1p
Egyre kevesebb a boltokban a márkátlan csokimikulás, így könnyebb elkerülni az ehetetlen csokiutánzatokat, másfelől azonban ez azt is jelenti, hogy egyre borsosabb az ára az édes Télapóknak. Milyen márkát válasszunk? Melyik éri meg ár-érték arányban? Kipróbáltunk néhányat.

A tejcsokiA Magyar Élelmiszerkönyv szerint a tejcsokoládé kakaótermékekből, cukrokból és tejből vagy tejtermékekből áll. A csokinak legalább 25%-a kakaó szárazanyag, legalább 14%-a tej szárazanyag, legalább 2,5%-a zsírmentes kakaó szárazanyag, legalább 3,5%-a tejzsír, legalább 25%-a zsír (kakaóvaj és tejzsír). A csokoládétermékekhez felhasználhatóak bizonyos anyagok, de például növényi zsírok nem.

A Privátbankár idei csokimikulás-körképe meglepetéssel indult: egyre kevesebb a gagyi, márkátlan mikulás a boltokban. Ennek megfelelően a csokifigurák ára is felment. A csokimikulás-teszthez a Lidl egyik boltjában vásároltunk, ahol az összes elérhető csokimikulást megvettük, a legolcsóbbak 370 forintért a Kinder és a Milka termékei voltak - természetesen azért, mert ezek a legkisebbek.

E két termék volt a legfinomabb is, és ezeknek az íze állt legközelebb a márka jól ismert termékeihez. A Milka télapója pont ugyanazokból az anyagokból készül, mint egy tábla sima tejcsokoládé, ezt nem csak ízvilága alapján lehet állítani, hanem az összetevőket összehasonlítva is erre jutunk. A design egy kissé félrement, olyan mintha épp az orrát készülne túrni, de maga a csoki teljesen rendben van.

 

A Kinder csokimikulása egy az egyben hozza a kindertojás izét, ha egységárat nézünk, akkor ez a legdrágább, de ha kevés csokival is beérjük, akkor ez lehet az igazán jó választás. Sőt ennek a terméknek – eltekintve néhány furcsaságtól – még a külső csomagolása is elfogadható.

Csalódást okozott azonban a Nestlé és a Boci. Mindkét terméket ugyanott ugyanazokból az összetevőkből gyártják, sőt ugyanabba az öntő formába öntik. Ennek ellenére meglepő volt, hogy kicsomagolva a Nestlé sötétebb volt, és az íze sem volt teljesen ugyanolyan, mint a Bocié.

Ennél a két terméknél az összetevőket vizsgálva láthatjuk, hogy van bennük növényi zsír is, illetve ezeknek van a legalacsonyabb kakaó szárazanyag tartalma. A termékek a kóstolás során sem arattak nagy sikert, a Boci kifejezetten közel áll csoki-bevonatos mikulások ízéhez, de a Nestlé sem sokkal marad el tőle.

 

Íz

Cukiság

Termékár (forint)

Egységár (forint/kg)

Minőség

Kinder (55 g)

Hamisítatlan: pont, mint a Kindertojás

Értelmezhetetlen: rúzsos száj, karácsonyfadísz a fenekén

369

6709

30% kakaó szárazanyag

Milka (60 g)

Autentikus: natúr Milka íz

Álnok: fél szemével sunyin néz

369

6150

30% kakaó szárazanyag

Boci (100 g)

Kommersz: kissé csoki-bevonat ízű

Amorf: kedves arc, klingon homlok

469

4690

25% kakaó szárazanyag, van benne növényi zsír

Nestlé (100 g)

Meglepő: az íze nem ugyanolyan, mint a Bocié

Torz: Quasimodo ikertornya

469

4690

25% kakaó szárazanyag, van benne növényi zsír

Favorina (175 g)

Innovatív: a mandula darabok különlegessé teszik

Bandzsi: kancsal, buta szemek, de mókás

399

2290

30% kakaó szárazanyag

Kézműves télapó (200 g)

Puruttya: nagy, ronda, nem finom és nem étcsoki

Rémisztő: világító tejcsoki szemek, fehér csoki szakáll

599

3000

50% kakaó szárazanyag (étcsoki)

 

A Favorina designja egyszerű, kedves, de végtelenül butának tűnő mikulás mosolyog a papírról. Meglepő módon nem ez volt a legrosszabb, sőt ez egy igen innovatív termék, amely manduladarabokat tartalmaz, ami sokat javít az ízvilágán, így a termék kifejezetten a jobbak közé sorolható. Az összetevőket megvizsgálva meglepve tapasztaltuk, hogy ízlelőbimbóink nem csaltak, a termék megfelel a tejcsokoládé-előírásnak.

A kézműves télapó név alatt futó étcsokoládé figura, amelynek szeme tejcsokiból, szakálla és ruhájának pereme fehércsokiból van, már ránézésre is ijesztő volt. Ez volt a legdrágább, de ez a legnagyobb is. Azonban ez az a termék, amiből a kevés is sok. Aki nem szereti az étcsokit, annak azért csalódás, mert a legnagyobb része abból áll, aki  pedig szereti, az azért csalódik, mert nem különösebben étcsoki-jellegű.

Az étcsokiA csokoládé (étcsokoládé) olyan termék, amely kakaótermékekből és cukrokból készül, legalább 35% összes kakaó szárazanyagot tartalmaz, ebből legalább 18% a kakaóvaj és legalább 14% a zsírmentes kakaó szárazanyag.

Bár az összetevőket olvasva nem lehetünk benne biztosak, hogy az étcsokis rész is tartalmaz tejsavóport, mert a háromféle csokit egyszerre tárgyalja a leírás, de vagy ezért, vagy más miatt, de biztosan nincs étcsoki-érzete.

Ha az egységárat nézzük, 2300 forint kilónkénti ár alatt nem tudunk csokimikulást venni. Ár-érték arányban a Favorina volt a legjobb, amelynek hátránya, hogy ez csak a Lidlben kapható. Ha nincs Lidl a közelben, és beérjük kisebb mennyiségű csokival is, akkor a két drágább márka, a Kinder vagy a Milka lehet a nyerő.

Ön mit tesz a csizmába? Mi a gyerek kedvence? Szóljon hozzá >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG