1p
Egy átfogó méréssorozattal és elemzéssel fény derült arra, hogy az online boltok a látogatók földrajzi helyéhez és anyagi hátteréhez igazítják áraikat. Ezek alapján nem mindegy, hogy a világ melyik részéről lépünk be egy online áruházba, vagy hogy milyen oldalakat nézegettünk korábban.

A webáruházak az alapján változtatják az áraikat, hogy milyen információval rendelkeznek a felhasználóról - derült ki egy kutatásból, amelyet egy nemzetközi kutatócsoport végzett. A 200 legnagyobb webáruházat felölelő vizsgálatban húsz napon keresztül kértek árajánlatokat. A párhuzamosan végzett lekérdezésekben különböző földrajzi helyről érkező és böngészési előzményekkel rendelkező látogatókat szimuláltak.

 

 



Az eredmények alapján egyértelműen kiderült, hogy a használt böngésző és az operációs rendszer nem befolyásolta a vizsgált webáruházak árait, pedig korábban volt ár rá példa, hogy egy utazási iroda az Apple gépekről bejelentkezőknek drágább árajánlatot adott. A felhasználó tartózkodási helye alapján azonban már akadtak eltérések, például az e-könyv árak között jelentős különbségek adódtak.

Mutasd, milyen oldalt nézel, megmondom, mennyi pénzed van

A legnagyobb eltérések a korábban meglátogatott oldalak alapján alakultak ki. Egyértelműen ki lehetett mutatni például azt is, hogy egyes online boltok alacsonyabb áron kínálják a termékeiket, ha a felhasználó egy ár összehasonlító oldalról érkezik. A kutatási eredményekből az egyszerű internetező is leszűrheti azt a fontos tanulságot, hogy nem érdemes például Rolex órákat nézegetni a weben, mielőtt olcsó repülőjegyet keresünk.

Az internetes technológiák könnyű lehetőséget kínálnak arra, hogy az áruházak egy terméket különböző áron értékesítsenek különböző vásárlóknak. Például, egy Németországból bejelentkező vásárló magasabb árat lát, mint egy Spanyolországból érkező. Ezt észrevenni nem egyszerű feladat, mert nem mindenki rendelkezik számítógépekkel különböző országokban, ahonnan ellenőrizhetné a termék árát.

Egy alkalmazással segíthet

Egy új $heriff nevű alkalmazás segítségével azonban mostantól bárki ellenőrizheti, vajon milyen áron vásárolhatná meg az adott terméket más országból. Az alkalmazás Firefox és Google Chrome böngészőkből működik, csak egy ingyenes kiegészítőt kell letölteni és telepíteni. Ezután az internetes áruházban már csupán annyi a dolgunk, hogy kijelöljük a termék árát. Rövid idő után egy lista jelenik meg, hogy ugyanezért a termékért vagy szolgáltatásért milyen árat kérnek ha Angliából, Ausztráliából, Belgiumból, Brazíliából, Finnországból, Németországból, Spanyolországból vagy az Egyesült Államokból lépünk be az online boltba.

A kapott eredmények alapján már csak annyi a dolgunk, hogy annak az országnak a proxy szerverén keresztül hajtsuk végre a vásárlást, amelyik mellett a legalacsonyabb árat találjuk. Ennek beállítása nem tartozik a legegyszerűbb feladatok közé, de a fejlesztők már dolgoznak az alkalmazás következő változatán, amivel a szimulált helyszínről való vásárlást is el lehet végezni.

 

Egy átfogó méréssorozattal és elemzéssel fény derült arra, hogy az online boltok is a látogatók földrajzi helyéhez ás anyagi hátteréhez igazítják áraikat. Ezek alapján nem mindegy, hogy a világ melyik részéről lépünk be egy online áruházba, vagy hogy milyen oldalakat nézegettünk korábban.
Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Munkavédelem, digitalizáció: ezekre biztos költ az ipar
Márkázott tartalom | 2025. április 15. 17:27
Az ipari vállalatok 2025-ben még jóval tudatosabban költenek, mint akár néhány évvel ezelőtt. A klasszikus gépbeszerzéseken túl egyre nagyobb figyelmet fordítanak az energiahatékonyságra, a munkavédelemre, a digitális átállásra és természetesen az emberi erőforrások fejlesztésére is. A cél már nem a túlélés, hanem a hosszú távú versenyképesség biztosítása.
Vásárló Nem csupán a magyarokat hagyta faképnél a zsugorodó áruházlánc
Privátbankár.hu | 2025. április 15. 10:07
Nemcsak Magyarországnak fordított hátat a Cora áruházlánc, amelynek hipermarketjei itt az Auchan kezébe kerültek. A vállalat tovább zsugorodik, mert már a nyugat-európai piac is kifog rajta.
Vásárló Trump rácsapott a konyhaasztalra is
Buksza blog | 2025. április 15. 07:54
Jó példája a juharszirup annak, milyen mélyen összefonódott az elmúlt évtizedekben az Egyesült Államok és Kanada gazdasága. Hiába termelik amerikaiak a szirupot, ha kanadai eszközöket használnak hozzá.
Vásárló Egyre súlyosabb a helyzet, már keresik az utódot a csokipiacon
Buksza blog | 2025. április 13. 16:59
Egyre valószínűbb, hogy a hagyományos csokoládé luxuscikké válik, miután egyik fő alapanyaga, a kakaó ritkaság lesz. Az élelmiszer-fejlesztők keresik, mivel lehetne pótolni a kakaót.
Vásárló „Egy euróval sem adunk többet a kormánynak” – kellemetlen meglepetés érheti a Szlovákiában vásárló magyarokat
Buksza blog | 2025. április 13. 12:15
Az új tranzakciós adó bevezetése miatt előfordulhat, hogy a Szlovákiába látogató magyaroktól is készpénzt kérnek olyan vásárlásoknál, amelyeket korábban bankkártyával fizettek ki.
Vásárló Az árrésstopról is beszélt a magyar Spar
Privátbankár.hu | 2025. április 10. 14:41
A jelenlegi piaci környezet egy akadálypálya a kiskereskedelmi láncoknak. Ezen próbál lavírozni a Spar. Most kiderült, mennyire sikerült. 
Vásárló Mire számíthatunk 2025-ben a betonozás áraival kapcsolatban?
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 09:40
Az építkezéseknél és a lakásfelújítások során sokszor találkozunk azzal a kihívással, hogy pontosan kalkulálni kell a betonozás költségeit. Hiszen ezek az alapmunkálatok nélkülözhetetlenek, gyakran a projektek kiindulópontját jelentik, és minden további munkálatra hatással lehet a minőségük.
Vásárló A jövő autómosása – víz nélkül
Márkázott tartalom | 2025. április 10. 08:53
El tudod képzelni, hogy autód ragyogó tiszta legyen anélkül, hogy közben egy csepp vizet is elhasználnál? Sokak számára ez a gondolat új és talán hihetetlen is, hiszen a hagyományos autómosási szokásokkal nőttünk fel. Az autómosók többnyire bőséges vízfelhasználással dolgoznak, hiszen azt gondoljuk, minél több víz és tisztítószer kerül a kocsira, annál tisztább lesz az. De mi van, ha van erre egy alternatíva?
Vásárló Nagyot csökken az üzemanyagok ára, így időzítse a tankolást!
Privátbankár.hu | 2025. április 9. 10:29
600 forint alá is benézhetnek az árak.
Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG