4p
Nemzetközi felmérés készült az Y generáció számlafizetési szokásairól. Egyre tudatosabbak vagyunk, ha pénzügyeinkről van szó.

Az úgynevezett Y generáció, azaz a 20-35 év közöttiek 64 százalékával fordult elő az elmúlt egy év alatt, hogy késve rendezte számláit, közülük a gyermekesek 71 százaléka nem mindig tudott időben fizetni - derül ki az Intrum Justitia európai fogyasztói fizetési jelentéséből. A nemzetközi pénzügyi szolgáltató tavaly a harmadik negyedévben Európa 21 országában 22 ezer fogyasztótól gyűjtött információt. A felmérés feltérképezte az egyes generációk közötti különbségeket, így a gazdaság egyik húzórétegének számító Y generáció pénzhez és megtakarításokhoz való viszonyát, lehetőségeit is.

Gyerek mellett nem lehet?

Az összefoglaló szerint a felmérés azt mutatja, hogy a teljes magyar lakosság 63 százalékával fordult elő az előző 12 hónapban, hogy egy vagy több számláját nem tudta időben kifizetni, ami csaknem azonos az Y generáció számlafizetési moráljával. A gyermekes és gyermektelen fiatalok fizetési szokásai között lényeges különbség rajzolódik ki. A gyermekesek 71 százalékával szemben a gyermektelenek 59 százalékánál fordult elő, hogy késve fizetett ki valamilyen számlát.

A gyermekesek jóval nagyobb arányban estek késedelembe több számlával is, a válaszadók több mint fele kettő vagy annál több számlát nem fizetett ki időben, míg a gyermekteleneknél ez az arány 39 százalék. Az Y generáció fizetési szokásai iskolai végzettség szerint is különbözőek. Míg a felsőfokú végzettségűek 46 százaléka közölte, hogy egyáltalán nem fordult elő vele fizetési késedelem, addig az alacsonyabb végzettségűeknek csak 26 százaléka nyilatkozott így.

Egyre tudatosabban takarítunk meg

A felsőfokú végzettségű fiatalok 59 százaléka tesz félre havonta, az ennél alacsonyabb végzettségűeknek 41 százaléka. A megtakarításokat tekintve az Y generáció tudatosabban viselkedik, mint a teljes magyar felnőtt lakosság, mivel a megkérdezettek fele tesz félre havonta valamekkora összeget, míg a teljes magyar lakosság körében ez az arány 42 százalék - idézi a közlemény Felfalusi Pétert, az Intrum Justitia Zrt. vezérigazgatóját.

A megtakarítás célja is eltérő, a 20 és 35 év közötti fiatalok utazásra, lakásvásárlásra, illetve fogyasztási cikkekre nagyobb mértékben tesznek félre, mint a magyar átlag, a nyugdíjra viszont kevésbé gondolnak még.

Nem tudja, hogy alakulnak majd a nyugdíjas évei? Tudjon meg többet jövőjéről a Privátbankár.hu Öngondoskodás és foglalkoztatás konferenciáján! Írjon nekünk!

Rossz jövőkép

A felmérés szerint az Y generációnak csak 7 százaléka gondolja úgy, hogy javult a gazdasági helyzet, a teljes lakosságnak pedig 8 százaléka vélekedik így. A fiatal felnőttek 28 százaléka nem nyilvánított véleményt, míg 65 százalékuk szerint a gazdasági helyzet romlott Magyarországon.

A gyermekesek 11 százaléka szerint javul a gazdasági helyzet, míg a gyermektelenek csupán 6 százaléka gondolja így. A felsőfokú végzettségűeknek 10 százaléka lát javulást, míg az ennél alacsonyabban képzetteknek csak 5 százaléka.

Saját pénzügyeit illetően a 20 és 35 év közöttiek 19 százaléka gondolja úgy, hogy javult a helyzet, 43 százalékának nincs véleménye a témáról, 37 százalékuk pedig nem tapasztalt javulást saját anyagi körülményeiben. A megkérdezett fiatalok 44 százalékának már megfordult a fejében, hogy más országban próbáljon szerencsét, a teljes magyar lakosságban ez az arány 35 százalék.

A gyermekes és gyermektelen fiatalok szinte ugyanolyan arányban, 41, illetve 45 százalékban hagynák el az országot. Végzettség alapján nagyobb a különbség, a felsőfokú végzettségűek 30, az alacsonyabban képzettek 48 százalékának jutott már eszébe, hogy külföldre költözzön.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG