4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.

Az alapvető és mindennapos élelmiszereknél nincs pardon a diszkontokban, régóta nagyon szorosan követik egymás árait, nehogy véletlenül minimális eltérés miatt egy-egy vásárló átpártoljon a másik lánchoz. A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés márciusi eredményei szerint forintra pontosan egymáshoz igazítják több kulcstermék árát, igaz, azért akadnak eltérések. 

Csirkemelles drágulás

A tavaly szeptember óta minden hónapban elkészülő, februárban módosított kosarat bemutató felmérés legfrissebb eredménye szerint március végén a három diszkontláncban - az Aldiban, a Lidlben és a Pennyben - átlagosan 9902 forintba került a kosár. Ez 1,9 százalékos többletet jelent a februári 9715 forinthoz képest. Ugyanakkor az októberi 10 349 forinthoz viszonyítva bő 4 százalékos a mínusz. 

Továbbra is erős a verseny
Továbbra is erős a verseny
Fotó: Pixabay

Az október óta bekövetkezett árcsökkenés kedvező, ám első látásra az 1,9 százalékos havi drágulás jelentős lenne, de a részletekből kiderül, hogy nem szabadultak el az árak.

Csak némelyik termék kilóg a sorból. Az egyik a csirkemellfilé, amely márciusban átlagosan 1713 forintba került kilónként, szemben a februári 1659 forinttal. Az áremelkedés oka, hogy az egyik diszkontban most 2 ezer forint fölé ugrott az ár, ez pedig felhúzta az átlagot. Szintén a drágulás irányába vitte a kosarat a 2,8 százalékos tartós (UHT) tej: márciusban mindhárom boltban 268 forintba került ez a termék, de februárban két láncnál is akciós volt 204 forintos árral, ez a magyarázata a drágulásnak. A februári akciók nélkül stagnálásról lenne szó. 

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban októbertől 19  termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagettivel. Februártól módosult a kosár tartalma, a mosószer és a toalettpapír távozott. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mosószereknél több alkalommal is változtak a termékek és a kiszerelések, valamint azt, hogy hány mosásra elegendő egy-egy termék. A toalettpapír pedig azért került ki, hogy a jövőben kizárólag a szóban forgó élelmiszerek diszkontokban elérhető árának változását lehessen nyomon követni.  A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

Olcsóbb lett viszont a darabos kiszerelésű, az adott boltláncnál legolcsóbb trappista sajt, mégpedig több mint 10 százalékkal csökkent a 700 grammra vetített átlagár. A húsvét miatt kiemelt szerephez jutó tojás is olcsóbb lett. Az S-es méretű tojás darabja 38 forintra csökkent a februári 40 forintról, de ez is egy akciónak köszönhető, az egyik boltláncban ugyanis 34 forint a darabja és változó kiszerelésben - 10-es és 30-as csomagolásban - kaphatóak. Az M-es tojások esetében mindhárom boltlánc 50 forintot kért márciusban darabonként. 

A Coca-Cola 2 literes verziójának szerencséje van, mert ahogy febuárban, úgy márciusban is egy akció húzta vissza az árat 669 forintra. Amúgy 729 forintba kerülne, míg a korábbi hónapokban még 700 forint alatt maradt a "rendes ár". 

Mi várható? 

Visszatérve a diszkontok közötti árversenyre, a következő időszakban várhatóan még jobban követni fogják egymást és a többi rivális boltláncot. 

Részben azért, mert a reálbérek emelkedésével, ezzel összefüggésben a vásárlókedv erősödésével, a múlt évben a mélybe süllyedő fogyasztói bizalom erősödése miatt fontos lesz számukra, hogy minél több vevővel bővítsék a törzsvásárlói táborukat és egyet se "engedjek el".

Megjegyzés: Lapcsoportunk, a Klasszis Média a Privátbankár Diszkont Árkosár mellett több árkörképet is készít rendszeresen, a hipermarketek árait bemutató Privátbankár Árkosárról szóló cikkek itt, az Mfor Nyugdíjas Árkosarairól szóló beszámolók pedig itt olvashatóak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG