A belga–holland Ahold Delhaize áruházlánc – amely Magyarországok korábban a Profi -s Match üzleteivel volt jelen – azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra fele-fele arányban fog kínálni boltjaiban állati és növényi alapú fehérjét tartalmazó termékeket. Részben ezzel akarják leszorítani a vállalat tevékenységével járó szén-dioxid-kibocsátást. Emellett arra akarják bátorítani vásárlóikat, hogy átszokjanak az egészségesebbnek tartott növényi alapú fehérje fogyasztására – adta hírül a kiskereskedő közleménye. Nem pusztán egészséges és táplálékban gazdag élelmiszerekkel akarnak a fogyasztók elé állni, hanem olyanokkal, amelyek egyben ízletesek is.
„Ki akarjuk szolgálni vásárlóink különböző ízlését és egyben szolgálni akarjuk egészségüket, akárcsak a bolygó egészségét, azaz védelmét – derült ki Claude Sarrailh, az Ahold Delhaize Európáért és Indonéziáért felelős vezérigazgatójának szavaiból. Ha csak egy kis változást érünk el minden vásárlónknál, már annak is óriási hatása lehet több millió, minden héten vásárló ügyfél esetén.”
A vállalat állítása szerint a működésükkel összefüggő szén-dioxid-kibocsátás 95 százalékáért a saját tevékenységükön kívüli folyamatok felelősek. Magyarán a polcaikon lévő áruk előállításával függenek össze. Az állati eredetű fehérjék kiemelkedő szerepet játszanak ebben, mivel a takarmánytermelés és a
húsfeldolgozás is jelentős károsanyag-kibocsátással jár. A vállalat közleménye szerint szorosan együttműködnek beszállítóikkal annak érdekében a elérjék a növényi és az állati eredetű fehérjék fogyasztásának egyensúlyba kerülését. A cég Albert Heijn nevű holland leányvállalata 2022-ben jelentette be, hogy kínálatában 60 százalékra akarja emelni a növényi alapú fehérjét tarlamzó termékek arányát 2030-ra. (Via ESM Magazine)