3p
Élénkül a kereslet a használt autók iránt Magyarországon, és tavaly több autó kelt el, mint egy évvel korábban, rossz hír, hogy emiatt egyre öregszik a magyar autóállomány. Soha ennyi autó nem érkezett külföldről, de az új szabályok miatt a dinamikus növekedés megrekedhet.

Élénkül a kereslet a használt autók iránt Magyarországon, a piac 9,9 százalékos növekedéséből azonban a használt autókat értékesítő cégek csak egy kis szeletet tudtak elcsípni, mindössze 1,9 százalékkal bővült az eladásuk - állapította meg elemzésében a Das Weltauto.

Lesz ez még így sem

Az elemzés szerint tavaly összesen 444 482 használt autó talált új gazdára Magyarországon, 40 006-tal több az egy évvel korábbinál, a piac az összes negyedévben bővült. A közlemény megjegyzi: a bővüléssel egyidejűleg tovább emelkedik a magyar gépjárműállomány átlagéletkora, ami már 11,8 év.

Jelentősen, 32,1 százalékkal nőtt 2013-ban a használtgépkocsi-forgalombahelyezések száma, jelezve, hogy minden eddiginél több autó érkezett be külföldről. Tavaly 70 700 darabot regisztráltak az okmányirodákban a 2012. évi 53 531 után. A közleményben Frank György, a Das WeltAuto megbízott márkavezetője úgy vélekedett: az új illetéktörvény miatt a dinamikus növekedés valószínűleg alábbhagy a következő időszakban, mivel 2014. január 1-jétől vagyonszerzési illeték terheli a külföldről behozott használt járműveket is.

A használt autók piaca Budapesten (54 627 autó), Pest megyében (29 177) és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében (23 397) volt a legélénkebb tavaly.

Az Opel a mi autónk

Tavaly az alsó-közép kategóriában regisztrálták a legtöbb átírást (143 265 darab), de keresettek voltak a kisautók (121 620) és a felső-középkategória (66 817) modelljei is. Az importált autók esetében viszont a felső- (19 396) és alsó-középkategóriás kocsik (15 161), valamint az egyterűek (11 823) voltak a legkedveltebbek.

A márkákat tekintve változatlanul a legkeresettebb az Opel (62 728), a Suzuki (47 508) és a Volkswagen (42 996). Élénk volt a luxus sportkocsik piaca is: Porschéból 291, Maseratiból 26, Ferrariból 18, Lamborghiniből 3 használt autó cserélt gazdát. Külföldről főként Volkswagent (10 301, a BMW-t (7615) és az Opelt (7001) hoztak be.

A DasWeltauto a Volkswagen csoport márkáinak importőre, a Porsche Hungaria önálló márkájaként működik Magyarországon. Az üzletágat a minőségi használt autók forgalmazására indították el 2001-ben, azóta a hálózat 34 tagúvá nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG