3p
Új forma terjed Amerikában az autózásban: az ügyfél nem veszi meg az autót, nem is bérli. Előfizet rá, tetszés szerint időre, mint a Netflixre, és ha elég volt, mondjuk nem kell egy időre az autó, lemondja. Később, ha újra kell, újra előfizethet. A megoldás drágább, mint az autóhitel, de megszabadulunk a szervizköltségtől.

Rugalmatlan a tulajdonlás

A szolgáltatás úgy jött létre, hogy néhány vállalkozó felismerte: sok embernek túl nagy macera, és túl nagy elköteleződés, hogy hitelre vegyen autót, amit aztán 6 évig fizethet, közben az összes egyszeri költség is terhelje, nem beszélve a biztosításról és a szervizelésről. Ha nem használja folyamatosan az autót, fölöslegesen fizeti addig a költségeket. Igazából csak akkor éri meg a hitelre vásárlás, ha a hitel lejárata után valaki még sokáig megtartja korosodó járművét.

Előfizetés

A CNBC szerint az ifjabb korosztályok viszont már annyira megszokták, hogy mindenre előfizetnek egy applikáción, hogy nekik idegen az, hogy nyakukba vegyenek egy hitelt, és ha nem kell az autó, vagy másikra cserélnék, el kell adni, a hitelt visszafizetni, majd ha másik autót vesznek, újra felvenni. A bérlés viszont rövid távra lett kitalálva, ezért hosszabb távon drága mulatság.

A megoldás a kettő között az előfizetés. Egy applikáción keresztül elő lehet fizetni a kívánt típusra (persze azért meg lehet nézni a kereskedőnél, sőt egy kört is lehet vele menni, hogy eldöntse az ügyfél, tényleg az kell-e neki). Az előfizetési díj tartalmazza a szervizelést és a biztosítást, ami azért nem elhanyagolható tényező, különösen rövidebb távon.

Egyszerű

A Flexdrive nevű atlantai cég 9000 előfizetője van, és havonta 6-800 új csatlakozó van. Az előfizetéshez csak annyi kell, mint a bérléshez: bizonyos ideje meglévő jogosítvány, és egy bankkártya. Ezekkel meg lehet jelenni a legközelebbi kereskedőnél, aki partnere a cégnek, és átvenni a járművet, de kérésre házhoz is hozzák azt. Ha hosszabb nyaralásra megy az előfizető, addig szüneteltetheti az előfizetést, persze nem biztos, hogy utána ugyanazt az autót viheti újra, de ez sokszor nem is lényeges.

Kinek éri meg?

Természetesen már kalkulátorok is vannak, hogy milyen esetben melyik megoldás az ésszerűbb anyagilag. Az előfizetés akkor jobb, valaki rövidebb időre veszi igénybe az autót, vagy nem tudja, meddig kell neki, illetve mekkora időszakok vannak, amikor nem használná. Emellett ha valaki gyakran cserélné autóját (jóval a hitele lejárata előtt), az is jobban jár így.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG