5p
Megint elmentünk bevásárolni, rögtön nem is egy, hanem két jó hírt is hoztunk a boltokból: mind éves szinten, mind pedig az előző hónaphoz képes is árcsökkenést tapasztaltunk havi Privátbankár-Árkosár felmérésünkben. Rossz hírünk is van: nagyon sokat drágul egy év alatt a cukor. A befőzés kellős közepén ezért megnéztük, mennyiért lehet most kapni cukrot, és ha már nyár, arra is kíváncsiak voltunk, milyen görögdinnyét árulnak a láncok július elején.

Hónap eleje van, így aki rendszeren olvassa oldalunkat, tudhatja, 2007 óta minden egyes hónapban, így júliusban (egészen pontosan július 5-én, kedden) is elmentünk, hogy megnézzük az Auchan, a Tesco és az Interspar egy-egy egységében, miként alakult 30 termékből álló minta-kosarunk ára.

Mennyivel drágultak a hipermarketek?

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

A három hiper közül az Auchannál és az Intersparnál mértünk árcsökkenést az előző hónaphoz képest. A legnagyobb áresést az Auchannál találtuk: 6,6 százalékkal voltak alacsonyabbak az árak, mint júniusban. A francia lánc után az Interspar végzett a második helyen 2,1 százalékos csökkenéssel, harmadik helyen így a Tesco végzett a maga 7,5 százalékos áremelésével. (Előző hónapban csak a Tescó nem emelt az árain >>>)

De menjünk tovább! Ha éves távlatot nézünk, még kedvezőbb képet kapunk. Mindhárom egységnél árcsökkenést találunk. Az Auchanban 2,8, a Tescóban 1,2, az Intersparban 0,7 százalékkal mérséklődtek az árak egy év alatt. Az éves árindexünk így -1,6 százalék lett.

Az előző havi trónfosztás után az Auchan visszavette első helyét. Mintakosarunkért a legkevesebbet itt, egészen pontosan 17 565 forintot fizettük volna. A Tescóban ugyanezekért a termékekért 18 493 forintot kérnek, az Intersparban pedig most 18 761 forintot hagytunk volna a kasszánál. A  három áruház átlagára így 18 273 forintra jött ki, ami valamivel 100 forintnál kevesebb, mint előző hónapban, amikor 18 390 forint volt a számla vége. Éves alapon így 1,6, havi alapon pedig 0,6 százalékkal lett alacsonyabb az átlagár.

Természetesen most is elmondjuk, amit minden Árkosár-felmérésnél. Ha a legolcsóbban akartuk volna megszerezni, és mindent ott vettünk meg volna, ahol a legkedvezőbb áron kínálják, akkor 1708 forintot tudtunk volna megspórolni. Ez nem csak a kánikula miatt, de egyébként is majdhogynem kivitelezhetetlen lenne bárki számára is.

Mi lett olcsóbb és mi drágult?

Havi átlagban 10 százalék feletti árcsökkenést négy terméknél (chips, banán, tojás és a krumpli) mértünk. (A chipsnél tapasztalt havi árcsökkenésnek valószínűleg a Foci Eb-nek is köze lehet, amikor is jócskán megugrik a sós ropogtatók iránti kereslet.)

10 százalékot meghaladó áremelkedés három terméknél volt. Az olcsó romantikázást most nehezebben tudnánk úgy kihozni, mint 2 hónappal ezelőtti felmérésünknél, ugyanis 20 százalékkal drágult a pezsgő, de az almáért (16 százalékkal) és az üdítőért (14 százalékkal) is többet kellett fizetnünk.

Ha tavaly júliushoz viszonyítjuk az árakat, itt is olcsóbb lett chips (21 százalékkal), de közel 20 százalékkal kell kevesebbet adni az almáért és a tejfölért is.

Drágább lett viszont a tej, a tea, a rizs, az olaj és a narancslé. A legkomolyabb drágulást pedig a cukornál találtuk: 46 százalékkal kell most többet adni egy kiló cukorért, mint egy évvel ezelőtt.

A KSH pénteken közli az infláció júniusi alakulásáról szóló adatait.

Havi legolcsóbbak

A nyár közepénél járunk, ráadásul még tart a Foci Eb, ezért e havi felmérésünkben külön is megnéztük, mennyiért kaphatunk a legolcsóbban:

  • görögdinnyét,
  • szotyit
  • és cukrot.

A nyár elengedhetetlen hűsítő gyümölcse a dinnye. Ennek apropóját most az is szolgálta, hogy már akad olyan lánc, ahol előnyben részesítik a magyar termelőket, és kizárólag hazai dinnyét árulnak az üzleteikben.

Mi a helyzet az általunk vizsgált hiperekben? Görögdinnyét találtunk mindhárom egységben, származási országként viszont Görögország volt feltüntetve mindenhol. A legolcsóbbat a Tescóban, 115 forintért kilóját. Az Auchanban 149, az Intersparban pedig 159 forintért kínálták a görög görögöt.

Második termékünknek a cukrot választottuk. Elsősorban azért, mert javában tart a befőzési szezon és mert reneszánszát éli a házi tartósítás és befőzés >>>>

Havi felmérésünkből kiderült, a cukor egy év alatt 46 százalékot drágult. Tavaly ilyenkor átlag 172 forint volt egy kiló kristálycukor, most a legolcsóbbat az Auchanban találtuk: a saját márkás terméket 229 forintért kínálták. A Tescóban 10 forinttal többért, 239 forintért adták a Koronás kristálycukrot, az Intersparban pedig 244 forint volt a legolcsóbb, Diamant márkájú cukor kilója.

És mivel még tart a Foci Eb és a szurkolás egyik kelléke a szotyola, harmadik vizsgált termékünk ezért erre a termékre esett. Az Auchanban már 150 forintért kaptunk a lánc saját márkás, hántolt szotyijából. (A kilós ár 750 forintra jön ki). Az Intersparban legolcsóbb, ugyancsak saját márkás, 200 grammos kiszerelésű szotyolát 199 forintért adták. Ebből egy kiló így 995 forintra. A Tescóban pedig a pirított sós szotyola kilónkénti ára 1105 forintra jött ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG