Nemcsak rövidebb, hanem egyszerűbb és letisztultabb lesz az új KRESZ. Erre csakugyan nagy szükség van, hiszen a mostani előírás több helyen indokolatlanul nyakatekert mondatokat használ, összességében feleslegesen hosszú és túlszabályozott - írja a Magyar Hírlap.
A napilap cikke szerint olyan kiegészítő előírások hullhatnak ki, mint a gépkocsik hatósági elszállításának feltételei és ehhez hasonló, a gépjárművezetés szempontjából periferikus előírások. Változtatni akarnak a sebességhatárokon, a most létező táblákból néhányat mellőznek majd - írja a Magyar Hírlap.
Tanulóvezetők. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd |
Az autópályán gyorsabban hajthatnak majd a teherautók: a 80-as sebességkorlátot 90-re emelik, ugyanakkor az ország legrosszabb állapotú és lakott területen kívüli útjain a mostani 90-es maximumot lejjebb vihetik.
Kozma Péter közlekedési jogász a Magyar Nemzetnek pedig arról beszélt, hogy lassan évtizedek óta folyik a szakmai vita, hogy folyamatos módosításokkal vagy egy átfogó reformmal kellene aktualizálni ezt a talán legszélesebb körben használt jogszabályt. A jelenleg hatályos KRESZ-t 1975 óta negyvenszer módosították e szellemben, így szinte minden évre jutott valami toldozás-foldozás - nyilatkozta Kozma.
Újra kellene vizsgázni?
A Magyar Nemzet cikke kitér arra is, hogy 2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy a tervek szerint az új törvény hatálybalépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből. "Talán nem alaptalan a feltételezés, hogy ez nem csak tanulással, de valamilyen, nyilván nem ingyenes tanfolyam elvégzésével és vizsgával is együtt járna, vagyis több millió autósnak mélyen a zsebébe kell nyúlnia majd, ha vezetni akar a jövőben is" - véli Kozma Péter.