3p
A vasárnapi futball világbajnokság döntője volt a legizgalmasabb sportesemény a Facebook történelmében. A közösségi oldalon világszerte 88 millió ember beszélt az argentin-német meccsről. És mire kerestek rá a Google-ben? Meglepő.

Összesen 280 millió különböző interakció történt a Facebookon bejegyzések, hozzászólások és lájkok formájában a brazil világbajnokság utolsó meccsével kapcsolatban. A 2013-as Super Bowl így a második helyre csúszott, hiszen ott csak 245 millió interakció történt - derül ki egy friss kutatásból.

Csakazértis kiírom!

A legtöbbet a Facebookon Mario Götze-t és Lionel Messit emlegették. A döntőt a Facebookon az USÁ-ból követte a legnagyobb érdeklődés, a legtöbb reakciót az utolsó sípszó váltotta ki, amikor a Németország a negyedik alkalommal lett világbajnok.

„A sportesemények rajongói mindig is szerették megosztani egymással az élményt. Mára a közös meccsnézések fontos kiegészítője lett az is, hogy a tévé előtt vagy a szórakozó helyen mellettünk ülő barátainkon kívül Facebookos ismerőseinknek is elmondjuk a véleményünket” -mondta el Lévai Richárd közösségi média specialista.

Azonnal ráguglizunk

„A média fogyasztási szokásaink abban is változtak, hogy közvetítések alatt azonnal rákeresünk a Google-ben arra, ha valami érdekel minket egy játékossal vagy egy csapattal kapcsolatban.” A teljes vébé alatt természetesen a különböző csapatok támogatása is folyamatosan változott. A kieső csapatok rajongói, más-más továbbjutókhoz csapódtak attól függően, hogy inkább fontosabbnak érezték a saját kontinensük másik országának győzelmét, vagy éppen ellenkezőleg: a nagy rivális ellen szurkoltak tovább.

Ki, kinek szurkol?

Például Dél-Amerikában a két legnagyobb ellenfél Argentína és Brazília. A brazil szurkolók nagy része az Argentin csapat ellenfelének szurkolt az elődöntők során.

Európában hasonló a helyzet, ott az olasz–német ellentét volt a meghatározó.Például a németországi Facebookozók jelentős része inkább Uruguaynak szurkolt, amikor Olaszországgal játszott. A Facebook adatelemző csoportjának adatai szerint a döntőben a Facebookozók 55 százaléka Németországot támogatta, 45 százalékuk pedig Argentínát.

 

 

Nem meglepő

Talán nem meglepő, hogy a holland Facebookozók európai szomszédjuknak drukkoltak inkább (81 százalékos arányban), mint az argentin csapatnak, akitől kikaptak.

Ez viszont igen

Érdekesebb, hogy a brazilok nagy része a döntőre azt a német csapatot támogatta, akitől 7-1-es vereséget szenvedtek. A magyar Facebookozók körében az érdeklődés a foci vébé iránt jelentősen nőtt. Míg az első meccs előtt mindössze 100-150 ezer 8 év fölötti hazai Facebook felhasználót érdekelt valamilyen szinten a világbajnokság, a döntő környékére 250-300 ezerre nőtt ez a szám.

A magyar focirajongók is inkább a németekre voltak kíváncsiak a Facebookon. Nagyjából 90 ezer ember érdeklődött a német nemzeti válogatott iránt a Facebook szerint, míg az Argentin csapat mindössze 70 000 Facebookozót érdekelt.

Hányt Messi?

A Google-ben a világbajnoksággal kapcsolatos témában 2,1 milliárd keresés történt. A döntő kapcsán a német csapattal kapcsolatos témákban több keresés történt, hiszen a kereséseknek mindössze 33 százaléka foglalkozott az argentinokkal.

A döntő során olyan témákra kerestek az emberek, mint például Messi hányt-e a döntőben, Beckham támogatja-e az argentinokat, vagy ki volt a bíró a meccsen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG