A GVH közleménye szerint az Euro Telemarketing s.r.o a Terramagon +7 mágnesterápiás készüléket több szempontból is jogsértő módon reklámozta: a készüléket orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére.
Mi nem volt igaz?
A készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni. A készülék egészségre gyakorolt hatásáról valótlan állításokat tett közzé, továbbá a készülékkel kapcsolatban valótlanul állították, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas.
A készüléket „a készlet erejéig” kedvezményes áron elérhetőként hirdette, megjelölve a termék 289 ezer forintos nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy a hivatkozott magasabb árat a termék értékesítésénél valaha alkalmazta volna.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, a készülék bizalmi jellegű termék. A megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része – az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók – fokozottan kiszolgáltatott. A termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.
A GVH hangsúlyozza, hogy az orvostechnikai eszközök gyártása, forgalmazása és reklámozása szigorú szabályrendszer szerint végezhető annak érdekében, hogy a nyilvántartásba vétellel ellenőrizhető legyen a termék előállítása, értékesítése és népszerűsítése - közölte a Versenyhivatal.