3p
Saját magunk tesszük megfigyelhetővé saját magunkat az interneten közzétett adatainkkal. Nehéz ez ellen védekezni, de tudatossággal sok kellemetlenséget elkerülhetünk. A Kaliforniai Egyetem a "Ready or Not?" webes alkalmazással az internetes kommunikációban és az adatok megosztásában rejlő veszélyekre próbálja felhívni a figyelmet.

A helyes adatkezelés tíz alapszabálya (Forrás: Kaliforniai Egyetem)

1. a megadott információk messzebbre jutnak, mint gondolnád

2. az interneten nincs anonimitás
3. a megadott információkat valaki fel fogja használni valamilyen célra, akár ellened is
4. az online beszélgetésben sosem csak két fél van
5. egy információ online megosztásával elveszíted a kontrollt az információ felett
6. azzal, hogy megosztasz valamit, lehetőséget adsz annak félreértelmezésére
7. az internet sosem felejt
8. attól, hogy valami ma nem található meg, nem jelenti azt, hogy holnap sem
9. az interneten nem tudhatod kivel osztasz meg információt, néhány kattintással új és új identitásokat lehet csinálni
10. aki kerüli az internetet, az sincs biztonságban, mások oszthatnak meg róla információkat

Saját magunk tesszük megfigyelhetővé saját magunkat az interneten közzétett adatainkkal - figyelmeztet a Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági vállalat blogja. Nincs szükség az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) bonyolult megfigyelési technológiájára ahhoz, hogy fel lehessen állítani az egyes internet-felhasználók részletes személyiségi profilját, hiszen az ehhez szükséges adatok szabadon rendelkezésre állnak a világhálón, ráadásul azokat mi magunk tesszük elérhetővé - akár tudatosan, akár anélkül.

Bárki megtudhatja mikor, hova megy

Aki kész időt és energiát fordítani rá, akár előre is fel tudja térképezni bárkinek az időbeli és térbeli mozgását - figyelmeztet a Kaspersky Lab.

Ezt a veszélyt próbálja tudatosítani az University of California és az International Computer Science Institute közös "Ready or Not?" webes alkalmazása, amely a közösségi média szolgáltatásokon megjelenő bejegyzések - a közzétett és szabadon elérhető pozícióadatok alapján - térképezi fel az egyes felhasználók térbeli és időbeli mozgását.

Ready or Not?

A barátokkal és ismerősökkel előszeretettel megosztott adatok komoly veszélynek teszik ki a felhasználókat. A lakásukba például betörhetnek a távollétük alatt. De az igazán nagy veszély a kiskorúakra leselkedik, akik a felnőtteknél jóval gondatlanabbul járnak el személyes adataikkal.

A "Ready or Not?" webes alkalmazás az internetes kommunikációban és az adatok megosztásában rejlő veszélyeket próbálja tudatosítani, elsősorban a fiatalkorú felhasználókkal.

A kockázatkezelés első és legfontosabb lépése a különböző internetes és mobil alkalmazások, mint például az Instagram vagy a Facebook geolokációs funkciójának a kikapcsolása, illetve az olyan alkalmazások, mint a Foursquare és a Twitter összekapcsolásának megszüntetése - figyelmeztet a Kaspersky Lab kiberbiztonsági cég.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG