5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy céges podcast csatorna indítása a márkaépítés, marketing kommunikáció egyik legjobb eszköze

A napról-napra kiszélesedő közösségi média platformoknak köszönhetően folyamatosan bővülnek a marketingkommunikáció lehetőségei is. Míg egy évtizeddel ezelőtt ki sem láttunk a televíziós reklámok tömkelegéből, ma már az internetes felületekre helyeződött nagyobb hangsúly. Közösségi média hirdetések, YouTube csatornák és podcastok, a lehetőségeknek csupán az elképzeléseid szabhatnak határt.

Miért érdemes podcastot készítened?

Napjainkban egyre nagyobb szerepet kapnak az úgynevezett podcastok, amelyek audió fájl révén egy újabb felületen szólíthatják meg a célközönségedet. Nem csak akkor szükséges a podcastok létrehozásán gondolkoznod, ha úgy érzed, hogy sok a vakfolt a tevékenységed körül. Valamint, ha szeretnéd részletesebben is megismertetni a leendő ügyfeleidet és vevőidet a termékeiddel, valamint szolgáltatásaiddal. Hanem abban az esetben is, ha szeretnél egy kicsit többet adni és kitűnni a versenytársaid köréből, egy új csatornát bevonni a marketing stratégiába.

A podcast előnyei

Egy erős márka felépítéséhez több platformon is aktívnak kell lenned, hiszen nem mindenki szeret hosszú bejegyzéseket olvasni. Egy podcast segítségével olyan lehetőséget biztosíthatsz célközönségednek, amelyet akkor is kényelmesen le tud játszani, ha éppen a dugóban ül, ha a tömegközlekedés valamely eszközét használja, ha főz, takarít vagy éppenséggel valamilyen sporttevékenységet végez.

A podcastok legtöbb esetben különböző epizódokból állnak, így hétről-hétre újabb tartalmakkal örvendeztetheted meg a követőidet. A lényeg, hogy számukra is érdekes és izgalmas témákkal szolgálj, azaz értéket közvetíts. Változatosságot biztosíthatsz azzal, ha nem csak egyéni előadásokkal készülsz, hanem alkalomadtán egy interjúalannyal és beszélgetőpartnerrel is bővíted a műsorodat.

Mit kell tenned a sikeresség érdekében?

Ahhoz, hogy az első podcastod sikeres legyen, vannak olyan lépések, amelyeket érdemes betartanod. Mindenekelőtt tervezd meg a podcast sorozatodat. Határozd meg annak célját, valamint felépítését. A főbb témakörök megfogalmazását követően oszd fel azokat epizódokra. Így célzottan tudsz majd beszélni egy-egy témáról és nem fognak a gondolataid cikázni.

Legideálisabb, ha egy rövid forgatókönyvet is készítesz, amely tartalmazza azokat a főbb gondolatokat, amelyeket mindenképpen el szeretnél majd mondani. Amennyiben megvan a podcastok váza ideje ötletelned a címek tekintetében is. A figyelemfelkeltő cím és csatornád izgalmas leírásának elkészítése elengedhetetlen, főleg akkor, ha még az elején jársz. Ne legyen túl hosszú és túlságosan is magyarázó a címed, valamint kerüld a hatásvadász trükköket is.

Amennyiben úgy érzed, hogy a komfortzónádon kívül esik a ’nagyközönség előtti’ előadás, akkor első adáshoz válassz egy olyan témát, amelyről úgy érzed, hogy órákon keresztül, szenvedélyesen tudsz beszélni. Hidd el, közönséged is érezni fogja elhivatottságodat és hitelességedet, így sokkal szívesebben fognak az általad közvetített értékek alapján választani.

Szerezd be a podcast készítéshez szükséges eszközöket!

A váz felépítését követően időt és energiát szükséges fordítanod a szükséges technikai eszközök beszerzésére. Törekedj a minőségre, azonban nem kell egyből a legdrágább és legprofibb eszközökkel számolnod.  A podcastok leglényegesebb eleme a tökéletes hangzás. Akár bérelhetsz egy jól felszerelt podcast stúdiót, akár otthonod egyik szobáját vagy az iroda egyik tárgyalóját is átalakíthatod úgy, hogy megfelelően hangszigetelt legyen. Az alapfelszerelésnek tartalmaznia kell a mikrofont és a hozzá kapcsolódó kábeleket, a mikrofonállványt, a pop filtert, a hangelnyelő szivacsokat és a hangkártyákat.

Minden adott az adás felvételéhez. Fontos, hogy ne veszítsd szem elől az ütemtervedet és törekedj arra, hogy értéket közvetíts a tartalom átadásával. Legyél egyszerre lelkes, de mégis viselkedj természetesen. A közönséged érezni fogja, hogy mikor adod önmagadat és mikor játszol egy felvett szerepet.

Nincs más hátra, mint a folyamatos fejlődés!

Egy jól összeállított podcast segítségével, a visszajelzések és a megnövekedett nézőszám által te is önbizalmat és magabiztosságot nyerhetsz a következő adásokhoz. Azt azonban ne feledd, hogy nem tudsz olyat alkotni, amely mindenkinek tetszeni fog. Valószínűleg kapni fogsz negatív kritikát is. Próbálj meg építkezni belőle és ne hagyd, hogy lelombozzanak. Amennyiben jogosnak érzed a hozzászólást, akkor tanulj belőle és következő alkalommal fordíts időt annak orvoslására. Ám akkor, ha kritikusod csupán rossz lábbal kelt fel, akkor engedd el a füled mellett és fókuszálj közönséged azon tagjaira, akik leendő fogyasztóid lehetnek. Egy podcast indítása remek lehetőség arra, hogy egy új felületen és egy újabb formában szólítsd meg célközönségedet.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG