3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új forma terjed Amerikában az autózásban: az ügyfél nem veszi meg az autót, nem is bérli. Előfizet rá, tetszés szerint időre, mint a Netflixre, és ha elég volt, mondjuk nem kell egy időre az autó, lemondja. Később, ha újra kell, újra előfizethet. A megoldás drágább, mint az autóhitel, de megszabadulunk a szervizköltségtől.

Rugalmatlan a tulajdonlás

A szolgáltatás úgy jött létre, hogy néhány vállalkozó felismerte: sok embernek túl nagy macera, és túl nagy elköteleződés, hogy hitelre vegyen autót, amit aztán 6 évig fizethet, közben az összes egyszeri költség is terhelje, nem beszélve a biztosításról és a szervizelésről. Ha nem használja folyamatosan az autót, fölöslegesen fizeti addig a költségeket. Igazából csak akkor éri meg a hitelre vásárlás, ha a hitel lejárata után valaki még sokáig megtartja korosodó járművét.

Előfizetés

A CNBC szerint az ifjabb korosztályok viszont már annyira megszokták, hogy mindenre előfizetnek egy applikáción, hogy nekik idegen az, hogy nyakukba vegyenek egy hitelt, és ha nem kell az autó, vagy másikra cserélnék, el kell adni, a hitelt visszafizetni, majd ha másik autót vesznek, újra felvenni. A bérlés viszont rövid távra lett kitalálva, ezért hosszabb távon drága mulatság.

A megoldás a kettő között az előfizetés. Egy applikáción keresztül elő lehet fizetni a kívánt típusra (persze azért meg lehet nézni a kereskedőnél, sőt egy kört is lehet vele menni, hogy eldöntse az ügyfél, tényleg az kell-e neki). Az előfizetési díj tartalmazza a szervizelést és a biztosítást, ami azért nem elhanyagolható tényező, különösen rövidebb távon.

Egyszerű

A Flexdrive nevű atlantai cég 9000 előfizetője van, és havonta 6-800 új csatlakozó van. Az előfizetéshez csak annyi kell, mint a bérléshez: bizonyos ideje meglévő jogosítvány, és egy bankkártya. Ezekkel meg lehet jelenni a legközelebbi kereskedőnél, aki partnere a cégnek, és átvenni a járművet, de kérésre házhoz is hozzák azt. Ha hosszabb nyaralásra megy az előfizető, addig szüneteltetheti az előfizetést, persze nem biztos, hogy utána ugyanazt az autót viheti újra, de ez sokszor nem is lényeges.

Kinek éri meg?

Természetesen már kalkulátorok is vannak, hogy milyen esetben melyik megoldás az ésszerűbb anyagilag. Az előfizetés akkor jobb, valaki rövidebb időre veszi igénybe az autót, vagy nem tudja, meddig kell neki, illetve mekkora időszakok vannak, amikor nem használná. Emellett ha valaki gyakran cserélné autóját (jóval a hitele lejárata előtt), az is jobban jár így.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG