5p

Egy céges podcast csatorna indítása a márkaépítés, marketing kommunikáció egyik legjobb eszköze

A napról-napra kiszélesedő közösségi média platformoknak köszönhetően folyamatosan bővülnek a marketingkommunikáció lehetőségei is. Míg egy évtizeddel ezelőtt ki sem láttunk a televíziós reklámok tömkelegéből, ma már az internetes felületekre helyeződött nagyobb hangsúly. Közösségi média hirdetések, YouTube csatornák és podcastok, a lehetőségeknek csupán az elképzeléseid szabhatnak határt.

Miért érdemes podcastot készítened?

Napjainkban egyre nagyobb szerepet kapnak az úgynevezett podcastok, amelyek audió fájl révén egy újabb felületen szólíthatják meg a célközönségedet. Nem csak akkor szükséges a podcastok létrehozásán gondolkoznod, ha úgy érzed, hogy sok a vakfolt a tevékenységed körül. Valamint, ha szeretnéd részletesebben is megismertetni a leendő ügyfeleidet és vevőidet a termékeiddel, valamint szolgáltatásaiddal. Hanem abban az esetben is, ha szeretnél egy kicsit többet adni és kitűnni a versenytársaid köréből, egy új csatornát bevonni a marketing stratégiába.

A podcast előnyei

Egy erős márka felépítéséhez több platformon is aktívnak kell lenned, hiszen nem mindenki szeret hosszú bejegyzéseket olvasni. Egy podcast segítségével olyan lehetőséget biztosíthatsz célközönségednek, amelyet akkor is kényelmesen le tud játszani, ha éppen a dugóban ül, ha a tömegközlekedés valamely eszközét használja, ha főz, takarít vagy éppenséggel valamilyen sporttevékenységet végez.

A podcastok legtöbb esetben különböző epizódokból állnak, így hétről-hétre újabb tartalmakkal örvendeztetheted meg a követőidet. A lényeg, hogy számukra is érdekes és izgalmas témákkal szolgálj, azaz értéket közvetíts. Változatosságot biztosíthatsz azzal, ha nem csak egyéni előadásokkal készülsz, hanem alkalomadtán egy interjúalannyal és beszélgetőpartnerrel is bővíted a műsorodat.

Mit kell tenned a sikeresség érdekében?

Ahhoz, hogy az első podcastod sikeres legyen, vannak olyan lépések, amelyeket érdemes betartanod. Mindenekelőtt tervezd meg a podcast sorozatodat. Határozd meg annak célját, valamint felépítését. A főbb témakörök megfogalmazását követően oszd fel azokat epizódokra. Így célzottan tudsz majd beszélni egy-egy témáról és nem fognak a gondolataid cikázni.

Legideálisabb, ha egy rövid forgatókönyvet is készítesz, amely tartalmazza azokat a főbb gondolatokat, amelyeket mindenképpen el szeretnél majd mondani. Amennyiben megvan a podcastok váza ideje ötletelned a címek tekintetében is. A figyelemfelkeltő cím és csatornád izgalmas leírásának elkészítése elengedhetetlen, főleg akkor, ha még az elején jársz. Ne legyen túl hosszú és túlságosan is magyarázó a címed, valamint kerüld a hatásvadász trükköket is.

Amennyiben úgy érzed, hogy a komfortzónádon kívül esik a ’nagyközönség előtti’ előadás, akkor első adáshoz válassz egy olyan témát, amelyről úgy érzed, hogy órákon keresztül, szenvedélyesen tudsz beszélni. Hidd el, közönséged is érezni fogja elhivatottságodat és hitelességedet, így sokkal szívesebben fognak az általad közvetített értékek alapján választani.

Szerezd be a podcast készítéshez szükséges eszközöket!

A váz felépítését követően időt és energiát szükséges fordítanod a szükséges technikai eszközök beszerzésére. Törekedj a minőségre, azonban nem kell egyből a legdrágább és legprofibb eszközökkel számolnod.  A podcastok leglényegesebb eleme a tökéletes hangzás. Akár bérelhetsz egy jól felszerelt podcast stúdiót, akár otthonod egyik szobáját vagy az iroda egyik tárgyalóját is átalakíthatod úgy, hogy megfelelően hangszigetelt legyen. Az alapfelszerelésnek tartalmaznia kell a mikrofont és a hozzá kapcsolódó kábeleket, a mikrofonállványt, a pop filtert, a hangelnyelő szivacsokat és a hangkártyákat.

Minden adott az adás felvételéhez. Fontos, hogy ne veszítsd szem elől az ütemtervedet és törekedj arra, hogy értéket közvetíts a tartalom átadásával. Legyél egyszerre lelkes, de mégis viselkedj természetesen. A közönséged érezni fogja, hogy mikor adod önmagadat és mikor játszol egy felvett szerepet.

Nincs más hátra, mint a folyamatos fejlődés!

Egy jól összeállított podcast segítségével, a visszajelzések és a megnövekedett nézőszám által te is önbizalmat és magabiztosságot nyerhetsz a következő adásokhoz. Azt azonban ne feledd, hogy nem tudsz olyat alkotni, amely mindenkinek tetszeni fog. Valószínűleg kapni fogsz negatív kritikát is. Próbálj meg építkezni belőle és ne hagyd, hogy lelombozzanak. Amennyiben jogosnak érzed a hozzászólást, akkor tanulj belőle és következő alkalommal fordíts időt annak orvoslására. Ám akkor, ha kritikusod csupán rossz lábbal kelt fel, akkor engedd el a füled mellett és fókuszálj közönséged azon tagjaira, akik leendő fogyasztóid lehetnek. Egy podcast indítása remek lehetőség arra, hogy egy új felületen és egy újabb formában szólítsd meg célközönségedet.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG