5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2016. február 9-én zárult a Torkos Csütörtök éttermi regisztrációja, ma pedig már nyitástól 50 százalékos kedvezményekkel várják a részt vevő vendéglátóhelyek a torkoskodni vágyókat. Ezért nem is csoda, hogy a Magyar Turizmus Zrt. és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összefogva hívja a figyelmet a szabályrendszer betartására.

 

 

A Torkos Csütörtök az étterembe járás, a gasztronómia és az új ízek kipróbálásának népszerűsítésére jött létre. Az idei évtől nem lesz kötelező a vendéglátóhelyeknek az alkoholtartalmú italokra ötven százalékos kedvezményt adni. Minden másra továbbra is 50 százalékos kedvezményt kell nyújtani a csatlakozó szolgáltatóknak.

A feltételtől pozitív irányba természetesen eltérhetnek, vagyis továbbra is nyújtható az alkoholtartalmú italokat is magában foglaló teljes számla végösszegéből 50 százalékos kedvezmény, de ez nem kötelező. A választási lehetőség idén is a teljes a la carte kínálatra vonatkozik, külön erre az alkalomra készített szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet.

A Torkos Csütörtök az étterembe járás népszerűsítésére is létrehozott akció, így olyan szolgáltatók, akik kizárólag házhozszállítással foglalkoznak, nem vehetnek részt benne. A helyben fogyasztást is lehetővé tevő vendéglátóhelyeknek elvitelre vagy házhozszállítással nem kötelező a csatlakozási feltételek szerint kedvezményt adni, azonban természetesen ezt önkéntes alapon megtehetik.

Ha gond van, jelezni kell

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szeretné felhívni az esemény iránt érdeklődők figyelmét néhány olyan aspektusra, amire érdemes odafigyelni az akcióban való részvétel kapcsán.

Ha a vendéglátás során olyan kereskedői magatartást tapasztalnak, mely a meghirdetett akció feltételeivel ellentétes, valamint felmerül a megtévesztés gyanúja a részvétel kapcsán, úgy elsősorban azt javasolják, hogy a helyszínen jelezzék problémájukat Ha azt azonnal nem rendezik, úgy a vendéglátó egységben található Vásárlók könyvébe jegyezzék be panaszukat. Erre a vállalkozásnak 30 napon belül, írásban, érdemben kell válaszolnia. Amennyiben ezt megszegi, a panaszkezelés megsértése miatt fogyasztóvédelmi eljárás kezdeményezhető ellenük.

Milyen problémákkal találkozhatnak a fogyasztók?

Az akció részvételi feltételei szerint, az 50% kedvezmény nem csak az ételekre, hanem az alkoholmentes italokra is vonatkozik. Ha az étterem az alkoholmentes italokat ennek ellenére kizárja a kedvezményből, megszegi a részvétel feltételeit. Foglalás előtt érdemes erről előre tájékozódni.

Előfordulhat, hogy egy étterem nem kínál félárú kedvezményt az étlapján szereplő valamennyi ételre, hanem például kifejezetten csak egy menüre, vagy meghatározott ételre ad kedvezményt, vagy akár a szokásos étlap helyett egy szűkebb tartalmú étlapot kínál a vendégeknek. Az akció feltételei szerint azonban a Torkos Csütörtök hetén és az azt megelőző héten használt  a la carte étlap és itallap választékának és árainak teljes körű megtartása mellett kell választási lehetőséget biztosítani a teljes 'a la carte' kínálatból. Külön erre az alkalomra készített, úgynevezett „Torkos Csütörtök", azaz szűkített menüsorral az akcióban részt venni nem lehet.

Reklamálni mindig lehet

Előfordulhat, hogy az akcióra való hivatkozással nem fogadnak el reklamációt az étteremben. Ez azonban nem szabályszerű, a fogyasztónak minden körülmények között joga van minőségi kifogással, panaszbejelentéssel élnie, ennek megtagadása a fogyasztók alapvető jogainak korlátozását jelenti. Ha a helyszínen található vásárlók könyvébe bejegyzi panaszát, azt a hatóság eljárása során ellenőrizheti, hogy a válaszadás megfelelő határidőben történt-e, kapott-e érdemi választ a panaszos.

Mire figyeljenek előzetesen?

Mindenképpen érdemes a kiválasztott étteremben előzetesen időpontot, és asztalt foglalnia, figyelemmel az ilyenkor jelentkező felfokozott érdeklődésre.

Amennyiben a vállalkozás más napokon lehetővé teszi a bankkártyás, SZÉP kártyás stb. fizetési módot, úgy a Torkos Csütörtök alkalmával is biztosítania kell ezt, a részvételi feltételek szerint. Érdemes tehát előre tájékozódni arról, hogy a vendéglátó egységben elfogadnak-e bankkártyát, illetve SZÉP kártyát.

Rugalmasan kell kezelni

Az akció népszerűsége miatt készüljön fel arra, hogy előfordulhat, hogy egy asztaltársasághoz ültetnek idegeneket a jobb helykihasználás érdekében. Csak akkor foglaljon helyet, ha ezen körülménnyel is meg tud barátkozni.

A nagyszámú vendégsereg miatt a vállalkozások technikai, szervezési korlátozásokat vezethetnek be, például előfordulhat, hogy csak meghatározott időtartamig tartózkodhat az akció alkalmával az egységben. Lehetséges tehát, hogy másfél-két órát biztosítanak a megrendeléstől a távozásig a vendég részére. Foglaláskor érdemes erre is rákérdezni.

A jobb kiszolgálás érdekében előfordulhat, hogy már a telefonos, vagy írásos időpont foglaláskor rákérdeznek arra, hogy mit szeretnének fogyasztani.

A Torkos Csütörtök kedvezmény csak helyben fogyasztásra vonatkozik. Elvitel esetén az éttermeknek nem kell kedvezményt adniuk, de természetesen pozitív irányba ettől eltérhetnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG