1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A karácsonyi szezon meghatározó a műszaki cikkek piacán, s egyes szektorokban akár az éves forgalom egynegyedét is adhatja. Idén kiemelt figyelmet kapott az internetes kereskedelem, ahol a könyv mellett egyre népszerűbbek a tartós fogyasztási cikkek, elsősorban az okostelefonok, e-könyvolvasók és játékkonzolok.

A GfK Hungária felmérése szerint a tartós fogyasztási cikkek kiskereskedelmi piacán – beleértve a piac öt fő szektorát, azaz az informatikát, szórakoztató elektronikát, fotót és háztartási kis- és nagygépeket – forgalmazott érték 2011 első kilenc hónapjában meghaladta az előző év értékforgalmát. Ez persze nem jelenti azt, hogy a piac ugrásszerű növekedésnek indult volna, hanem bizonyos termékcsoportok növekedése járult hozzá a piaci forgalomnövekedéshez.

Sok szektort a decemberi forgalom húz fel

Az idei évben sem a gyártók sem a kereskedők nincsenek könnyű helyzetben. A vásárlóerő csökkent, a lakosság kénytelen kiadásait visszafogni, s először a „nem feltétlenül szükséges” termékekről mond le. A forgalom a háztartási kisgépek, a számítógépek és a digitális készülékek iránti keresletnek, pontosabban annak köszönhetően növekedett, hogy e termékek átlagára idén magasabb volt, mint egy évvel ezelőtt. Ez nem feltétlenül jelent áremelést, léteznek ugyanis olyan kategóriák, ahol egy nagyobb tudású készülék idén olcsóbb volt mint tavaly, így szélesebb kör vásárolta, ami miatt eltolódott az adott termék piaci átlagára.

A közeledő ünnepek és a karácsony nagyon meghatározó szerepet játszik e piacon is minden egyes szektorban - sőt van olyan terület, ahol az utolsó egy hónap értékesítése teszi ki az éves forgalom egynegyedét. Tavaly decemberben az öt fő szektor megközelítőleg 50-60 milliárd forint forgalmat generált.

Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia country menedzsere az adatokhoz hozzáfűzte, hogy a karácsonyi ajándékok között jellemzően megtalálhatók a háztartási kisgépek, fotó- és szórakoztató elektronikai készülékek. Az idei piaci várakozások alapján okostelefonok, digitális fotókeret, tabletPC, e-könyvolvasó, játékkonzolok és játékszoftverek, hordozható audio lejátszók, kapszulás kávéfőzők, vasalók, hajápolási készülékek kerülnek számos karácsonyfa alá. A szakember hozzátette, hogy természetesen nem szabad megfeledkezni a családi ajándéknak számító lapos TV-kről sem és az adathordozó eszközökből is jelentős mennyiség fogy a decemberi időszakban.

Műszaki cikkek öt fő szektorának értékforgalmában 2010 decemberben bekövetkezett változás mértéke
Szektor A decemberben forgalmazott érték a teljes éves értékforgalomhoz képest
Szórakoztató elektronika 21%
Fotó 20%
Informatikai készülékek 15%
Háztartási kisgépek 24%
Háztartási nagygépek 10%

A felmérés szerint idén a hipermarketek képesek voltak némi piaci részesedést megszerezni a műszaki áruházláncoktól, amihez hozzájárult a Photo Hall és az ElectroWorld megszűnése is. A korábbi évekhez hasonlóan ez a csatorna az év végén is jól fog teljesíteni, mivel a kisebb készülékeket sokan a nagy bevásárlások alkalmával szerzik be.

Ruházati termékekre egyre kevesebbet költünk karácsonykor

Külön kiemelt figyelmet érdemel 2011-ben az internetes kereskedelem: e "csatorna” az első kilenc hónapban az összforgalom valamivel több mint tíz százalékát tette ki, míg részesedése a forgalomból egy évvel ezelőtt csupán 7,9 százalék volt. Karácsonykor az internetes értékesítés még inkább fellendül, és annak ellenére, hogy még mindig leginkább könyvet rendelnek az emberek interneten, a tartós fogyasztási cikkek is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

A ruházati termékek esetében is kiemelt jelentőséggel bír a karácsonyi szezon. A GfK Hungária FashionScope című tanulmányának adatai szerint a magyar háztartások ruházati cikk beszerzéseiből rendszerint kiemelkedően magas arány jut az év utolsó két hónapjára, bár az elmúlt három évben ez az arány egyre csökken.

Míg 2005 és 2007 között a karácsonyi (november-december) időszakban átlagosan 40 százalékkal költöttek többet a háztartások ruházati termékekre, mint egy átlagos kéthónapos periódusban, addig 2008 és 2010 utolsó két hónapjában – a válság által érintett időszakban – jóval alacsonyabb volt ez a többletköltés. Kimondottan erős a karácsonyi szezon a kiegészítők és a sportruházat tekintetében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan védhetjük az izületeinket az ülő munka adta nehézségektől?
Márkázott tartalom | 2024. április 29. 19:45
Az ülő munka legalább olyan szinten terhelheti az ízületeket, mintha kemény fizikai munkát végeznénk. Gyakran pedig 40 óránál is többet töltünk a számítógép előtt ülve, ezért különösen fontos, hogy tudatosan védjük az ízületeinket. Mit tehetünk egészségünk érdekében? Mutatjuk a leghasznosabb tippeket!
Vásárló Örömteli hír érkezett a magyar benzinkutakról
Privátbankár.hu | 2024. április 29. 11:24
Olcsóbb lesz megtölteni a tankokat. 
Vásárló Bevetik a "mindent tudó" tanácsadót az élelmiszereknél
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 15:28
Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 
Vásárló Használtcikk-forradalmat hirdet a Decathlon
Buksza blog | 2024. április 28. 14:41
Magasabb szintre emeli használtcikk-üzletét a Decathlon.
Vásárló Ki lehet mosni a legkoszosabb ruhákat is 15 perc alatt?
Buksza blog | 2024. április 28. 12:57
A távmunka egyik kevésbé ismert mellékhatása, hogy sokan többet sportolnak, amihez nem az öregebb pólókat használják, hanem az úgynevezett athleisure ruházatot. Ennek is van azonban egy mellékhatása.
Vásárló Meglepő újdonsággal állt elő az Aldi, mérföldkő lehet a boltlánc életében
Buksza blog | 2024. április 28. 08:33
Az Aldi és építőipari beruházó partnere új szintre emelte Németországban közös tevékenységét azzal, hogy többre vállalkozott egyszerűen egy új áruház felépítésénél. A bolt felett lakóház épült.
Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Csempésszünk egy kis zöldet bárhová!
Márkázott tartalom | 2024. április 22. 16:32
A szép, zöld, gondozott fűfelület nagyon vonzó és kellemes látványt nyújt. Azonban tény, hogy sok odafigyelést is igényel. A rendszeres fűnyírás, öntözés, esetlegesen a gyomirtás vagy a különféle növényvédelmi kezelések időt és energiát igényelnek. Emellett költségesek is, és még a környezetet is terhelik.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG