Bár összességében nőtt a magyar termékek aránya a külföldi láncoknál, egyes termékkategóriákban a választék jó részét továbbra is az importáruk teszik ki, így például nem egyszerű hazai alapanyagból készült felvágottat vagy joghurtot találni a boltok polcain - írta a Napi Gazdaság pénteken a Corvinus Egyetem kutatását ismertetve.
A cikk szerint a Budapesti Corvinus Egyetem élelmiszer-tudományi karának kutatása szerint a vizsgált élelmiszerüzletekben csak minden második sonka származott magyar termelőtől, az arányuk pedig a külföldi láncokban ennél is alacsonyabb volt, alig haladta meg a 44 százalékot. A feldolgozott tejtermékek alig fele volt magyar, míg a joghurtoknak csak 42,1 százaléka. A multiknál a joghurtok között csak minden harmadik származott hazai feldolgozótól.
Van azért magyar termék is a boltokban
A kiskereskedelmi láncokban kapható tojásnak viszont 92,5 százaléka hazai termelőtől származott, a friss tej esetében pedig 98,6 százalék volt a magyar áruk aránya. Ennél is kedvezőbb a helyzet a baromfihúsnál, ahol szinte a teljes kínálatot a magyar baromfitermelők adták, a csomagolt friss sertéshúsnál azonban már 11,5 százalék az import aránya - írta a lap.