4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.

Az alapvető és mindennapos élelmiszereknél nincs pardon a diszkontokban, régóta nagyon szorosan követik egymás árait, nehogy véletlenül minimális eltérés miatt egy-egy vásárló átpártoljon a másik lánchoz. A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés márciusi eredményei szerint forintra pontosan egymáshoz igazítják több kulcstermék árát, igaz, azért akadnak eltérések. 

Csirkemelles drágulás

A tavaly szeptember óta minden hónapban elkészülő, februárban módosított kosarat bemutató felmérés legfrissebb eredménye szerint március végén a három diszkontláncban - az Aldiban, a Lidlben és a Pennyben - átlagosan 9902 forintba került a kosár. Ez 1,9 százalékos többletet jelent a februári 9715 forinthoz képest. Ugyanakkor az októberi 10 349 forinthoz viszonyítva bő 4 százalékos a mínusz. 

Továbbra is erős a verseny
Továbbra is erős a verseny
Fotó: Pixabay

Az október óta bekövetkezett árcsökkenés kedvező, ám első látásra az 1,9 százalékos havi drágulás jelentős lenne, de a részletekből kiderül, hogy nem szabadultak el az árak.

Csak némelyik termék kilóg a sorból. Az egyik a csirkemellfilé, amely márciusban átlagosan 1713 forintba került kilónként, szemben a februári 1659 forinttal. Az áremelkedés oka, hogy az egyik diszkontban most 2 ezer forint fölé ugrott az ár, ez pedig felhúzta az átlagot. Szintén a drágulás irányába vitte a kosarat a 2,8 százalékos tartós (UHT) tej: márciusban mindhárom boltban 268 forintba került ez a termék, de februárban két láncnál is akciós volt 204 forintos árral, ez a magyarázata a drágulásnak. A februári akciók nélkül stagnálásról lenne szó. 

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban októbertől 19  termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagettivel. Februártól módosult a kosár tartalma, a mosószer és a toalettpapír távozott. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mosószereknél több alkalommal is változtak a termékek és a kiszerelések, valamint azt, hogy hány mosásra elegendő egy-egy termék. A toalettpapír pedig azért került ki, hogy a jövőben kizárólag a szóban forgó élelmiszerek diszkontokban elérhető árának változását lehessen nyomon követni.  A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

Olcsóbb lett viszont a darabos kiszerelésű, az adott boltláncnál legolcsóbb trappista sajt, mégpedig több mint 10 százalékkal csökkent a 700 grammra vetített átlagár. A húsvét miatt kiemelt szerephez jutó tojás is olcsóbb lett. Az S-es méretű tojás darabja 38 forintra csökkent a februári 40 forintról, de ez is egy akciónak köszönhető, az egyik boltláncban ugyanis 34 forint a darabja és változó kiszerelésben - 10-es és 30-as csomagolásban - kaphatóak. Az M-es tojások esetében mindhárom boltlánc 50 forintot kért márciusban darabonként. 

A Coca-Cola 2 literes verziójának szerencséje van, mert ahogy febuárban, úgy márciusban is egy akció húzta vissza az árat 669 forintra. Amúgy 729 forintba kerülne, míg a korábbi hónapokban még 700 forint alatt maradt a "rendes ár". 

Mi várható? 

Visszatérve a diszkontok közötti árversenyre, a következő időszakban várhatóan még jobban követni fogják egymást és a többi rivális boltláncot. 

Részben azért, mert a reálbérek emelkedésével, ezzel összefüggésben a vásárlókedv erősödésével, a múlt évben a mélybe süllyedő fogyasztói bizalom erősödése miatt fontos lesz számukra, hogy minél több vevővel bővítsék a törzsvásárlói táborukat és egyet se "engedjek el".

Megjegyzés: Lapcsoportunk, a Klasszis Média a Privátbankár Diszkont Árkosár mellett több árkörképet is készít rendszeresen, a hipermarketek árait bemutató Privátbankár Árkosárról szóló cikkek itt, az Mfor Nyugdíjas Árkosarairól szóló beszámolók pedig itt olvashatóak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG