3p

Tényleg itt a repülőrajt, jön a gazdasági áttörés?
Mi vár a magyar vállalkozásokra? Mit okoz az árrésstop?

Online Klasszis Klub élőben Oszkó Péterrel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. április 8. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Unicum Barista közel hároméves fejlesztői munka eredményeként született meg, mely az Unicum több mint 40 gyógyfüvéből, arabica kávé kivonattal készülő gyógynövénylikőr.

„Nagy öröm számunkra, hogy ebben a rendkívüli, kihívásokkal teli időszakban egy olyan fejlesztésről számolhatunk be az Unicum Barista bemutatásával, amely a Zwack Unicum életében és a likőrgyártás, illetve a kávézás hazai történetében egyaránt fontos mérföldkőnek minősül. Hosszú utat tettünk meg az elmúlt években, mire eljutottunk egy olyan különleges ital megalkotásáig, amely minden elemében híven tükrözi e két terület itthoni hagyományait” – mondta el Zwack Sándor, a Zwack Unicum Nyrt. igazgatóságának elnöke.

A keserűlikőr-fogyasztás és a kávézás egyaránt évszázados múltra tekint vissza számos európai országban, így Magyarországon is. Ezt a két hagyományt egyesíti innovatív módon az Unicum Barista, amelynek fő alkotóelemei az Unicum és az arabica kávé. Az ital tölgyfahordós érleléssel nyeri el végleges karakterét.

A kávézásnak nagy hagyománya van a Zwack család életében, rendkívül fontos szerepet tölt be. A legjobb beszélgetések mindig egy jó kávé mellett zajlottak; Zwack Sándor is így kapta meg édesapjától az Unicum mai napig titkos receptjét. Olaszországban, Bolgheriben pedig saját kávézójuk üzemel, melyet Zwack Péter a lányának, Izabellának adott tovább.

A kávé és az Unicum egyesítése először 2018-ban, a berlini Bar Convent nevű szakkiállításon történt meg hivatalosan, ahol hidegen, nitrogén hozzáadásával vegyítették a kávét és az Unicumot. Az ötletet az olasz café corretto ital adta, amelynél a csésze alján megmaradt kávéra, vagy egy kifejezetten erre a célra lefőzött erős eszpresszóra öntenek egy kis keserű likőrt. Az Unicum és a kávé kombinációja annyira tetszett a kiállításon résztvevőknek, hogy nem sokkal utána el is kezdődött az Unicum Barista termékfejlesztési folyamata.

A már meglévő gyógynövény szakértelem mellett szükség volt valakire a fejlesztés során, aki igazán ért a kávéhoz. Tóth Sándor tapasztalt barista, aki előkelő helyezést ért el több nemzetközi versenyen is, a specialty kávé világában jól ismert szereplő. A kávénál mindig azt a harmóniát keresi, amikor minden íz, ami jellemző lehet egy kávéra, egyensúlyban van – nem túl keserű, nem túl savanyú, vagy édes. Több mint 30 féle kávékeverék kipróbálása utána sikerült rátalálni arra az egyre, ami a legjobban passzol az Unicumhoz. Végeredményül az Unicum Barista egy komplex, de kiegyensúlyozott ital lett. Az Unicum jellegzetes íze meghatározó benne, a kávé pedig a háttérből dominál.

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
Vásárló Nagyobb benzinár-esésre ébrehetünk kedden
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 09:54
Ha a kiskereskedők is úgy gondolják, akár 5-6 forinttal is olcsóbban tankolhatunk.
Vásárló Mennyit ér valójában az árrésstop? Megnéztük, tényleg olcsóbb lett-e minden
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. április 7. 05:42
Az árrésstop bevezetése óta először jelenik meg a Privátbankár Árkosár-felmérés – a mi méréseink szerint is nagyjából annyival csökkentek az árak, mint amennyit a miniszter számolt. A jelentős beavatkozással a négy hónappal ezelőtti szintre sikerült visszalökni a családi élelmiszer-bevásárlás árát, a jövő havi inflációs mutató is kedvezőbb lehet – de hogy mindez milyen hatásokat okoz majd hosszabb távon, azt nem tudni.
Vásárló Hasznos tudnivalók cserépkályha tisztításával kapcsolatban
Márkázott tartalom | 2025. április 2. 09:20
Természetes folyamat a cserépkályhák használata során, ha a belső járatok koszolódnak, kormosodnak, ami indokolhat időszakos tisztítást. Ez minden fűtés esetén szükséges, akár radiátorról, akár egyéb alternatíváról van szó, mert a hatásfokot nagymértékben meghatározza a működtetésből eredő lerakódás.
Vásárló Portugália édes gyöngyszeme: a gyümölcsös gin
Márkázott tartalom | 2025. április 1. 09:01
Portugália sokak számára a futball hazája, ám az ország más területeken is kiemelkedő, például a gasztronómia és az italgyártás terén. A mediterrán éghajlat, a gazdag kulturális örökség és a helyi alapanyagok együttese egyedi karaktert ölt, amely időről időre újdonságokkal színesíti az italvilágot. 
Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG