Az összevásárolt élelmiszerek mennyisége pedig 3 százalékkal nőtt, ami szintén az európai átlag felett van – derül ki a Nielsen felmérésből.
Számít a minőség és a kiszolgálás
Megedzették a válság évei a magyar vásárlókat, akik egyre igényesebbek. Annyira fontos lett a termékek minősége mellett a kiszolgálás színvonala, hogy ez a boltválasztás legfontosabb szempontjai közé tartozik – mondta Barta Mónika, a kutatóintézet ügyfélkapcsolati igazgatója.
Tervezett vásárlások
Egyre többen tervezik meg a vásárlásokat előre, és a háztartások kétharmada változtatott költési szokásain azért, hogy sikeresebben spóroljon.
Az átlagár a vizsgált európai országok élelmiszer-kiskereskedelmében 1,8 százalékkal emelkedett, Magyarországon pedig 1,9-cel, egyik első negyedévről a másikra.
Több szempontból is látszik, hogy a gazdasági, pénzügyi nehézségek megváltoztatták a fogyasztók értékrendjét – mondta el Barta Mónika.
Összességében úgy tűnik, hogy máshogy viszonyulnak az ár/érték arányhoz a magyar fogyasztók. Megváltozott a költési hajlandóságuk, és már nem érik be a rossz minőséggel.