1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Bár az online vásárlók aránya Magyarországon alacsonyabb, mint Nyugat-Európában, de egyre jobban terjed: már a fogyasztók mintegy harmada számít aktív internetes vásárlónak. Az online vásárlásnak tagadhatatlan előnyei vannak, de tudatosságot igényel a vásárlóktól, mert könnyen átverhetik őket.

A MasterCard adatai szerint az európai fogyasztók 60%-a már az interneten is keresi a januári leárazások miatt kedvezőbb áron elérhető termékeket, hiszen az internetes vásárlás kényelmes alternatívája az ilyenkor zsúfolt üzleteknek, bevásárlóközpontoknak.

7 tipp a biztonságos online vásárláshoz 1.    Keressük azokat a weboldalakat, amelyek https://-sel kezdődnek (‘s’ jelentése „secure”, azaz biztonságos), és amelyek címe után egy lakat ikon is található. Ez garantálja, hogy a személyes adatokat az oldal biztonságosan kezeli.
2.    Vásároljunk megfontoltan. Hagyatkozzunk a családok és barátok, valamint kereskedelmi szervezetek ajánlásaira és visszajelzéseire az online kereskedővel kapcsolatban. Ne vásároljunk drága termékeket vagy szolgáltatásokat olyan vállalattól, amelyet nem ismerünk.
3.    A készpénzfelvételnél, ill. vásárlásnál használt PIN kódot soha ne adjuk meg internetes vásárlás esetén!
4.    Olvassuk el a cég adatvédelmi politikáját.
5.    Őrizzük meg, ha szükséges, nyomtassuk ki az internetes vásárlás visszaigazolását, adatait. Figyeljük, hogy a megrendelt árucikk valóban megérkezik-e a jelzett határidőn belül, ha nem, lépjünk kapcsolatba az internetes kereskedővel.
6.    Ellenőrizzük a banki kimutatásainkat, amelyekben szerepelnek az online tranzakciók is, így láthatjuk, ha minden rendben volt a vásárlás során.
7.    Igényeljünk SMS-szolgáltatást bankunktól, hogy a számlán történt változásokról azonnal értesüljünk.

Bár az online vásárlók aránya Magyarországon alacsonyabb – a fogyasztók mintegy harmada számít aktív internetes vásárlónak, - a kedvezmények és árleszállítások egyre több embert csábítanak a virtuális üzletekbe – mondja Pataky Piroska, a MasterCard Europe innovatív területekért felelős marketing és kommunikációs vezetője.

Több előnye is van az online vásárlásnak

A folyamat hátterében egyértelműen az áll, hogy a webes vásárlás kézzelfogható előnyöket kínál. A kedvezmények és a sok esetben elérhető ingyenes házhozszállítás mellett például külföldi üzletekből is bármikor rendelhetünk.

Az Európai Bizottság egy felmérése szerint  az Unióban elérhető összes internetes áruház választéka tizenhatszor nagyobb, mint az egyes országokban üzemelő fizikai üzletek kínálata. Kezdjük a keresést az üzlet nemzetközi oldalán. Innen a vállalat irányít majd minket arra az oldalra, amelyen online vásárolhatunk Magyarországról is - teszi hozzá a MasterCard szakembere, - a virtuális üzletek kínálatában válogatva azonban fontos, hogy figyeljünk a biztonságra is.

Óvatosnak kell lenni, érdemes tájékozódni!

Mindig ellenőrizzük a webáruházat, hogy megtudjuk, régóta működő, megbízható kereskedőről van-e szó. Az ellenőrzésben segítségünkre lehetnek az online áruház jogi adatai. Itt megtaláljuk a cég elérhetőségeit, kereskedelmi kamarai azonosítóját, adószámát, a fizetésre és szállításra vonatkozó információkat, általános szerződési feltételeket, a garanciára és a visszatérítésre vonatkozó tudnivalókat. Keressük a honlapon található biztonsági jelzéseket is, például a nagy kártyacégek biztonsági logóját vagy egyéb titkosítást, pl. SSL-kódot.

 


A mobil eszközök, táblagépek és okostelefonok elterjedése további előnyöket tartogat az internetes vásárlók számára. Egy árleszállítást látva ugyanis azonnal ellenőrizni tudjuk más üzletek árait attól függetlenül, hogy éppen otthon, a munkahelyünkön vagy az üzletben vagyunk. Jellemző, hogy a fogyasztók először megnézik a termékeket az üzletben, majd összehasonlítva az árakat, a kedvezménytől függően rendelik meg és fizetik ki bankkártyával az interneten. Ezt támasztja alá a comScore  által az okostelefon tulajdonosok körében végzett felmérés is, amely szerint Angliában majdnem minden második felhasználó (44%) vásárolt már valamilyen mobileszköz segítségével legalább egy alkalommal az interneten, amíg éppen egy üzletben tartózkodott.

 

Figyelni kell a megbízható internet kapcsolatra is!

Az internetes vásárlás nagy előnye, hogy nincs helyhez kötve – mondja Szetnics László, a MasterCard Europe innovatív fizetési szolgáltatásokért felelős regionális vezetője, - ezáltal szabadságot ad a fogyasztóknak. Azonban fontos, hogy bárhol is vagyunk, figyeljünk arra, hogy kerüljük a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat, és saját eszközünkről (számítógép, táblagép vagy mobiltelefon), megbízható kapcsolatot használva intézzük a bankkártyás fizetést.

További előnyöket tartogat az internetes vásárlónak a közösségi média, ezért érdemes figyelni az olyan népszerű csatornákat, mint a Pinterest, Fancy vagy a Twitter, ha értesülni szeretnénk a legjobb akciókról. Jellemző ugyanis, hogy a felhasználók gyakran kérik ki barátaik véleményét közvetlenül vásárlás előtt, vagy akár közben, egy próbafülkében készített fotóval vagy a termék linkjét tartalmazó poszttal, amelyet azonnal megosztanak a közösségi oldalakon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG