzt. Vagyis kockázat nélkül lehet szépíteni a rendelési számot, kérdés, hogy amikor a maradék 34 ezer dollárt is ki kell fizetni, hányan fognak a kasszához járulni.

Tesla Model 3

Persze ahhoz, hogy ez kiderüljön, le is kell gyártani a rengeteg autót. Elvileg azért lehet rávenni az embereket az előrendelésre és a várakozásra a kapitalizmusban, mert valami olyat kaphatnak, ami évekkel előzi meg korát, ezért még senki más nem árul hasonlót. Volt már ilyen: a Bloomberg szerint 1955-ben a Citroen DS modelljére 80 ezren fizettek elő a párizsi autókiállításon. A jármű egy olyan modell volt, melynek tervezése jóval előtte járt a konkurensekének.

Forradalmi termék

Volt azonban még egy termék, bár nem ebben az iparágban, amire rengetegen neveztek be előre, és vissza is igazolta, hogy messze elől jár a fejlődésben. Ez a legelső iPhone sorozat volt: két nap alatt 200 ezren rendeltek belőle. Nem csalódtak: az első igazi okostelefont vehették a kezükbe, a konkurensek jóval később tudtak hasonlót produkálni (a márkahű rajongók szerint máig sem közelítik meg az Apple termékét).

A Tesla Model 3 annyiban forradalmi, hogy eddig még nem volt olyan elektromos autó, ami versenyképes lett volna belsőégésű társaival mind árában, mind gyorsulásában, kényelmes vezethetőségében, és egy töltéssel megtehető futásteljesítményében. Nos, a Model 3 gyorsulása 0-tól 100 km/óráig 6 másodperc, ami a legjobb belsőégésűeknek is a becsületére válik. A 35 ezer dolláros ár is felveszi a versenyt a felső közép- vagy inkább alsó luxuskategóriás autókéval, ugyanakkor a jármű igen jól felszerelt. Végül: 350 km-t tud megtenni egy töltéssel, ami már egész elfogadható.

A töltés

Persze egy kérdés marad: mi történik, ha az akku lemerül? Alapvetően azt gondoljuk, hogy az akkutöltés egy nagy macera. Eddig valóban az volt, de Amerikában már nem is olyan vészes a helyzet: minden 13. benzinkútra jut egy elektromos töltőállomás. Kezdésnek nem rossz, és ha lesz elég autó, nyilván gyorsan fog nőni ez a szám. Ugyanakkor, akinek van otthon garázs (és nem kevés amerikainak van), annak meg van oldva az otthoni töltés.

Az egyetlen gond még a töltés ideje. Ha valaki nagyobb távot tesz meg, annak útközben óhatatlanul töltenie kell, nekik kifejlesztette a Tesla a szupertöltőt, amivel egyelőre ingyen lehet tankolni, de 30 percig tart egy töltés, amivel aztán 260-280 kilométert lehet menni. Így valószínűleg nem azok fognak benevezni az autóra, akik keresztül-kasul repesztenek Amerikán, de nem is ők vannak többségben. A legtöbben többnyire lakóhelyük közelében autóznak, nekik bőven elég, ha éjszaka felteszik az autót a töltőre.

Az idő sürget

Így tehát megvan az autó, ami sokaknak valóban ideális. De vajon mikor vehetik majd át ténylegesen? A Teslának időben le kell gyártani őket, és eddig a cég általában késett a szállításokkal: az eddigi modellek 6-18 hónap késéssel kerültek a piacra. A menetrend szerint jövő év második felében indulna a nagyütemű szállítás. Már csak az a kérdés, hogy addig a konkurencia nem zárkózik-e föl. A General Motors már dolgozik egy olyan modellen, ami ugyancsak 40 ezer dollár alatti, és ugyancsak megtesz 320 kilométert egy töltéssel.

A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 17230 17200 17550 -0,78% 0 0 5 542 831 390 HUF 2024-04-25 17:08:28
MOL 2998 2968 3014 +0,07% 0 0 1 262 943 364 HUF 2024-04-25 17:09:35
MTELEKOM 902 902 919 -4,25% 0 0 831 205 823 HUF 2024-04-25 17:08:53
RICHTER 9075 9030 9195 -0,27% 0 0 2 551 407 775 HUF 2024-04-25 17:05:30
OPUS 387 382 399 -2,27% 0 0 242 783 183 HUF 2024-04-25 17:05:13
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Felcsillan a szeme, hogyha megpillantja mennyiért vásárolhat eurót
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 18:31
Jó napja volt a forintnak. 
Részvény / Deviza / Áru Megvan, miért romlott el a hangulat Budapesten
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 17:57
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 247,29 pontos, 0,37 százalékos csökkenéssel, 66 129,26 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Jól megemelték az OTP célárát, nagy pofont kapott a Facebook-anyavállalat
Eidenpenz József | 2024. április 25. 12:21
Az európai tőzsdék többnyire esnek, de a BUX index úgy tud emelkedni, hogy mind a négy vezető papír egyszerre tart felfelé. A forint tovább erősödget a kamatdöntés óta, az arany áresése megállt. Fordított pályát járt be a Tesla és a Meta. Óvakodjunk a bitcoinos csalásoktól.
Részvény / Deviza / Áru Legénykedik a forint csütörtök reggel!
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 07:22
A forint árfolyama csütörtök reggelre erőre kapott a főbb devizákkal szemben a szerda kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
Részvény / Deviza / Áru Van egy rossz hírünk a forintról
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 19:01
Már megint lejjebb csúszott az árfolyama.
Részvény / Deviza / Áru Nagy Márton bejelentést tett a benzinárról, szárnyalt a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 17:44
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 437,29 pontos, 0,66 százalékos emelkedéssel, 66 376,55 ponton zárt szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Megrángatták a Molt az ársapka előtt, Musk felbeszélte a Teslát
Eidenpenz József | 2024. április 24. 12:21
Kedvező a hangulat a tőzsdéken, az amerikai gyorsjelentések is jók voltak és egy makroadat is reményt keltett. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) kamatdöntése inkább megnyugtatta a forintpiacot, az euró árfolyama enyhén esett. A pesszimista várakozásoknál is pocsékabbak lettek a Tesla számai, mégis emelkedni tudott. Letiltják a szankciók kikerülésére használt venezuelai kriptószámlákat.
Részvény / Deviza / Áru Félénk mosoly ülhet ki az arcára, ha meglátja, mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 07:27
A forint még mindig a 393-es szint felett cserél gazdát.
Részvény / Deviza / Áru Mit szólt a forint Matolcsy Györgyék döntéséhez?
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 19:04
Délutánra erősödött a főbb devizákkal szemben a hazai fizetőeszköz. 
Részvény / Deviza / Áru Már most fáj a Molnak a kormány terve
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 18:11
Újra bevezethetik az ársapkát, a lépés a Mol-részvények keddi kereskedésére is hatott. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG