3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kicsivel kevesebbet mosolyognak a magyar eladók, mint a megelőző 2 évben, köszönteni viszont az esetek több mint 90 százalékában köszöntik a vevőket - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 61 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte, több mint 1,1 millió esetet vizsgálva.

 

 

Az üzletekben Magyarországon a vizsgált esetek 91 százalékában köszöntötték a vevőket. A mosoly tekintetében a magyarok 77 százalékot értek el a megelőző évi 81 százalékhoz képest.

A kiegészítő termékek, szolgáltatások ajánlásában, azaz a kapcsolt értékesítések terén viszont 52 százalékos eredménnyel végeztek a magyar eladók, mely javulást jelent a korábbi évekhez képest. Hazánk összesítésben a középmezőnyben végzett.

 

 

A mosolygás és köszöntés területén való minimális visszaesés jól mutatja, hogy a vevőkiszolgálás terén van még hova fejlődni, és folyamatosan szükség van a terület gondozására – tájékoztat a ClientFirst Consulting Kft.

A világátlag mosolygás tekintetében 83 százalék, az üdvözléseket vizsgálva 87 százalék. Világszinten 56 százalék kapott ajánlatot egyéb termék megvásárlására, szolgáltatás igénybevételére a tizenkettedik alkalommal elvégzett kutatás szerint.

A mosolygás és üdvözlés tekintetében a tavalyi évhez hasonlóak az eredmények, a kapcsolt értékesítés – mely a kezdetek óta a legalacsonyabb mutatóval bír – a 2004-es első felméréshez képest 14, tavalyhoz képest pedig 3 százalékos javulást mutat. Jelentős különbségek vannak azonban az egyes földrészek, országok és iparágak között.

Mosolygás

Írország megismételte a tavalyi kiváló teljesítményt és ismét az élen végzett mosolygás tekintetében 100 százalékos eredménnyel. A második helyen megosztva Spanyolország és Svájc áll 97-97 százalékkal . A legkevesebbet a hong kongi vevőkiszolgálók mosolyognak (46%), de a lista végén végzett még Makaó (53 százalék) és Horvátország (59 százalék) is. Világszerte átlagosan a legtöbbet (89%) az autóiparban, a legkevesebbet a közlekedésben dolgozó kiszolgálók (43%) mosolyognak.

Üdvözlés

A lista élén 4 ország végzett, melyből 3 dél-amerikai. Írország mellett Guatemala, Venezuela, Paraguay 100%-os eredményt ért el az üdvözlés terén, de Costa Rica is az élmezőnyben végzett 99 százalékkal. Szintén az élmezőnyt erősíti az üdvözlést vizsgálva Görögország, Panama és Svájc is egyaránt 99 százalékos mutatóval.

Hong-Kongban és Makaón viszont kevesen (53 százalék) köszönnek a vevőknek. Iparági szinten a kormányzati (94 százalék) és az egészségmegőrző, szépségápolási (health & beauty) (93 százalék) végzett az élen üdvözlés tekintetében, a legrosszabb eredményt pedig a közlekedési terület (67 százalék) produkálta, bár a tavalyi szintén utolsó helyezéshez képest a javulás 12 százalékos.

Kapcsolt értékesítés

A felmérések kezdete óta ez a tényező mindig is alacsonyabb eredményeket hoz, mint az üdvözlés vagy a mosoly. A listát a Dél-Amerikai országok vezetik, akárcsak a korábbi években. Guatemalában az esetek 93 százalékban ajánlottak az eladók más terméket vagy szolgáltatást a vevőnek, míg Costa Rica-n 87 százalékban.

A legrosszabb eredményeket akárcsak tavaly, Japánban (23%) mérték. Az iparágakat vizsgálva a szabadidő szektorban születtek a legmagasabb értékek (7 százalék), amely tavaly viszont az utolsó helyen állt, így jelentős a javulás (25 százalék). A felmérés szerint az egészségmegőrző és szépségápolási (health & beauty) szektorban ajánlottak legkevésbé kiegészítő termékeket és szolgáltatásokat az eladók (33 százalék).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG